جهت مشاوره در زمینه ساعت کاری اداره پست

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 51976

ساعت کاری اداره پست

ساعت کاری اداره پست تهران سال

ساعت کاری اداره پست تهران سال 1403، به اطلاع شهروندان تهرانی می رسد: ساعت کاری اداره پست معمولا در هر شعبه‌ای متفاوت است و بستگی به نظر مسئول شعبه دارد. اما یک روال کاری مرسوم در ساعت کاری اداره پست وجود دارد و ما در ادامه ساعت کاری پست به تفکیک مراکز، مناطق و ستاد به شما می‌گوییم. برای اطلاع از ساعت کاری اداره پست سایر شهرستان ها نظیر کرج، اصفهان و … می توانید با شماره تلفن مندرج در این صفحه تماس بگیرید.

دانشجویان عزیز که می خواهند مدارک تاییدیه تحصیلی یا مدارک ثبت نام دانشگاهی را برای واحد محل پذیرش، ارسال کنند می توانند مطابق با ساعت کاری اداره پست تهران و سایر شهرستان، به نزدیک ترین واحد پستی مراجعه نمایند.


ساعت کاری اداره پست ۱۴۰۳

ساعت کاری اداره پست تهران سال 1403، یه اطلاع شهروندان تهران می رسد: ساعت کاری پست در دفاتر پستی  ساعت کاری پست در دفاتر پستی به نوع شعبه بستگی دارد. اما ساعت کار اداره پست در روزهای عادی معمولا ۸ تا ۱۴:۳۰ و در روزهای پنج‌شنبه ۸ تا ۱۳:۳۰ است.

ساعت تحویل مرسولات پست تهران، مانند پست عادی و پست پیشتاز در روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 14:30 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 13:30 می باشد.

خدمات پذیرش بسته های پستی برای ارسال به مقصد متقاضیان، در باجه‌های پست مرکزی تهران، در ساعات کاری عصر و روزهای تعطیل نیز انجام می شود.

علاوه بر این ادارات پست در روزهای تعطیل رسمی در تقویم فعالیت ندارند. ساعات کاری اداره پست تهران و سایر شهرستان ها معمولا در روزهای عادی از ساعت  تا 14:30 و روزهای پنج شنبه از 8 تا 13:30 می باشد. ساعت کاری پست پیشتاز نیز همین طور است.


ساعت کاری پست در مناطق

ساعات اداری پست در مناطق دیگر در روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعات کاری پست، از 8 تا 18 و در روزهای پنج شنبه از 8 صبح تا 17 است.  پست جمعه تعطیل است.


ساعات کاری پست در ستادها

ساعات کاری در ستادهای پست در مناطق مختلف معمولا متفاوت است. ساعات کاری ستادها معمولاً از 8 صبح تا ساعت 16:15 است. در روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل هستند.


ساعت تحویل مرسولات پستی هوایی

ساعت تحویل مرسولات پستی هوایی داخل کشور، برای ارسال مرسوله‌ به روش پست پیشتاز هوایی، بین 24 ساعت تا 72 ساعت است. حداقل زمان برای ارسال، 24 و حداکثر آن 48 تا 72 ساعت می باشد.


ساعت تحویل مرسولات پستی زمینی

اما برای مرسولات زمینی، حداقل سه تا چهار روز زمان لازم است تا بسته به دست شخص برسد. اما در این باره توضیحی داده نشده است. به ‌طور مثال در شرایطی که حداقل مدت زمان سه تا چهار روز اعلام شده این رقم برچه اساس تعیین می‌شود. بعلاوه برای مرسولات دریایی- زمینی حداقل زمان برای تحویل هفت روز و حداکثر 20 روز اعلام شده است.


اطلاعیه

نحوه رهگیری مرسولات پست بین المللی(وارده و صادره) از طریق آدرس tracking.post.ir با داشتن کد رهگیری مرسوله امکانپذیر است

شماره تلفن پست بین المللی 193 داخلی 4 است.


ساعت تحویل مرسولات پستی با پست سفارشی

ساعت تحویل مرسولات با پست سفارشی در داخل کشور (درون شهری) 24 تا 48 ساعت از زمان ارسال، شهرستان ها 48 تا 72 ساعت، خارج از کشور حداکثر 72 ساعت بعد از رسیدن به کشور مقصد است.


ساعت تحویل مرسولات پستی با پست پیشتاز

ساعت تحویل مرسولات پستی در داخل كشور (درون شهری) 12 الی 24 ساعت، ‌شهرستان ها 24 الي 48 ساعت، و خارج از كشور با اولين پرواز 72 ساعت به محض رسیدن به کشور مقصد می باشد.


ساعت تحویل مرسولات پستی با پست ویژه

ساعت تحویل مرسولات پستی با پست ویژه، همان روز تا ساعت 22، فردای روز تحویل تا ساعت 10 صبح و فردای روز تحویل تا ساعت 12 ظهر به گیرنده تحویل داده می شود.


ساعت تحویل مرسولات پستی با پیک

ساعت تحویل مرسولات پستی با پیک، در مدت زمان 1 روز کاری در محل است. روش ارسال پیک مخصوص مناطق 22 گانه شهر تهران است و شامل حومه تهران و استان ­های دیگر نیست.


نحوه پیگیری مرسولات پستی

سامانه رهگیری مرسولات شرکت پست، برای رهگیری مرسوله با استفاده از کد رهگیری در حال فعالیت است. البته مرسولات پستی، از طریق کد ملی، پیامک، شماره موبایل و کد USSD قابل پیگیری است.

تغییر ساعات کاری ادارات برخی استان ‌ها در تابستان

هیات دولت با پیشنهاد وزارت نیرو برای تغییر ساعات كار تابستان ادارات از جمله اداره پست در برخی استان های كشور موافقت كرد. ساعات شروع و پایان كار ادارات و دستگاه‌های مشمول را به 6 و 30دقیقه صبح تا 13و 30دقیقه تغییر کرد./ساعت کاری اداره پست تهران سال 1403 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه به استانداران در تمامی شهرهای استان‌های:

  • هرمزگان
  • خوزستان
  • بوشهر و سیستان و بلوچستان
  • و نیز شهرستان‌های استان‌های دیگر كه دمای بالاتر از 45 درجه دارند.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ساعت کاری اداره پست

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی