جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52496

زمان واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان و معلمان بازنشسته 1401-1402

زمان واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان و معلمان بازنشسته

تکلیف زمان واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان و معلمان بازنشسته مشخص شد. قرار بر این است که واریز انجام شود. تاکنون ۲۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته به حساب ایشان واریز شده است. در ادامه از جزئیات کامل خبر مطلع می شوید:

زمان واریز پاداش پایان خدمت معلمان و فرهنگیان بازنشسته 

پاداش پایان خدمت معلمان و فرهنگیان کی پرداخت می شود؟ با توجه به تاخیر ایجاد شده در پرداخت پاداش فرهنگیان 1401 و 1402، این سوالی است که برای فرهنگیان و معلمان بازنشسته ایجاد شده و همگی منتظر دریافت پاداش سالها تلاش خود هستند.

  • سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تخصیص کامل پاداش پایان خدمت همکاران فرهنگی که بازنشسته شدند، خبر داد.
  • سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این خصوص افزود: با حمایت و همراهی سازمان برنامه و بودجه، تخصیص کامل پاداش پایان خدمت معلمان انجام شده است، فرهنگیانی که با همه سختی‌ها و تنگناها، حداقل ۳۰ سال از عمر خود را وقف آموزش و پرورش هزاران کودک و نوجوان کشور کرده‌اند، این مبلغ را دریافت می کنند.
  • وی اظهار کرد: تاکنون ۲۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته به حساب ایشان واریز شده بود که با تخصیص کامل انجام شده، ظرف چند روز آینده با همکاری خزانه‌داری کل کشور، تسویه کامل پاداش پایان خدمت این عزیزان انجام خواهد شد.
  • سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این پاداش پایان خدمت برای حدود ۷۲ هزار بازنشسته فرهنگی خواهد بود.

بیشتر بدانید:

سایت فیش حقوقی فرهنگیان


پاداش پایان خدمت فرهنگیان و معلمان چیست؟

اما پاداش پایان خدمت فرهنگیان و معلمان چیست؟ در واقع پاداش پایان خدمت کارکنان یک ماه پاداش به ازای هر سال خدمت خواهد بود و به سال‌های اضافه بر ۳۰ سال پاداشی تعلق نمی‌گیرد.

  1. طبق قانون مدیریت خدمات کشوری و تغییرات صورت گرفته در ماده ۱۰۷ این قانون، پیش‌بینی شده که به کارکنان مشمول این قانون به ازای هر سال خدمت یک ماه پاداش بدهند و سقف در نظر گرفته شده برای محاسبه و پرداخت پاداش ۳۰ سال است.
  2.  این در حالی است که اگر کسانی بر اساس قانون تأمین اجتماعی در دستگاهی شاغل بوده و بازخرید و وجه بازخریدی خود را دریافت کرده‌اند، سنوات آن‌ها محاسبه می‌شود، اما پاداشی بابت مدت بازخریدی دریافت نمی‌کنند. فردی که ۳۵ سال سابقه خدمت داشته باشد حقوق بازنشستگی وی براساس ۳۰ سال تعیین شده و به ازای ۵ سال اضافه ۵/۱۲ درصد به حقوق وی اضافه می‌شود.
  3. در قانون استخدام کشوری، افزایش سنواتی سالانه حقوق وجود داشت، به طوری که اگر کارمندی بیش از ۳۰ سال سابقه داشت، ضریب سه، چهار و یا پنج درصدی افزایش سنواتی حقوقش به صورت دو برابر یعنی ۶، ۸ و ۱۰ درصد محاسبه می‌شد و این افزایش سنواتی در زمان محاسبه حقوق بازنشستگی عیناً در محاسبه میانگین حقوق دو سال آخر خدمت افراد منظور می‌شد، بنابراین حقوق این افراد افزایش می‌یافت.
  4. در قانون مدیریت خدمات کشوری این امتیاز ( پاداش پایان خدمت فرهنگیان و معلمان) به شکل دیگری منظور شده است، به طوری که به ازای هر یک سال سابقه خدمت بیشتر از ۳۰ سال، ۵/۲ درصد به حقوقی که به عنوان حقوق بازنشستگی‌شان محاسبه شده، افزوده می‌شود. ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر فردی ۳۵ سال سابقه خدمت داشته باشد، حقوق بازنشستگی وی بر اساس ۳۰ سال سابقه تعیین می‌شود، این در حالی است که پنج تا ۵/۲ درصد یعنی ۵/۱۲ درصد بابت پنج سال خدمت بیشتر به حقوق محاسبه شده وی اضافه می‌شود.
  5. در واقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان، نوعی حمایت مالی است از جانب دولت برای کارکنان دستگاه‌های دولتی که پس از دوره کاری وبازنشسته شدن شدن آن‌ها به آنان تعلق می‌گیرد. براساس ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران باید به این نکته اشاره کرد که دولت وظیفه دارد تا سامانه‌ای به نام ثبت حقوق و مزایا راه اندازی کند که در این سامانه امکان نمایش تمام پرداختی‌های دولت از جمله پاداش سنوات پایان خدمت بازنشستگان مشخص باشد. پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان به کجا رسید؟
  6. اما در این میان معلمان و فرهنگیانی که سال گذشته بازنشسته شده‌اند، هنوز در انتظار دریافت پاداش پایان خدمت خود هستند. تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان موجب تذکر چند نماینده مجلس شده است؛ برای نمونه، حسین میرزایی نماینده اصفهان در تذکری به وزیر آموزش، لزوم تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را یادآوری کرده است.

بیشتر بدانید:

سایت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 3 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی