جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 51395

نحوه و زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 + زمان دریافت کارت

ثبت نام آزمو دکتری نیمه تمرکز

در این مقاله از نحوه و زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 (نیمه متمرکز)، زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی و منابع و ضرایب آزمون مطلع می شوید. علاوه براین در مورد رشته های آزمون دکتری و معیارهای سنجش و پذیرش دانشجود در مقطع دکتری تخصصی Ph.D شرح داده ایم.

به اطلاع داوطلبان ثبت نام و شركت در آزمون ورودي مقطع دكتري نيمه متمركز (Ph.D) سال 1402 براي پذيرش در دوره هاي روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، مشترک و پرديس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مي‌رساند كه با توجه به نكات ذيل و همچنين در نظر داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي شركت در آزمون، مي‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام و شركت نمايند.


لینک ثبت نام آزمون دکتری 1402

برای ورود به لینک ثبت نام آزمون دکتری 1402، روی لینک زیر کلیک نمایید: (قبل از ورود حتما فیلترشکن خود را خاموش کنید)

ورود به ثبت نام آزمون دکتری 1402

نحوه و زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 + زمان دریافت کارت 1


زمان ثبت نام آزمون دکتری 1401

زمان ثبت نام آزمون دکتر ی1401، از 22 آبان ماه آغاز شد. داوطلبان می تواند در مهلت  زمان ثبت نام آزمون دکتری 1401، برای انجام مراحل ثبت نام آزمون دکتری، به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

مهلت زمان ثبت نام آزمون دکتری از روز يکشنبه مورخ 1401/08/22 آغاز و در روز يکشنبه مورخ 1401/08/29پايان مي‌پذيرد.

سازمان سنجش درخصوص اعلام رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال 1402 اطلاعیه ای منتشر کرد که در آن ضمن اعلام رشته‌ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعه های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال 1402 مهلت زمان ثبت نام دکتری را شرح داد.


بیشتر بدانید:

زمان برگزاری آزمون دکتری



نحوه ثبت نام آزمو دکتری نیمه متمرکز 1402

نحوه ثبت نام آزمو دکتری نیمه متمرکز 1402 برای ثبت‌ نام آزمون دکتری نيمه متمركز (Ph.D) سال 1402 توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد:

لازم به تاكيد است كه نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1402 فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش امکانپذیر است. اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org می باشد. هر داوطلب براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون مي‌تواند در يك كدرشته‌ امتحاني  ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت‌ نمايد.

داوطلبان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنماي ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرايط بودن، نسبت به پرداخت هزينه خريد كارت اعتباري ثبت‌نام در آزمون به شرح ذيل، اقدام كنند و سپس مراحل بعدي را به انجام برسانند.

به داوطلبان توصيه مي شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس براساس فرم پيش نويس با مراجعه به درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور، اطلاعات لازم را براساس بندهاي برنامه نرم افزاري ثبت نام وارد نمايند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمايند. بديهي است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وي رفتار خواهد شد.

علاوه براین می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید. برای اینکار کافیست از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاور تحصیلی، تمام مراحل ثبت نام آزمون دکتری تخصصی نیمه مترکز 1402 را برای متقاضیان عزیز در سراسر کشور انجام می دهند. 


بیشتر بدانید:

قیمت کارت معافیت سربازی با مدرک دکتری



توصيه‌هاي‌ مـهم‌:

  • 1) داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه، دريافت شماره پرونده 6 رقمي و كدپيگيري 16 رقمي يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداري نمايند.
  • 2) در انتخاب كدرشته‌ امتحاني و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود دقت نمایید؛ پس از دريافت كد پيگيري 16 رقمي در اين خصوص، به درخواست‌هاي داوطلبان مبني بر اصلاح و يا جابجايي ترتيب اثر داده نخواهد شد.
  • 3) با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون هاي قبلي، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلباني كه ثبت نام آنان توسط ديگران انجام مي شود رخ داده است، تاكيد مي‌گردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
  • 4) هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.

مراحل ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز 1402

مراحل ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز 1402 به ترتیب زیر است:

  • 1-مراجعه به درگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني فوق براي تهيه كارت اعتباري ثبت نام (سريال 12 رقمي) و دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).
  • 2- تهيه فايل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام.
  • 3-آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام.
  • 4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رساني سازمان و پرداخت وجه ثبت‌نام شركت در آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.
  • 5- با توجه به اينكه مقرر گرديده است كه در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، لذا داوطلبان براي استفاده از خدمات پيام کوتاه هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه را نيز پرداخت مي‌نمايند.

زمان برگزاری آزمون دکتری 1402

زمان برگزاری آزمون دکتری 1402، در اسفند ماه است. براساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون ورودي مقطع دكتري نيمه متمركز (Ph.D) سال 1402 در روز پنجشنبه مورخ 1401/12/11برگزار خواهد شد.



بیشتر بدانید:

شرایط معافیت دانشجویی مقطع دکتری



زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1402

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1402، از روز دوشنبه 8 اسفند ماه آغاز می شود. داوطلبان لازم است از روز دوشنبه مورخ 1401/12/08لغايت روز چهارشنبه مورخ 1401/12/10با مراجعه به درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون و راهنماي شركت در آزمون اقدام نمايند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابي مندرج در بند 40 تقاضانامه تعيين مي‌گردد. لذا مقتضي است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنماي ثبت‌نام و درج كد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمايند.


منابع و ضرایب آزمون دکتری 1402

منابع و ضرایب آزمون دکتری 1402، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای جذب دانشجو در مقطع دکتری تخصصی اعلام شد. به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در این آزمون می­رساند، پذیرش دانشجو در سال 1402 بر اساس قانون “سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌هاي تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي” مصوب 94/12/18 مجلس محترم شورای اسلامی و همچنين آيين نامة اجرايي مربوطه و مصوبات “شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌هاي تحصیلات تکمیلی” و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آبان ماه سال 1401) توسط این سازمان منتشر می­شود، صورت خواهد گرفت.

نحوه و زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 + زمان دریافت کارت 2

برای دانلود مواد و منابع آزمو دکتری 1402 (کلیک کنید)


1- دکتري آموزشي – پژوهشي: سنجش و پذيرش براي ورود به مقطع دکتري ناپيوسته آموزشي-پژوهشي بر اساس معيارهاي زير انجام مي­گيرد:

1-1- آزمون متمرکز (50 درصد)

2-1- سوابق آموزشي، پژوهشي و فناوري (20 درصد)

3-1- مصاحبه علمي و سنجش عملي (30 درصد)

2- دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش – محور بر اساس معیارهای زیر صورت می­گیرد:

1-2- آزمون­ متمرکز (30 درصد)

2-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3-2- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

4-2- تهیه طرح­واره (20 درصد)

اجرای مرحلة اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

3- بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌هاي تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمركز دکتری (Ph.D) سال 1402 به شرح زیر خواهد بود:

الف) آزمون زبان                                                                          با ضریب (1)

ب) آزمون استعداد تحصیلی                                                           با ضریب (1)

ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد          با ضریب (4)

سنجش و پذیرش برای تمامی دوره­ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس­های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غيرانتفاعي، دانشگاه آزاد اسلامی و …. بر اساس قانون فوق و آیین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام خواهد گرفت.

4- شرايط و ضوابط در دفترچة راهنماي ثبت نام و شركت در آزمون ورودي دكتري نيمه متمركز سال 1402 اطلاع رساني خواهد شد.

5- با توجه به امکان اصلاح عناوین رشته‌ها و یا سایر اطلاعات در جداول مجموعه های امتحانی تا زمان شروع ثبت‌نام، ملاک نهایی، اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی