جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 28879

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402-1403

مهلت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1400-1401

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم در فرودین ماه 1403 است. در این صفحه از تاریخ و زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان مطلع می شوید. داوطلبان آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم می توانند در مهلت اعلام شده برای ثبت نام در سایت my.medu.ir اقدام نمایند. جهت ثبت نام اینترنتی به سایت ثبت نام تیزهوشان مراجعه نمایید. در ادامه از توضیحات تکمیلی مطلع میشوید:

💢اطلاعات آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

  • ▫️آزمون ورودی پایه هفتم مدارس پرورش استعدادهای درخشان روز پنج‌شنبه مورخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ انجام می‌شود.
  • ▫️آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی در قالب یک آزمون و در روز جمعه مورخ یکم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
  • ▫️سؤالات آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی به صورت چهارگزینه‌ای و در دو دفترچه شامل: دفترچه سؤالات استعداد تحلیلی با ۵۰ سوال و دفترچه سؤالات استعداد تحصیلی با ۷۵ سوال طراحی می شود.
  • ثبت نام از متقاضیان ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، درنیمه دوم فروردین ۱۴۰۳ از طریق سامانه ثبت نام به نشانی my.medu.ir انجام خواهد شد.

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم دهم به صورت اینترنتی در سایت my.medu.ir انجام می شود. داوطلبان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، لازم است در زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه نهم به دهم از ۱۴۰۲/۱/۱۵ الی ۱۴۰۲/۱/۲۵ است. احتمال تمدید مهلت مذکور وجود دارد. پیشنهاد ما به داوطلبان این است در اولین فرصت نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام نمایند.

ثبت نام داوطلبان آزمون ورودي تكمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه شنبه مورخ 15/فروردین/1403 تا روز جمعه مورخ 25/فروردین/1403 از طریق سامانۀ ثبت نام به نشانی my.medu.ir زیر انجام میشود.

تمدید مهلت ثبت نام تیزهوشان

امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون تیزهوشان هفتم و دهم و ثبت نام افراد جامانده از ثبت نام، در مهلت زمان تمدید مهلت ثبت نام تیزهوشان در فروردین 1403 فراهم می باشد.


پیشنهاد می کنیم حتما، قبل از انجام مراحل ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم،  دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم دهم را به دقت مطالعه کنید.


شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 -اشتغال به تحصیل در پایۀ نهم ؛
2 -پذیرش دانش آموز در دبیرستانهاي دورۀ دوم استعدادهاي درخشان (صرفاً براي ورود به پایۀ دهم) براي تكمیل ظرفیت این مدارس، از طریق برگزاري آزمون ورودي متمرکز کشوري از بین دو گروه از دانشآموزان زیر انجام میشود:
الف- (دانش آموزان پایۀ نهم سایر مدارس که معدل کل خردادماه پایۀ هشتم و نوبت اول پایۀ نهم آنان  حداقل 19 باشد.
ب- ( دانش آموزان پایۀ نهم مدارس استعدادهاي درخشان که معدل نوبت اول آنان کمتر از 18 باشد.
توجه: دانش آموزان پایۀ نهم مدارس استعدادهاي درخشان که معدل کل خردادماه پایۀ هشتم و نوبت اول پایۀ نهم آنان حداقل 18 باشد، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودي پایۀ دهم، مجاز به ادامۀ تحصرریل در دبیرستانهاي دورۀ دوم استعدادهاي درخشان خواهند بود. پذیرش قطعی این قبیل دانش آموزان، منوط به احراز شرایط مادۀ 16 آئین نامۀ مدارس استعدادهاي درخشان است.


سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم

ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی مدارس تیزهوشان وزارت آزموش و پرورش به نشانی my.medu.ir انجام می شود. برای ورود به راهنمای سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم لینک زیر را انتخاب کنید:

سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402-1403 1

** ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو انجام می شود. کلیه فرآیند ثبت نام از طریق سامانه مای مدیو به آدرس my.medu.ir تکمیل می شود.

مدارک لازم برای ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

مدارک ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی شامل اطلاعات فردی و تحصیلی شامل موارد زیر است:

آپلود یک عکس جدید از دانش آموز در سامانه مای مدیو با مشخصات زیر:

  • عکس با سایز 3*4  با پس زمینه سفید و  تهیه شده در سال جاری  بدون هیچگونه اثر مهر، منگنه، لکه و …
  • دارای اندازه حداقل 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل
  • فرمت jpg
  • با حجم حداکثر 70 کلیوبایت
  • استفاده از عکس های قدیمی و نامناسب سبب لغو ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم دانش آموز می شود.


سوالات آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل در دو دسته سوال است:

🔴 دسته اول سوالات استعداد تحلیلی: سوالات استعداد تحلیلی، 50 درصد از نمره آزمون تیزهوشان نهم به دهم را به خود اختصاص داده اند. این سوالات، منبع خارج از کتب درسی دارند و هدف از آن ها بررسی و سنجش استعداد تحلیلی دانش آموزان است.

🔴 دسته دوم سوالات استعداد تحصیلی: این سوالات 50 درصد از نمره آزمون تیزهوشان نهم به دهم را به خود اختصاص داده اند و منبع آنها کتاب های درسی پایه هشتم و نهم است. 

✅ تمامی سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت چهارگزینه ای هستند و هر سوال یک پاسخ درست دارد. هر پاسخ درست سه امتیاز مثبت دارد و هر پاسخ غلط، یک امتیاز منفی دارد. اگر در پاسخ به یک سوال، دو گزینه را علامت بزنند؛ پاسخ غلط برای آن ها اعمال می شود.


منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

  • 1-محتواي آزمون مشتمل بر دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و ا ستعداد تحصیلی است. 50 ٪امتیاز آزمون مربوط به
    سوالات استعداد تحلیلی و 50 ٪ آن مربوط به سوالات استعداد تحصیلی است. امتیاز آزمون، از طریق وزندهی به نمرۀ
    کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت 50 ٪و 50 ٪محاسبه و به صورت یك عدد بین000،100 و 33٬333 -بیان میشود.
  • 2 -منابع، تعداد و ضرایب سوالات آزمون ورودي پایه دهم و مدت زمان پاسخگویی به آنها، به شرح جداول زیر است:

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402-1403

  • 3 -سوالات استعداد تحلیلی به شیوۀ چها گزینه اي به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندي و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون و سوالات استعداد تحصیلی نیز به شیوۀ چهارگزینه اي در سطح محتواي کتابهاي در سی، با تأکید برسطوح بالا شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارتهاي دو یا چند مادۀ درسری در برخی از سوالات، طراحی میشود. در هریك از سوالات ، فقط یكی از گزینه ها که در مقایسه با سایر گزینه ها انتخاب مناسبتري است، به عنوان پا سخ صحیح آن سؤال در نظر گرفته میشود.
  • 4 -سوالات درس قرآن و معارف اسلامی از محتواي مشترک داوطلبان شیعه و اهل تسنن طراحی می شود، اما داوطلبان اقلیتهاي دینی رسمی کشور ) مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان (به سوالات مشترک اقلیتهاي دینی ) بر اساس محتواي کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژۀ اقلیتهاي دینی با کد 820 پایۀ هشتم چاپ سال 1400و کد 920 پایۀ نهم چاپ سال 1401 ) پاسخ خواهند داد.
  • 5 -به ازاي هر پاسخ صحیح، 3 نمرۀ مثبت و به ازاي هر پاسخ غلط، 1 نمرۀ منفی براي داوطلب در نظر گرفته میشود. براي سوالات بدون پاسخ، نمره منظور نخواهد شد.
  • توجه: چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یك گزینه را علامت زده باشد، 1 نمرۀ منفی براي او منظور خواهد شد.
  • 6-مواد امتحانی و ضرایب سوالات مربوط به جدول مذکور، براي آزمون ورودي سال تحصیلی در نظر گرفته شده است، لذا این جدول متناسب با تصمیمات اخذ شده در خصوص ساماندهی آزمونها در سنوات بعد، از طریق مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش قابل تغییر خواهد بود.

زمان برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه نهم به دهم

داوطلبانی که تمامی مراحل ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم نام نویسی اینترنتی خود را در سایت ” my.medu.ir ” انجام داده اند می توانند یک هفته تا پنج روز قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم، به سایت مای مدیو کراجعه کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. البته به شرط اینکه هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را پرداخت کرده باشند.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم در تاریخ  ۱۴۰۲/۴/۰۲ می باشد و داوطلبان از 5 روز قبل از برگزاری آزمون می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

نتایج آزمون تیزهوشان

پس از برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم، نتایج آزمون تیزهوشان اعلا می شود تا داوطلبان از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع شوند.

معمولا 4 تا 6 هفته پس از تاریخ برگزاری آزمون نتایج اعلام می شود و پذیرفته شدگان می توانند در مدرسه محل قبولی خود ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم کنند. سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ” my.medu.ir ” است.


مشاوره تلفنی ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

جهت رفاه حال داوطلبان و اولیای گرامی، امکان ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم به صورت تلفنی فراهم شده است. میتوانید به سادگی از سراسر کشور و از طریق تلفن ثابت (بدون شماره گیری کد) با شماره ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان سامانه صدای مشاور تمام مراحل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم را برای متقاضیان عزیز انجام میدهند.

به این مقاله امتیاز دهید
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی