جهت مشاوره در زمینه ثبت نام و دریافت کارت آزمون سردفتری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 31286

زمان برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری 1403

زمان برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۲

آزمون سردفتری در سال 1403 برگزار می شود در ادامه از زمان، شرایط و منابع آزمون سردفتری مطلع می شوید:


زمان برگزاری آزمون سردفتری در سال 1403

 زمان برگزاری آزمون سردفتری در سال 1403 27 اردیبهشت ماه 1403 است. زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری در تاریخ 25 اردیبهشت ماه 1403 است. مهلت ثبت نام در 22 تا 27 اسفند ماه 1402 بود. اخیرا رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که در سال ۱۴۰۳ نیز آزمون سردفتری اسناد رسمی برگزار می‌شود.


زمان برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۳ 1

سرپرست اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه ای خطاب به مدیر کل های ثبت اسناد و املاک سراسر کشور از برگزاری آزمون دفتریاری در سال 1403 خبر داد. زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۳ 27 اردیبهشت ماه 1403 است.


  • با تصویب و ابلاغ آیین نامه جدید «قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران» زمان برگزاری آزمون سردفتری اعلام شد.
  • کارت شرکت در آزمون از ۲۵ اردیبهشت برای مشاهده و پرینت برروی درگاه سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون روی کارت شرکت در آزمون درج و به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.

     


برگزاری آزمون سردفتری 1403 

♨️📢ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی در سال 1403

زمان برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۳ 1

زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۳ 22 الی 27 اسفند 1402 


📋سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (3) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که بر اساس آن ماده (5) قانون دفاتر اسناد رسمی اصلاح گردیده است از بین متقاضیان واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید.

کارت شرکت در آزمون سردفتری و آزمون دفاتر خدمات قضایی سه روز قبل از برگزاری آزمون است.

🔸کارت شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی و آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سه‌شنبه در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

🔸آزمون سردفتری روز جمعه و آزمون دفاتر خدمات قضایی امسال برگزار می‌شوند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: تاریخ دقیق برگزاری آزمون سردفتری 1403اعلام شد و تغییر نمی کند.

  1.  رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، در حساب توییتر خود از برگزاری آزمون سردفتری خبر داد.
  2. او در این شبکه اجتماعی چنین نوشت:
    آزمون سردفتری سال جاری برگزار می‌شود. در ارتباط با اطلاع‌رسانی توسط سازمان سنجش درحال نهایی شدن است. به محض نهایی شدن توسط سازمان ثبت اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  3. گفتنی‌ست پیش‌تر حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز زمان برگزاری این آزمون را آذرماه اعلام کرده بود. او در عین حال گفته بود که آزمون «یک مرحله» از جذب است و این سازمان نهایتا افرادی با صلاحیت علمی و عملی کافی را جذب می‌کند.
    آزمون سردفتری مطابق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برگزار خواهد شد.
    در ماده ۳ این قانون چنین آمده است:
    ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۵۴/۴/۲۵ به شرح زیر اصلاح می‌شود:
  4. ماده ۵- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند. هرگونه انتقال موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده (۶۹) این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.
  • پس از تصویب پیش‌نویس آیین نامه دفاتر اسناد رسمی، آزمون سردفتری برگزار می‌شود.
  • جذب سردفتران جدید پس از انتشار فراخوان مربوطه در دو مرحله انجام می‌شود؛
  • بر این اساس پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی تستی در مصاحبه‌ای شفاهی شرکت خواهند کرد و نهایتاً پس از طی مراحل گزینش، به موجب ابلاغ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سمت سردفتری مشغول به کار می‌شود.
  • حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف، توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین خواهد شد.
  • زمان دقیق برگزاری آزمون در سایت خبرینو اطلاع رسانی می شود.

تعویق زمان برگزاری آزمون سردفتری 1403

درصورتی که تعویق زمان برگزاری آزمون سردفتری اعلام شود، در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.


اخبار قبلی:

خبر فوری :

برگزاری آزمون سردفتری

🔸خداییان رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور

  • از پیگیری این سازمان برای برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی خبر داد.
    🔻 درباره اقدامات انجام شده برای رفع انحصار در جذب سران دفاتر اسناد رسمی و دلیل جذب تنها هزار سردفتر جدید در چهارده سال گذشته ،در قانون دفاتر اسناد رسمی، ماده‌ای داریم که بر اساس یکی از مواد آن به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید یک دفترخانه وجود داشته باشد. سال گذشته ما پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه این قانون را ارائه کردیم و خوشبختانه آیین‌نامه نیز به تصویب رئییس قوه قضاییه رسید.
  • 🔻آزمون سردفتری برگزار می‌شودبا تصویب این آیین‌نامه تحول خوبی در حوزه سردفتری ایجاد و زمینه ای فراهم شد که هر سال آزمون سردفتری را برگزار کنیم زیرا در برخی شهرها کمتر از حدنصاب دفترخانه داریم.
  • 🔻سال گذشته بر اساس آزمونی که برگزار کرده بودیم ۱۰۰۰ مجوز سردفتری صادر کردیم و امسال نیز پیگیر برگزاری مجدد آزمون سردفتری هستیم.

منابع و مواد امتحانی آزمون سردفتری 

۱- ادبیات فارسی (با ضریب ۲)
۲- عربی (با ضریب ۱)
۳- حقوق ثبت (با ضریب ۳)
۴- حقوق مدنی(با ضریب ۳)
۵- حقوق جزاء (با ضریب ۲)
۶- حقوق تجارت(با ضریب ۲)
۷- احکام شرعی(با ضریب ۲)
۸- قانون و آئین نامه های دفاتر اسناد رسمی(با ضریب ۳)
۹- اطلاعات عمومی و هوش (با ضریب ۱)

زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری

✴️ نتایج آزمون دفتر یاری که در ماه گذشته برگزار شده بود، اعلام شد

  • 🔸 نتایج آزمون دفتریاری در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس https://www.saazmoon.com/ اعلام شد.
  • 🔸 طبق اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام نتایج آزمون به زودی اطلاع رسانی می شود
  • 🔸اشخاصی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دفتریاری هستند که از ناحیه سردفتر اسناد رسمی معرفی شده باشند.

شرایط پذیرش سر دفتر

طبق ماده ۳  آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک مکلف است پس از کسب اجازه از رییس قوه قضائیه، جهت رفع نیاز مناطقی که به موجب مقتضیات محلی، اقتصادی، میزان کار و تعداد مراجعان به دفاتر، نیاز به تأسیس دفترخانه دارد، پس از اعلام عمومی، به نحو مقتضی، به شرح زیر نسبت به پذیرش سردفتر اقدام نماید:

  • الف‏‏‏‌ـ اعلام عمومی مهلت ثبت‌نام و شرایط عمومی و اختصاصی لازم جهت ثبت‌نام داوطلبان؛ب‏‏‏‌ ـ ثبت‌نام از واجدین شرایط در مهلت مقرر؛
  • پ ـ برگزاری آزمون کتبی تستی؛
  • ت‌ ـ مصاحبه با ثبت‌نام کنندگان، توسط هیأت، پس از پایان مهلت تعیین شده و پذیرش سردفتران مورد نیاز پس از طی مراحل گزینش.تبصره۱ـ حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف، توسط سازمان تعیین می‌شود.تبصره۲ـ ­ شرکت سردفتر در دوره‌های آموزشی که در ابتدای شروع به کار و یا در ضمن خدمت توسط سازمان یا کانون برگزار می‌شود الزامی است.تبصره۳ـ داوطلبان هنگام ثبت‌نام در آزمون سردفتری نباید در هیچ یک از مشاغل مصرح در ماده ۱۵ قانون اشتغال داشته باشند و چنانچه رییس سازمان احراز نماید فردی بدون رعایت این ماده پذیرفته شده یا پس از صدور ابلاغ به یکی از مشاغل مذکور اشتغال یافته است، ابلاغ وی را لغو می‌نماید.تبصره۴ـ تدریس در دانشگاه مانع شغل سردفتری نیست، مشروط به اینکه مستخدم دولت و یا عضو هیات علمی دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی نبوده و با اذن رییس سازمان باشد.تبصره۵ ـ پذیرش سردفتر محدود به زمان خاص نمی‌باشد و سازمان می‌تواند بر حسب نیاز به صورت سالانه نسبت به پذیرش سردفتر مطابق مقررات اقدام نماید.تبصره۶ ـ نحوه جذب سردفتر براساس این ماده، نافی صلاحیت رییس قوه قضائیه برای جذب سردفتر براساس ماده ۲ قانون نخواهد بود.
ماده ۱۵ – مشاغل زیر منافی شغل سردفتری و دفتریاری است.
۱ – قضاوت و وکالت دادگستری و عضویت در مؤسسات دولتی و وابسته بدولت و شهرداریها.
۲ – اشتغال بامر تجارت بنا به تعریف ماده یک قانون تجارت.
۳ – عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری و بانکها و یا مؤسسات بیمه و مؤسسات دولتی و یا وابسته بدولت.
۴ – مدیریت روزنامه یا مجله اعم از مدیر مسئول یا مدیر داخلی و صاحب امتیاز و سردبیر (‌باستثناء نشریه کانون سردفتران و مجلاتی که صرفاً‌جنبه علمی داشته باشد).تبصره ۱ – تدریس در دانشکده‌ها و مدارس عالی با اجازه وزارت دادگستری مانع از اشتغال بشغل سردفتری و یا دفتریاری نخواهد بود. ‌تبصره ۲ – سردفتر یا دفتریار در صورت انتخاب بنمایندگی مجلسین یا شهردار انتخابی با حفظ سمت از اشتغال بسردفتری معذور خواهد بود و‌در این مدت دفترخانه بتصدی دفتریار واجد شرایط که از طرف سردفتر معرفی میشود اداره خواهد شد. مدت نمایندگی سردفتر در مجلسین یا‌خدمت در سمت شهردار انتخابی جزء سنوات خدمات او محسوب میشود.

همچنین طبق آیین نامه جدید متقاضیان یاید شرایط ماده ۶ قانون را دارا باشند

ماده ۶ – اشخاص زیر را می‌توان بسردفتری دفترخانه اسناد رسمی تعیین نمود.۱ – اشخاصی که دارای لیسانس حقوق در رشته قضائی یا منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول باشند.۲ – کسانی که دارای دو سال سابقه خدمات قضائی یا وکالت پایه یک دادگستری باشند.۳ – سایر لیسانسیه‌ها بشرط داشتن سه سال سابقه دفتریاری.۴ – اشخاصی که از مراجع مسلم دارای تصدیق اجتهاد طبق آئین‌ نامه‌ای که بتصویب وزارت دادگستری میرسد باشند.۵ – دفتریارانی که دارای گواهی قبولی امتحان مخصوص سردفتری و دفتریاری موضوع شق سوم ماده ۱۰ قانون دفتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۱۶‌باشند بشرط داشتن پنجسال سابقه دفتریاری.۶ – دفتریارانی که دارای دیپلم کامل متوسطه باشند بشرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام و دریافت کارت آزمون سردفتری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی