جهت مشاوره در زمینه زمان اعزام به خدمت سربازان پایه خدمتی بهمن 1401

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 53140

زمان اعزام به خدمت سربازان پایه خدمتی بهمن 1401

زمان اعزام به خدمت سربازان پایه خدمتی بهمن 1401

زمان اعزام به خدمت سربازان پایه خدمتی بهمن 1401

زمان اعزام به خدمت سربازان پایه خدمتی در بهمن 1401 است. فراخوان مشمولان اعزامی پايه خدمتی بهمن ماه سال 1401 اعلام شد. به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظيفه عمومي فراجا ،این سازمان جزئیات کامل خبر را در اطلاعيه ای اعلام کرد:


زمان اعزام سربازان پایه خدمتی بهمن سال ۱۴۰۱

زمان اعزام سربازان پایه خدمتی بهمن ۱۴۰۱ از یکم بهمن ماه آغاز شد.  کليه مشمولاني که برگ آماده به خدمت به تاريخ بهمن ماه سال 1401دريافت کرده اند،مي بايست با مراجعه به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) ، برگ معرفي نامه مشمولان به مراکز آموزش را دريافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

اين دسته از مشمولان مي بايست روز شنبه يکم بهمن ماه سال 1401 درساعت، محل و مراکزي که در برگ معرفي نامه مشمولان اعلام شده ، حضور يابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان اعزامي مي بايست کارت تزريق واکسيناسيون کوويد 19 وواکسن مننژيت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

مشمولان مي بايست اصل مدارک مورد نياز اعم از برگ آماده به خدمت،برگ محل مراجعه،برگ واکسيناسيون،کارت ملي و شناسنامه،مدارک مربوط به شرايط خاص را به همراه خود داشته باشند.

در اين اطلاعيه آمده است ،عدم حضور به موقع در زمان و محل هاي تعيين شده،غيبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظيفه عمومي با آنان رفتار خواهد شد.

اين سازمان دراين اطلاعيه متذکرشده است، متقاضيان در صورت نياز به اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق کانال خبرسربازي در پيام رسان سروش از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.

پایه خدمتی چیست؟

 مهمترین عبارتی که تقریبا تمام سربازان در طول خدمت سربازی آن را شنیده اند، «پایه خدمتی» است که جایگاه سرباز را به خوبی نشان می دهد، سربازان تازه وارد بارها مورد پرسش هایی در مورد پایه خدمتی خود قرار می‌گیرند و گاهی هم به دلیل پایه خدمتی که دارند از سوی قدیمی ترهای پادگان مورد خطاب های طنز آمیزی قرار می گیرند. در واقع به سربازان جدید الورود و مشمولانی که به تازگی به خدمت سربازی، اعزام شده اند، پایه خدمتی گویند. پایه خدمت: زمان اعزام یک سرباز به سربازی گویند، مثلا پایه خدمت 11/1401 که همان تاریخ اعزام سرباز است. تاریخ اعزام به خدمت سربازی، برای سربازان ارزشمند است ، منظور تاریخ اعزام بخدمت سربازی است که قابل احتساب است. به طور مثال به سربازان تازه وارد آش خور می گویند به این معنی که سرباز تازه وارد، پایه خدمتی کمتری نسبت به دیگری دارد حتی یک روز!

 عبارت هایی مانند «اندک ماه»، «قلیل» و نظایر آن به سربازان تازه وارد گفته می شود، و نشان دهنده روزهای سپری شده از خدمتشان است. تازه واردها گاهی با عبارت هایی مانند «جدیدالتحویل»، «موتوری» و «بوی واکسن می دهی» هم خطاب می شوند و این یعنی که هنوز مدت زمان زیادی از واکسنی که هنگام اعزام به سربازی زده اند، نگذشته است.

از دیگر اصلاحات جالبی که در در خدمت سربازی استفاده می شود «سوراخ جا انداختن» است. این یکی از موارد مهمی که از همان دوران آموزشی تا پایان سربازی اهمیت زیادی دارد، بستن بندهای پوتین و رد کردن بند از سوراخ‌های پوتین است و این اصطلاح نیز به همین مساله اشاره دارد. سربازهای قدیمی به علت پایه خدمت زیاد حوصله ندارند که بندهای پوتین را از میان تمام سوراخ هایش رد کنند به همین دلیل بندها را یکی در میان از سوراخ ها عبور می‌دهند که به این کار سوراخ جا انداختن می‌گویند، معمولا کسی که این کار را انجام می‌دهد یعنی خدمتش رو به پایان است.

اصطلاح جالب دیگر در مورد پایه خدمتی ها “بالاخ” است، بالاخ مخفف بالا خدمتی است. سربازی که پایه خدمتش مربوط به خیلی وقت پیش است و یا نزدیکی‌های ترخیص‌اش است یا مدت‌ها پیش باید ترخیص می‌شده و به خاطر غیبت و تخلف‌های دیگر هنوز در پادگان مانده است.

پا بچسبون هم از اصطلاحات پایه خدمتی ها است، یعنی پایه خدمتی کمتری داری یا درجه سربازی از سرباز دیگر کمتر است و باید در مقابل او پا بچسبونی، پاچسباندن معنایش احترام گذاشتن است، مثلا می‌گویند، پا بچسبان، صدای پوتین هایت را نشنیدم ، یعنی دوباره پا بچسبون … .

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه زمان اعزام به خدمت سربازان پایه خدمتی بهمن 1401

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی