کد خبر : 22860

رشته های جدید کارشناسی ارشد 1400

رشته های جدید کارشناسی ارشد 1400 1


لیست رشته های کارشناسی ارشد 1400 ، در دفترچه راهنمای این آزمون منتشر می شود. بعد از اعلام نتایج اولیه و انتشار دفترچه انتخاب رشته ، سازمان سنجش اصلاحیه و رشته های جدید کارشناسی ارشد را اعلام خواهد کرد.




رشته های جدید کارشناسی ارشد

همزمان با انتشار کارنامه اولیه آزمون ارشد، دفترچه انتخاب رشته این آزمون در سایت سنجش قرار می گیرد. داوطلبان با دانلود و مطالعه این دفترچه، می توانند لیست رشته محل های ارائه شده، رشته امتحانی خود را مشاهده و اقدام به اولویت بندی رشته محل های انتخابی خود کنند.

اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته و اعلام رشته محل های جدید ارشد ؛ چند روز بعد از منتشر شدن دفترچه اصلی ، در سایت گذاشته می شود .

به گفته رئیس دانشگاه تربیت مدرس ، تعدادی از رشته های قدیمی و اشباع شده ، حذف شده و رشته های ترکیبی و بین رشته ای ایجاد شده. بسیاری از گروه ها، توانسته اند ، رشته های جدید علاوه بر رشته های قبلی اضافه کنند.

بطور مثال ؛ در مقطع کارشناسی ارشد ، رشته های ترکیبی علوم کامپیوتر (بیو انفور ماتیک ، بیو شیمی بالینی ، نانو بیو تکنولوژی ، زیست فناوری دریا ، مدیریت معدنی و …) اضافه خواهند شد .


برای اطلاع از رشته های جدید در گروه آزمایشی خود می توانید از مشاوران صدای مشاور کمک بگیرید.




لیست رشته های کارشناسی ارشد

در مهلت مقرر سازمان سنجش ، یعنی نیمه دوم آذر 99 ، دفترچه راهنما ثبت نام آزمون ارشد 1400 منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که قصد دارند در کنکور ارشد 1400 شرکت نمایند ، باید ابتدا رشته های کارشناسی ارشد 1400 را مشاهده کرده و رشته مورد نظر خود را مشخص نمایند و سپس اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم تقاضانامه آزمون ارشد نمایند. همچنین برای برنامه ریزی و مطالعه مناسب باید گرایش مد نظر خود را نیز انتخاب کنند.


برای دریافت لیست رشته های ارشد به تفکیک گروه های آزمایشی کلیک کنید:رشته های جدید کارشناسی ارشد 1400 2


لیست رشته های کارشناسی ارشد 1400 




نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

پس از دانلود و مطالعه ی دقیق دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400 و شرایط شرکت در آزمون، داوطلبان می توانند ، از طریق سامانه ی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 ، اقدام به خرید کارت کنند و بعد با استفاده از سریال کارت خریداری شده اقدام به ثبت نام کنند.

داوطلبین توجه داشته باشند برای ثبت نام، تمامی اطلاعات شخصی، تحصیلی خود را به درستی وارد کنند و در آخر کد پیگیری ثبت نام را دریافت کنند.




در صورتی که درباره نحوه ثبت نام آزمون ارشد 1400 سولی دارید ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید:

به این مقاله امتیاز دهید
منابع : ناموجود
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی