جهت مشاوره در زمینه شرایط استخدام آموزش و پرورش + منابع آزمون

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 53179

دو مدرکی، شرط عجیب استخدام معلم در آموزش و پرورش

شرایط عجیب استخدام آموزش و پرورش
شرایط عجیب استخدام آموزش و پرورش با شیوه “دو مدرکی” (که برای اولین بار در تاریخ کشور انجام می شود) و استخدام کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان و شرط معدل است ! در شیوه دو مدرکی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور دانشجومعلم را به طور مشترک استخدام می کنند. در ادامه از جزئیات کامل خبر مطلع می شوید.

شرط عجیب استخدام معلم در آموزش و پرورش

شرط عجیب استخدام معلم در آموزش و پرورش، استخدام به شیوه دو مدرکی و استخدام استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد است. جزئیات طرح‌های جدید جذب معلم به شرح زیر است.
 رئیس دانشگاه فرهنگیان، از ورود استعدادهای درخشان دانش آموزی و دانشجویی تا جذب از مقطع ارشد خبر داد و گفت:
  1. با احتساب پیش بینی خروجی دانشگاه فرهنگیان ما اعلام کردیم می‌توانیم از سال آینده از مقطع ارشد، دانشجومعلم بپذیریم.
  2. وی افزود: شیوه دیگر، جذب از استعدادهای درخشان دانشجویی و دانش آموزی است.
  3. روش بعدی که در شورای گسترش وزارت علوم تصویب شده و به زودی شیوه نامه آن از سوی وزارت علوم ابلاغ خواهد شد و ما به کمک دانشگاه‌های برتر برای مهر ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده ایم که دانشجو بپذیریم شیوه‌ای معروف به “دو مدرکی” است که برای نخستین بار در تاریخ ایران اجرا می‌شود.
  4. در این شیوه، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجومعلم به طور مشترک اقدام خواهند کرد.
  5. وی افزود: بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دوسال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تایید صلاحیت عمومی آنها،   از ابتدای سال سوم  و یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.
  6. این اقدام باعث جذب افراد برجسته فراوانی به دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.
  7. در طرح بورسیه معلمی، از دانشجویان سال چهارم دانشگاه‌ها ، فراخوان و ثبت نام خواهیم کرد گفت: رتبه‌های برتر خواهند آمد و برای آنها که رتبه کنکور و معدل حداقل ۱۷ در رشته‌های انسانی و زبان و ۱۶ در علوم پایه، فنی مهندسی و هنر دارند گزینش انجام خواهد شد.
  8. البته این شرایط بسته به نوع دانشگاه متفاوت است و ضریبی به دانشگاه‌های برتر داده می شود رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره شیوه جذب از مقطع کارشناسی ارشد نیز توضیحات تکمیلی ارائه‌ داد و اظهار کرد: این طرح در هیئت امنا تصویب شده و باید مقدمات اجرایی‌اش فراهم شود.
  9. جذب متعهد خدمت از مقطع کارشناسی ارشد اینگونه است که حداکثر سن ۲۴ سال و اگر سربازی رفته‌اند ۲۶ سال است.
  10. افراد حائز شرایط می‌توانند دانشگاه فرهنگیان را برای تحصیل و همزمان تعهد استخدامی انتخاب کنند.

نکته:

** رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه گزینش برای ما بسیار مهم است گفت در مصاحبه‌ها تفاوت‌های جدی با سال‌های گذشته داریم. سنجش شخصیت و تست‌های شخصیتی انجام می‌شود و معلمان باید هم هویت دینی و هم هویت ملی راسخ داشته باشند. معلم، رکن رکین تحول جامعه است. انتظار ما این است که آموزش و پرورش برای تربیت مصاحبه‌گران حرفه‌ای هرچه سریعتر تصمیم بگیرد، ما برای انجام اقدامات مربوطه آمادگی داریم. او ادامه داد: در طرح رتبه بندی ۲۵۰۰ ارزیاب حرفه‌ای تربیت شدند که می‌توان از آنها نیز برای امر گزینش و مصاحبه استفاده کرد. ما آماده ایجاد تحول در این حوزه هستیم.


روش جدید برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش

برگزاری آزمون استخدامی با روش‌های پیشنهادی جدید خواهد بود. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره روش جید برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش، بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

  • ایشان در نشستی خبری با بیان اینکه بودجه برش یک ساله تمدن یک ملت است اظهار کرد: اگر بخواهیم عنوان سیاستی بر سند بودجه بگذاریم، بودجه را بالاترین سند سیاستی و مالی یک کشور می نامند. اگر بخواهیم بدانیم یک کشور چگونه اداره می‌شود باید بودجه‌اش را بررسی کرد.
  • وی افزود: در قانون اساسی نحوه تدوین و فرایند بررسی بودجه مشخص شده و به قدری مهم است که چند اصل مهم در قانون اساسی برای آن پیش‌بینی شده است.
  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بودجه باید بر اساس اسناد و قوانین بالادستی تدوین و طراحی و در نهایت تصویب شود گفت: نهادهایی برای نظارت بر اجرای بودجه پیش‌بینی شده و دیوان محاسبات مسئول نظارت بر حسن اجرای بودجه است اما در حوزه آموزش و پرورش باید گفت که این وزارتخانه بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است و ۹۷۱ هزار پرسنل شاغل و ۳۸ هزار بازنشسته مشغول به خدمت دارد، ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز را در اختیار و از این جهت جامعه هدف حداکثری دارد.
  • او ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ علی رغم همه سختی‌هایی که وجود داشت و بعد از دوره پرفشار آموزش مجازی ناشی از کرونا و دو سه سال وقفه آموزش حضوری، مدارس میزبان دانش آموزان بودند و نیازها به اقتضای شرایط تغییر کرده بود و می طلبید زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود.
  • وی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی اتفاقات بزرگی افتاد گفت: در دوره کرونا اغماض می‌شد اما آموزش حضوری ایجاب می‌کرد دقت نظر خاصی در کلاس بندی و تامین معلم داشته باشیم. سازمان اداری و استخدامی همراهی خوبی داشت و مجوز ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه استخدامی داد که آموزش و پرورش حدود ۲۱ هزار نفر از این تعداد را جذب کرد.
  • وی افزود: از محل به کارگیری بازنشستگان و حق التدریس شاغلین و بازنشستگان جبران کسری نیرو داشتیم و ۱۰۴ هزار نفر از این دو محل با ما همکاری کردند.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شرایط استخدام آموزش و پرورش + منابع آزمون

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی