کد خبر : 8720

دوره طلایی آموزشی سربازی چیست

در این مقاله و عنوان  هدفمان توضیح در مورد دوره طلایی آموزشی سربازی چیست و همچنین دوره آموزش سربازی نیز چگونه می باشد.



مطالب سایت ما را دنبال کنید…



سامانه صدای مشاور         

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613       

   تماس از  8  صبح تا 12 شب             

             حتی ایام تعطیل                 



دوره آموزشی سربازی چیست؟؟

دوره طلایی آموزشی سربازی چیست: سربازی در ایران به خدمت سربازی عمومی گفته می‌شود که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام مردان بالای 18 سال ایرانی و  به جز مواردی که استثنا شده‌اند و  باید به خدمت سربازی بروند.

همچنین دوره آموزشی سربازی یکی از چالشی ترین دوران خدمت نظام وظیفه است. به افرادی که باید به خدمت سربازی بروند مشمول نظام وظیفه می گویند. مدت خدمت سربازی از18 ماه تا 24 ماه متغیر است.

دوران طلایی سربازی که در واقع خود مشمولان  و سربازانی که  این نام را بر روی آن نهاده اند  به دورانی از خدمت سربازی می گویند که سخت گیری ها کمتر بوده و سربازان بیشتر می توانند به مرخصی بروند.در این نوشتار با ما همراه باشید تا به این پرسش که دوره طلایی سربازی چیست پاسخ داده و شما را با چند و چون این موضوع آشنا سازیم.دوره طلایی سربازی در واقع به اعزامی های اسفند ماه گفته می شود. از آن جایی که در این دوره تعطیلات عید نوروز در پیش است و  مرخصی برای سربازان اعزام شده در این دوره و  معمولا بیشتر از دوره های دیگر اعزام است و  بنابراین به آن دوران طلایی سربازی می گویند.دوره اسفند ماه یا دوران طلایی خدمت یکی از بهترین ماه های اعزام به خدمت است.

دوره اسفند ماه معمولا  یا دوران طلایی خدمت یکی از بهترین ماه های اعزام به خدمت است که در آن  حدودا از 26 تا 28 اسفند ماه سربازان به مرخصی رفته و تا 15 اسفند ماه که تعطیلی است مرخصی دارند.


دسته بندی مرخصی های دوره آموزشی خدمت سربازی

• مرخصی ابتدای دوره به همه افراد برای کسب آمادگی لازم از جمله بهداشت و  اندازه لباس و غیره داده می شود. که مدت زمانش بسیار کوتاه است.

• مرخصی میان دوره معمولا در آخر ماه اول دوره آموزشی داده می شود. مرخصی میان دوره به تعطیلات رسمی بستگی دارد. مدت مرخصی میان دوره سه  الی هفت  روز است.

• مرخصی پایان دوره بستگی به زمان برگزاری مراسم پایان دوره دارد. مدت مرخصی پایان دوره از روز مراسم پایان دوره تا پایان ماه دوم آموزشی می باشد. امکان دارد حتی مرخصی پایان دوره داده نشود ولی معمولا بین 1 تا 3  روز است.

• مرخصی درون شهری یا (ساعتی) که معمولا از هفته دوم آموزشی برای سربازها در نظر گرفته می شود. سرباز می تواند جهت انجام امور شخصی به صورت ساعتی از پادگان خارج شود و به شهر برود.

• افزایش و یا کاهش مرخصی ها در دوره آموزشی بستگی به فرمانده پادگان و تعطیلات رسمی دارد.


سامانه صدای مشاور



بیشتر بدانید:

همراه داشتن موبایل در سربازی


.

      

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی