کد خبر : 12167

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم

در این مقاله دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم را معرفی کرده ایم، علاوه بر این در مورد نحوه قبولی در کنکور تربیت معلم و علت اهمیت برخی دروس در قبولی دانشگاه تربیت معلم توضیح داده ایم.

آشنایی و معرفی  با رشته انسانی

موضوع اصلی رشته انسانی مطالعه مسایل مربوط به انسان است. زبان و ادبیات ملل مختلف، ادیان و مذاهب مختلف، علوم ورزشی، باستان شناسی، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و مردم شناسی، فلسفه و منطق و  روانشناسی و همچنین  مدیریت بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی و دولتی، مسایل مربوط به خانواده و علوم تربیتی از محورهای اصلی این رشته محسوب می شود. برای توفیق در این رشته علاوه بر علاقه مندی به علوم انسانی و قدرت حافظه خوب توانایی علمی در دروسی چون ادبیات، عربی، تاریخ و  جغرافیا، فلسفه و منطق و مطالعات اجتماعی از نیازهای اصلی به حساب می آیند. اکثر مشاغلی که محور اصلی آن ها انسان می باشد، با علوم انسانی در ارتباط هستند. طی سال های اخیر استقبال در این رشته کاهش یافته است. این در حالی است که تعداد دانش آموزان آماده و قوی در این گروه کمتر از گروه های دیگر است.

اگر به رشته‌هاي حقوق، حسابداري، روان‌شناسی  و  ادبيات و مديريت، فلسفه، جامعه‌شناسی، علوم سياسی  و کليه‌ رشته‌هاي مربوط به علوم انساني علاقه‌منديد و آينده‌ي شغلي‌تان را در اين رشته‌ها مي‌بينيد و در درس‌هاي حفظي قوي هستيد  و در  رشته ی علوم انسانی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

اگر علاقه‌مند به حقوق‌دان شدن و حرفه‌ي وکالت هستيد، رشته‌ انسانی برای شما مناسب است. اگر توانایی مديريت قوی داريد و تمايل به مديريت کردن داريد، تمامي گرايش‌هاي مديريت (صنعتی و  بيمه مالی  دولتي و غیره ) جزو رشته انسانی هستند. اکثر حقوق‌دانان، مديران، فيلسوفان، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، اقتصاددانان کسانی بودند که در رشته علوم انسانی به تحصیل پرداختند.

دروس تخصصی رشته انسانی

 اقتصاد- زبان و ادبیات فارسی- زبان عربی- علوم اجتماعی- تاریخ و جغرافیا- علوم اجتماعی- فلسفه و منطق- روانشناسی

دروس عمومی رشته انسانی

زبان و ادبیات فارسی با ضریب4  – زبان عربی با ضریب 2  – فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب 3 – زبان خارجی با ضریب 2 (انگلیسی یا آلمانی یا فرانسه یا روسی یا ایتالیایی)

 رشته انسانی

رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی:

رشته های تحصیلی زیرگروه های رشته علوم انسانی
زیرگروه رشته های تحصیلی
زیرگروه 1 مقطع کارشناسی ارشد : کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی ، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد ، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق
مقطع کارشناسی : آموزش الهیات ، آموزش زبان عربی ، آموزش زبان و ادبیات فارسی ، ادیان و مذاهب ، ادیان و عرفان ، ایران شناسی ، تاریخ تمدن ملل اسلامی ، تربیت مروج سیاسی ، حقوق ، زبان و ادبیات ترکی آذری ، زبان و ادبیات عربی ، زبان و ادبیات فارسی ، زبان و ادبیات کردی ، شیعه شناسی ، علوم قرآن و حدیث ، علوم قضایی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، فقه شافعی ، فقه و حقوق اسلامی ، فقه و حقوق امامی ، فقه و حقوق حنفی ، فقه و حقوق شافعی ، فقه و حقوق مذاهب اسلامی ، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، فلسفه ، فلسفه و حکمت اسلامی ، فلسفه و عرفان اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی ، مترجمی زبان عربی ، مربیگری عقیدتی ، مطالعات امنیتی ، معارف اسلامی ، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات ، معارف اسلامی و اخلاق ، معارف اسلامی و ادیان ، معارف اسلامی و تاریخ ، معارف اسلامی و علوم تربیتی ، معارف اسلامی و علوم قرآنی ، معارف اسلامی و کلام ، معارف اسلامی و مدیریت
مقطع کاردانی : کاردانی آموزش دینی و عربی ، کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی ، کاردانی امور تربیتی ، کاردانی امور دولتی ، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم ، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم ، کاردانی حقوق قضایی
زیرگروه 2 مقطع کارشناسی : آموزش علوم اجتماعی ، امنیت اطلاعات ، امنیت بین الملل ، امنیت نرم ، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ، پژوهشگری امنیت ، جامعه شناسی ، حفاظت اطلاعات ، روزنامه نگاری ، ضد تروریسم ، علوم فنی امنیت ، مددکاری اجتماعی ، مردم شناسی ، علوم ارتباطات اجتماعی
مقطع کاردانی : کاردانی آموزش مطالعات اجتماعی
زیرگروه 3 مقطع کارشناسی : اقتصاد ، امنیت اقتصادی ، حسابداری ، روابط عمومی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، گردشگری ، مدیریت اطلاعات و ارتباطات ، مدیریت امور بانکی ، مدیریت امور گمرکی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت بیمه ، مدیریت بیمه اکو ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت فرهنگی هنری ، مدیریت کسب و کارهای کوچک ، مدیریت مالی ، مدیریت و بازرگانی دریایی ، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات ، هتلداری
مقطع کاردانی : کاردانی اشتغال ، کاردانی اقتصاد کار و بهره وری ، کاردانی امور بانکی ، کاردانی امور فرهنگی ، کاردانی امور مالی و مالیاتی ، کاردانی بیمه ، کاردانی گردشگری ، کاردانی حسابداری ، کاردانی روابط کار ، کاردانی مدیریت بازرگانی ، کاردانی مدیریت صنعتی ، کاردانی مدیریت گمرکی ، کاردانی هتلداری
زیرگروه 4 مقطع کارشناسی : آمار ، آموزش تاریخ ، آموزش جغرافیا ، باستان شناسی ، تاریخ ، تاریخ اسلام ، جغرافیا ، زبان شناسی ، علوم انتظامی ، علوم سیاسی
مقطع کاردانی : کاردانی باستان شناسی ، کاردانی علوم انتظامی
زیرگروه 5 مقطع کارشناسی : آموزش ابتدایی ، آموزش مشاوره و راهنمایی ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش کودکان استثنایی ، روان شناسی ، علم اطلاعات و دانش شناسی ، علوم تربیتی ، علوم ورزشی ، مشاوره ، مطالعات خانواده
مقطع کاردانی : کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی ، کاردانی آموزش و پرورش کودکان استثنایی ، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی ، کاردانی علوم ورزشی ، کاردانی مربی کودک

دروس مهم برای قبولی در تربیت معلم

سوالی که برای خیلی از داوطلبان مطرح است این است که دروس مهم و لازم کنکور برای قبولی در رشته های دانشگاه تربیت معلم از طریق کنکور انسانی چیست؟

اگر علاقمند به رشته دبیری رشته انسانی lمی باشید  باید دروس مهم برای قبولی در  آزمون و کنکور تربیت معلم یا همان دانشگاه فرهنگیان را بدانید در واقع  این دروس مهم   در واقع همان دروس لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم انسانی نیز می باشند.

انتخاب دروس مهم و لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم یا دانشگاه فرهنگیان یا دبیری و همچنین به معنای بی اهمیت شدن سایر درس های کنکور انسانی نیست.

فراموش نکنید که این انتخاب بین دروس مهم و مهم تر است و حذف کاملی برای هیچیک از دروس انسانی عملی نخواهد بود. پس همه دروس انسانی برای قبولی در رشته های تربیت معلم در دانشگاه مهم است اما برخی از موارد میتوانند نقش حیاتی تری داشته باشند. البته این نکته را بدانید که برای کنکور به طور کلی به یک رتبه نیمه خوب نیاز دارید و باید بتوانید از همه دروس یک درصد حداقلی به دست آورید.

اگر بخواهیم در مورد مهم ترین دروس کنکور انسانی برای قبولی در رشته های دبیری دانشگاه تربیت معلم بگوییم، باید با قطعیت اعلام کنیم که دروس مهم برای قبولی در رشته تربیت معلم عبارتند از:

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 1ادبیات فارسی عمومی

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 1دین و زندگی

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 1اقتصاد

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 1جامعه شناسی

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 1روانشناسی

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 1فلسفه

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 1منطق

این ۸ مورد شامل ۲ درس عمومی و ۴ مورد از دروس تخصصی و دروس رتبه ساز انسانی ۱۴۰۲ است. این موارد از مهم‌ترین درس‌ها در کنکور هستند. با کسب نمره خوب در این دروس اصلی و تخصصی می توانید رتبه خوبی کسب کرده و شرایط قبولی در دانشگاه تربیت معلم را کسب کنید.

سوالی که مطرح است این است که برای قبولی در رشته تربیت معلم چه درصدی لازم است؟ در پاسخ باید بگوییم که کنکور یک رقابت است و نمی توان درصد مشخصی را تعیین کرد اما برای قبولی در تربیت معلم باید حداقل  در دروس اصلی و تخصصی درصد بالا کسب کنید.

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 1توجه داشته باشید کنکور اختصاصی تربیت معلم وجود ندارد برای قبولی در تربیت معلم از طریق رشته علوم انسانی هم می توانید اقدام کنید.

جدول(1) دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم در سال 1402-1403

دروس درجه دو برای تربیت معلم

بجر موارد بالا که ذکر کردیم که جز دروس مهم در کنکور انسانی برای تربیت معلم ۱۴۰۲ هستند بقیه درس ها در درجه دوم قرار دارند این درجه دوم بودن به معنای بی اهمیت بودن این دروس نیست بلکه به معنای این است که لازم است یک برنامه ریزی درست و جامع برای مطالعه دروس انجام شود که هم اهمیت دروس اصلی حفظ شود و هم اینکه به دروس درجه دوم به میزان لازم توجه شود.

علت اهمیت برخی دروس برای دانشگاه تربیت معلم

برخی درس ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ضریب بالاتری برای قبولی در رشته تربیت معلم را دارند این درس ها به دو علت برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم حائز اهمیت هستند اول اینکه  که میانگین پاسخ گویی در این دروس به صورتی است که در قسمت پایینی جدول پاسخگویی‌ها قرار دارد. دوم اینکه این دروس بسیار آسان هستند و پتانسیل بالایی دارند و شما با خواندن خوب دروس به راحتی می‌توانید به آنان پاسخ گویی داشته باشید.

نحوه برنامه ریزی برای دروس تخصصی کنکور انسانی

نحوه برنامه ریزی صحیح برای کنکور تربیت معلم به این شیوه است که اول تمرکز روی دروس درجه یک و اصلی کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم داشته باشید و دوم اینکه به هیچ عنوان دروس درجه دوم را کنار نگذارید چرا که باید این دروس یک حداقلی را حفظ کنند و اصلا به فکر حذف کردن هیچ درسی در کنکور نباشید.

داشتن اطلاعات حداقلی درباره دروس درجه دوم کنکور انسانی، برای شرایط تحصیلیتان بعد از ورود به دانشگاه مهم است و در ورود رتبه و مصاحبه حضوری اثر گذار است. برای این که بدانید در بین دروس مهم کدام یک بیشتر اهمیت دارد و به کدام درس درجه دوم اهمیت بیشتری بدهید، باید به رتبه بندی آن دقت کنید. این موارد به شرح زیر است.

عربی از دروس تخصصی کنکور انسانی برای دبیری

اولین مورد و مهم‌ترین درس در بین دروس درجه ۲ رشته انسانی، درس عربی است. این درس در دو دفترچه عمومی و اختصاصی دارای سوال است. از طرفی ضریب درس عربی در کنکور بالا است و میتواند رتبه شما را به خوبی تحت تاثیر قرار دهد. اما عربی سختی خاص خودش را دارد و سوالات درس عربی از سه کتاب طراحی می شود و پیوستگی خاصی دارد و قابل تفکیک نیست. از سویی بدون پاسخگویی حداقلی در این درس نمی توانید رتبه خوبی در کنکور کسب کنید و به قبولی در تربیت معلم فکر کنید.

علوم و فنون انسانی برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم

این درس از نظر مباحث و حتی تست با ادبیات عمومی شباهت زیادی دارد. این درس بخاطر سختی سوالات میزان پاسخگویی کمی دارد اما با این حال در قبولی تربیت معلم حائز اهمیت است و نقش حیاتی دارد و جز دروس کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم محسوب می شود.

دروس درجه سه کنکور انسانی

درس های آمار، ریاضی و زبان انگلیسی جز دروس کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم هستند که در درجه سوم اهمیت قرار دارند، بخاطر سخت بودن سوالات میزان پاسخگویی به این درس ها در بین داوطلبان علوم انسانی کمتر است اما پاسخگویی به این دروس می تواند تاثیر در قبولی تربیت معلم داشته باشد و تراز را جابجا کند.

جغرافیا و تاریخ دروسی سخت، حجیم و تا حدودی شبیه به هم هستند. این ویژگی های خاص باعث شده که در این رتبه قرار بگیرد. از طرفی شما باید هر سه کتاب در هر کدام از دروس را مطالعه کنید تا پاسخگویی خوبی داشته باشید. 

دروس مهم در کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم 9 تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

راهنمای تلفنی نحوه قبولی در تربیت معلم

در این مقاله دروس کنکور انسانی برای قبولی تربیت معلم را معرفی کرده ایم،دروس مهم کنکور انسانی برای قبولی در رشته های دبیری دانشگاه تربیت معلم به دو قسمت درجه اول و دوم تقسیم می‌شود. برخی از آنان باعث می‌شود که رتبه بالاتری به دست آورید و تلاش به نسبت پایین‌تری داشته باشید، در نتیجه موفقیت به شما نزدیک‌تر خواهد بود. اگر رتبه لازم برای تربیت معلم را کسب نکرده اید و در مورد نحوه قبولی در تربیت معلم با سوال یا ابهام روبرو شده اید، می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل کنید تا کارشناسان سامانه، شما در چگونگی قبول شدن در دانشگاه تربیت معلم و فرهنگیان راهنمایی کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی