جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور دکتری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52120

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری 1402

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور دکتری 1402

در این مقاله، لینک مستقیم دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری 1402 را در اختیار داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1402 در مقطع PH.D قرار داده ایم. داوطلبان می توانند بعد از دانلود و مطالعه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری دکتری ، برای انجام مراحل ثبت نام آنلاین وارد سایت سازمان سنجش شوند.

آزمون دكتري سال 1402 براساس قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دورههاي تحصيلات تكميلي در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور مصوب مجلس محترم شوراي اسلامی و مصوبات » شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دورههاي تحصيلات تكميلي، درقالب دو مرحله سنجش علمي آزمون متمركز و مصاحبه علمي و سنجش عملي و ارزيابي سوابق آموزشي، پژوهشي و فناوري برگزار ميشود. لذا شرايط و ضوابط ثبت نام و شركت داوطلبان در آزمون مذكور به شرح اين دفترچه راهنما اعلام ميگردد.
آزمون دکتري براي ورود به رشته هاي دورههاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام نور، غيرانتفاعي، پردیس خودگردان، مشترک دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و همچنين دانشگاه آزاد اسالمي برگزار ميشود.
دانشگاه آزاد اسلامي در سال 1402 نيز همانند سال گذشته آزمون مجزايي ندارد و عالقهمندان به تحصيل در اين دانشگاه لازم است در آزمون سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام نمايند.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1402

برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1402 می توانید روی عبارت زیر کلیک کنید و فایل دفترچه ثبت نام کنکور دکتری 1402 را به صورت فایل PDF دانلود نمایید:

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری 1402 1

راهنمای ثبت نام کنکور دکتری 1402

نحوه ثبت نام کنکور دکتری نیمه متمرکز 1402

نحوه ثبت نام درکنکور دکتری، فقط به صورت اينترنتي و در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور انجام ميشود. پيش از اقدام به ثبت نام در آزمون، لازم است به توضيحات اين دفترچه توجه کنيد و مدارك لازم را تهيه كنيد

نشاني درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور  sanjesh.org براي اطالع از مجموعه هاي امتحاني داراي پذيرش در سال 1402 به صفحات 33 تا 73 مراجعه کنيد.

قبل از اينكه ثبت نام خود را شروع كنيد، لازم است مداركي مانند عكس خود يا اطلاعاتی که در پيش نويس تقاضانامه خواسته شده است را آماده کنيد و پس از آن ثبت نام خود را شروع کنید. توضيحات اين بخش شما را قدم به قدم تا انتهای ثبت نام راهنمایی می‌کند. در صورت نياز به اطالع از مقرراتي مانند نظام وظيفه، نحوه شركت دانشجويان يا سهمیه ها و مطالب مشابه، بخش دوم را مطالعه كنيد.

پذيرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتري سال 1401 مي توانند در آزمون دکتري سال 1402 ثبت نام و شرکت نمايند.ضمنا دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره هاي روزانه و غير روزانه دکتری) به شرط نداشتن مشکل نظام وظيفه براي برادران (مي توانند بدون انصراف از تحصيل، در آزمون دکتري سال 1402 ثبت نام و شرکت نمايند. اين داوطلبان پس از اعالم نتايج نهايي در صورت قبولي بايد انصراف قطعي از رشته قبلي را به دانشگاه جديد محل تحصيل ارائه دهند.

نحوه ثبت نام داوطلبان غير ايرانی در کنکور دکتری 1402

نحوه ثبت نام کنکور دکتری 1402 برای داوطلبان غيرايراني، طبق توضيحات اين دفترچه راهنما از طریت سایت سازمان سنجش امکانپذیری است.  و با  ورود به بخش سامانه اتباع غیر ایرانی، پس از تكميل اطلاعات، كد پيگيري 13 رقمي را دريافت نمايند. شرايط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی در صفحه24 این دفترچه ذکر شده است.

هزينه ثبت نام کنکور دکتری 1402

هزینه ثبت نام کنکور دکتری به اطلاع داوطلبان می رسد:
با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت نام در اين روش بصورت اينترنتي انجام ميگيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارتهاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال ميباشد با مراجعه به درگاه اطالع رساني اين سازمان و پرداخت مبلغ سه ميليون و هفتصد و پنج هزار ريال
به عنوان وجه ثبت نام شركت در آزمون يك مجموعه امتحاني، نسبت به خريد سريال ثبت نام اقدام نمايند.

با توجه به اينكه مقرر گرديده در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون خدماتي از طريق ارسال پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود،لذا داوطلبان براي استفاده از خدمات پيام كوتاه مبلغ سي هزار ريال به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه نيز پرداخت مي نمايند.

مدارک ثبت نام کنکور دکتری 1402

مدارک ثبت نام کنکور دکتری 1402 شامل موارد زیر است:

شناسنامه و كارت ملي
شماره سريال كارت اعتباري خريداري شده
فايل عكس اسكن شده
كد وضعيت نظام وظيفه)متقاضيان مرد( مقررات وظیفه عمومی)صفحه 19)
كد و نام مجموعه امتحاني
معدل مقاطع کارداني، کارشناسي و کارشناسي ارشد
کدرشته تحصيلي در مقاطع کارداني، کارشناسي و کارشناسي ارشد و کد موسسه دريافت مدرک
كد پیگيري مربوط به سهمية ايثارگران و رزمندگان
كد)13 رقمي( مربوط به متقاضيان غير ايراني
كد پستي محل سكونت و کدشهرستان براي تعيين حوزه امتحاني

زمانبندی کنکور دکتری نیمه متمرکز 1402

جدول زمانبندی کنکور دکتری نیمه متمرکز 1402 به شرح زیر است:

زمانبندی آزمون دکتری 1402

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور دکتری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی