کد خبر : 12549

خدمت سربازی مشمولان معتاد چگونه است

در این مقاله و عنوان میخواهیم توضیح دهیم  برای آن دسته از کسانی که به دنبال  خدمت سربازی مشمولان معتاد هستند و همچنین میخواهند در مورد اینکه  اطلاعیعه تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی مشمولان معتادین چگونه است که بر همین اساس رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا  چنین گفت: معافیت موقت شش ماهه برای مشمولان معتاد صرفاً  فقط یک بار صادر می‌شود و در صورت ترک اعتیاد و ارائه گواهی از مراجع مربوطه به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.


تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی مشمولان معتاد 

طبق گزارش های منتشر شده و  به نقل از پایگاه خبری پلیس  سردار تقی مهری اظهار کرد و گفت : کلیه مشمولان قبل از اعزام به خدمت از نظر وضعیت جسمانی و روانی توسط پزشکان معاینه اولیه در سراسر کشور معاینه می‌شوند تا مشمول بیمار به خدمت سربازی اعزام نشود.

خدمت سربازی مشمولان معتاد چگونه است 1 خبر جدید شرایط مشمولان معتاد 

وی همچنین  گفت: براساس ماده 39 قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولانی که به مواد مخدر اعتیاد دارند و به هنگام معاینه اولیه شناسایی می‌شوند و  از سوی مراکز وظیفه عمومی برای ترک اعتیاد به مدت حداکثر شش ماه به مراجع مربوطه معرفی می‌شوند.

سردار مهری در ادامه صحبت های خود  تصریح نمود: مشمولانی که سابقه اعتیاد داشته اند و سلامتی آنان در شورای پزشکی وظیفه عمومی محرز شده است و  قبل از اعزام به خدمت، از سوی وظیفه عمومی تعهدی مبنی بر عدم اعتیاد از آنان اخذ می‌شود و خانواده آنان نیز در جریان گواهی و تعهد قرار می‌گیرند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان و یادآوری  کرد: سربازانی که حین خدمت به مواد مخدر اعتیاد دارند شناسایی و در واحدهای مستقل و مخصوص به کارگیری و به مراجع مربوطه ترک اعتیاد معرفی می‌شوند و در طول خدمت سربازی نیز تحت نظر قرار می‌گیرند.


بیشتر بدانید:

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 



نحوه و شرایط  شناسایی مشمولان معتاد

سردار سید حمید صدرالسادات با بیان اینکه براساس قانون فعلی و یگانه فرزند ذکور پدر بالای 59  سال تمام  سن می‌تواند از معافیت استفاده کنند اظهار کرد : برابر مقررات جاری، یگانه فرزند ذکور و نگهدارنده پدری که به سن 60 سالگی رسیده باشد، می‌تواند از این معافیت استفاده کند.

وی درباره خبر عدم اجرای معافیت تک فرزندان پدر بالای 59 سال عنوان  کرد: با توجه به این که قانون جدید هنوز ابلاغ نشده، قابل اجرا نیست، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که این معافیت در حال حاضر منتفی شده است بلکه همچنان تا ابلاغ و اجرای قانون جدید در کشور قابل اجراست.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: نیازمندی پدر به مراقبت به علت نقص عضو و  بیماری یا کبر سن به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی و براساس آیین‌نامه اجرایی قانون جدید خدمت وظیفه عمومی قابل اجرا خواهد بود.

وی در  ادامه چنین گفت: براساس قانون اصلاحی تبصره 3 ماده 39  افرادی که به ماده‌مخدر اعتیاد دارند موقتا خدمت نمی‌تواند بروند و هنگام معاینه شناسایی و از سوی واحدهای وظیفه عمومی برای ترک اعتیاد به مدت حداکثر ۶ ماه به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه، اجرای این بند از قانون، نیازمند آیین‌نامه‌ای است، گفت: ((نحوه شناسایی مشمولان معتاد)) یا اینکه ((اگر این دسته از مشمولان به هر دلیلی موفق به ترک نشود؟))  اینها سوالاتی است که پاسخ آنها در قانون تبیین نشده است چرا که قانون فضای کلی را بیان می‌کند و  بنابراین لازم است تا برای اجرای آن  آیین‌نامه‌هایی را تنظیم و هماهنگی‌هایی را با دستگاه‌های دیگر انجام داد.

به گفته وی هم‌اکنون تست عدم اعتیاد از مشمولان گرفته نمی‌شود اما اگر برای شناسایی این افراد لازم باشد که از تمامی مشمولان تست گرفته شود با توجه به حجم بالای تعداد مشمولان و هزینه لازم، آیا قانون اجازه این کار را می‌دهد یا اصلا این کار عملی است؟ پاسخ به این سوالات نیز نیازمند اقدامات کارشناسی بوده و در نتیجه نیاز به تصویب آیین‌نامه‌ای دارد که هنوز انجام نشده است.

 صدرالسادات تاکید کرد: بنابراین هر قانون نیز ممکن است در مراحل تصویب و  دستخوش تغییرات شود.


بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی


.


سامانه صدای مشاور



بیشتر بدانید:

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است


.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مصطفی دوشنبه , 30 نوامبر 2020 - 23:20

سلام وقت بخیر
در مورد تجدید دوره سوال داشتم
من تستم مثبت شده بود و ایست خدمتی ۶ماهه دادن ولی من هیچ مصرفی نداشتم جا به اعتراضم ندادن
حالا من بخوام دوباره به دوره ماه دیگه برگردم باید چیکار کنم کجا مراجعه کنم
آیا میشه یا حتماا باید شش ماه دیگه برم؟!

نصب اپ دانش آموزی