کد خبر : 9826

جذب امریه سربازی در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو

در این مقاله میخواهیم بپردازیم و توضیح بدهیم برای آن دسته از مسولان و سربازان نظام وظیفه ای که میخواهند در مورد شرایط امریه سربازی در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو را بدانند را ارائه دهیم که این وزرات خانه چه شرایطی نیز برای این امریه دارد.



مطالب خبرینو را دنبال کنید…



امریه سربازی چیست؟؟  این امکان را به افراد مشمول و سربازان  می دهد تا بتواند در ارگان های غیر نظامی خدمت سربازی خود را انجام دهد . این امکان دارای مزایای مختلفی از جمله کار در حیطه رشته تحصیلی خود  و  عدم نیاز به لباس نظامی در طول خدمت و  ساعت کاری مناسب و غیره نیز می باشد.

همچنین امریه سربازی مفهوم مهمی است که سازمان وظیفه عمومی کشور به آن پرداخته است و بخشی از قوانین و مقررات این سازمان به مضووع امریه تخصص یافته است. امریه به نوعی راهی برای برقراری تعادل در تعداد نیروهای حاضر در پادگان ها و یگان های نظامی است که البته به نفع سربازان و مشمولان نظام وظیفه است و می توانند دوره سربازی راحت تری داشته باشند.



بیشتر بدانید:

نحوه مشخص شدن محل آموزش سربازی 



هدف از امریه سربازی چیست؟؟ امریه سربازی راهی می باشد  که سازمان  نظام وظیفه پیش روی مشمولان خدمت سربازی قرار داده است. سربازان و مشمولینی  که به عنوان امریه پذیرفته می شوند نیازی نیست که تمام شبانه روز را در پادگان ها خدمت کنند و  بلکه مدت زمان خدمت برای این افراد مانند کارمندان سازمان های امریه گیر تنها نصف روز می باشد.

برخی از ارگان های دولتی برای تامین نیروی مورد نیاز خود و  اقدام به استخدام مشمولان نظام وظیفه به عنوان سرباز امریه می کنند . این سازمان ها براساس نیاز خود اطلاعیه هایی مبنی بر نیاز به نیرو و سرباز امریه  و منتشر می کنند . افرادی که دوره ی سربازی را به شکل امریه سربازی می گذرانند و  در ادارات و در ساعت اداری موظف به انجام وظیفه می باشند . البته پذیرش برای امریه سربازی شرایط زیادی لازم است.



 امریه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو



بیشتر بدانید:

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 



شرایط و پذیرش امریه سربازی در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو


وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌های فعال در بیشتر کشورها می باشد. این وزارت به امور تولید و  پخش و نگهداری انرژی الکتریکی و تأسیسات آن می‌پردازد. نیروگاه‌های برق و سدهای برقابی و شبکه‌های برق رسانی و غیره زیر مدیریت این وزرات خانه قرار دارند.

آغاز تشکیل وزارت آب و برق ((که بعدها به وزارت نیرو تغییر نام و وظیفه پیدا کرد)) از اولین نظام نامه مؤسسه برق تهران مصوب بیست و پنجم مهر ماه 1315 که به منظور برق رسانی به منازل و معابر شهر تهران تأسیس شده بود  و قانون اجازه تأسیس بنگاه آبیاری مصوب بیست و نه اردیبهشت سال 1322 که وظیفه‌اش توسعه و اصلاح امور آبیاری کشور بود  به وجود آمد.

وضعیت ساختار اداری دولت پس از مشروطه تا سال 1342 که وزارت آب و برق تأسیس‌شده است   همیشه بگونه‌ای بوده که ضرورت تمرکز مربوط به امور آب و برق و انرژی در یک مجموعه منسجم احساس می‌شد. به وجود آمدن تأسیسات سدهای مخزنی در نقاط مختلف کشور (لار و لتیان، درودزن، زرینه رود  و غیره ) قانون اجرای انتقال برق از طریق خطوط هوایی((۲/۳/۱۳۳۹)) و وجود چندین دستگاه که متکفل مسئله آب رسانی و برق رسانی بوده‌اند نیز هیچگاه راهگشای حل معضلات جامعه نبوده‌است.

وزارت نیرو از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مرتبط جهت گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی در شرکت‌های تابعه استانی به صورت امریه سربازی دعوت به‌عمل می‌آورد.

به منظور ایجاد فرصت برابر و رعایت عدالت برای کلیه مشمولین  نظام وظیفه  متقاضیان امریه سربازی می‌توانند برای اعزام 99/6/1 در سامانه امریه تا تاریخ 99/3/30 اقدام به ثبت نام نمایند.

متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و دستور العمل ثبت نام برای جذب و ثبت نام به سامانه ثبت نام امریه وزارت نیرو به آدرس اینترنتی سایت  ((amriyeh.moe.gov.ir)) مراجعه و ثبت نام نمایند.


بیشتر بدانید:

نحوه دریافت کد سخا با شماره ملی


.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی