جهت مشاوره در زمینه ثبت نام پیش دبستانی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46828

ثبت نام پیش دبستانی دولتی در تهران

طرح پیش دبستانی مجازی چیست

اگر قصد ثبت نام در پیش دبستانی دولتی را دارید، احتمالا میخواهید بدانید، هزینه ثبت نام پیش دبستانی دولتی، سایت ثبت نام پیش دبستانی و مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی دولتی چیست؟ در این مقاله از شرایط ثبت نام پیش دبستانی دولتی مطلع می شوید و اخبار جدید در مورد حمایت دولت از ایجاد پیش دبستانی دولتی در تهران را به روزرسانی می کنیم:


ثبت نام پیش دبستانی دولتی در تهران

بسیاری از اولیا تمایل دارند فرزندان خود را در پیش دبستانی دولتی ثبت نام کنند اما مدارس پیش دبستانی دولتی در تهران بسیار کم است. بنابراین «پیش‌دبستانی» نیازمند حمایت دولت است.

  • رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که در حال حاضر شهرهای بزرگ نظیر تهران، فاقد مراکز پیش‌دبستانی دولتی هستند.
  • مجتبی همتی فر در مصاحبه با برنامه صبح و گفتگو با اشاره به مصوبه سال 90، پیش دبستانی را مقطعی رسمی و غیر اجباری خواند و افزود: این دوره توصیه می‌شود و دولت موظف است این دوره‌ها را برای عشایر و روستایی‌های دو زبانه رایگان ارائه کند.
  • وی با بیان این که پیش تر با وجود فضا و نیروی انسانی کافی، دوره پیش دبستانی به صورت دولتی ارائه می‌شد، گفت: بعد از اجرای نظام جدید یک پایه به ابتدایی اضافه شد و فضای مدارس با ضریب 5 کلاس، پایه ششم را نیز پوشش می‌دادند لذا ابلاغ شد اگر مدرسه دولتی فضا دارد، می‌تواند پیش دبستانی را ارائه کند و لذا همه این مراکز به صورت غیر دولتی دایر شدند و در حال حاضر در شهرهای بزرگ پیش دبستانی دولتی وجود ندارد؛  مگر چند مدرسه که فضایی مازاد دارند.
  • همتی فر ادامه داد: تفاوت این مراکز با مراکز غیر دولتی، هزینه‌های پایین تر است. سازمان تعلیم و تربیت کودک وظیفه دارد خدمات را از بدو تولد تا شش سال ارائه کند.
  • در سه سال اول قصد داریم تربیت در خانواده‌ها صورت گیرد و برای سه سال دوم به تدریج و در شیب ملایمی، بچه‌ها برای ورود به دبستان آماده می‌شوند.
  • همتی فر با بیان این که ما به ازای مالی این طرح دیده نشده است، افزود: حدود 4 میلیون کودک 3 تا 6 ساله داریم که معدل بودجه‌ای آن هنوز در باور مسئولان قرار نگرفته است.
  • رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که ظرفیت پیشینِ پیش دبستانی دولتی در اختیار پایه ششم ابتدایی قرار گرفته است، گفت: عملا نیروی مازادی هم نداریم و برای کلاس‌های عادی نیز با کمبود نیرو رو به رو هستیم.

شرایط ثبت نام پیش دبستانی 

  1. دوره پیش دبستانی دوره ی ۲ ساله است
  2. سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام است.
  3. سن پیش دبستانی دو، پنج تا ۶ سال تمام است.

شرایط عمومی ثبت نام پیش دبستانی 

1-ثبت نام دانش آموزان مطابق با آيين نامه اجرايي مدارس و آيين نامه هاي آموزشي مصوب مربوط به هر يک از دوره هاي تحصيلي انجام گردد.
2-دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجي ، متعاقباً از سوي مرکز امور بين الملل و مدارس خارج از کشور در سایت خبرینو اطلاع رسانی می شود.
3-به منظور پوشش کامل تحصيلي، افراد ايراني فاقد مدارک هويتي لازم که از نظر سني امکان تحصيل در نظام آموزش رسمي کشور را دارند، با ارائه کارت حمايت تحصيلي صادره از وزارت کشور (فرمانداري ها) ثبت نام از آن ها صورت پذيرد.
4-ثبت نام نوآموزان دوره پيش دبستانی بر اساس مفاد شيوه نامه انجام شود.
5-ثبت نام کليه نوآموزان دوره پيش دبستاني در سامانه سيدا به تفکيك کدهاي دولتي، دولتي با مشارکت مردم و غير دولتي الزامي بوده و مسئوليت ثبت نام با مدير مدرسه است.
6 -سن ثبت نام پيش دبستاني يك، چهار تا پنج سال تمام و سن ثبت نام پيش دبستاني دو پنج تا شش سال تمام است.
7 -ثبت نام نو آموزان دوره پيش دبستاني اتباع خارجي همچون سايردوره هاي تحصيلي، طبق شيوه نامه هاي ابلاغي بالامانع است.

8- ثبت نام پیش دبستانی در سامانه سایت پادا انجام می شود:

ثبت نام پیش دبستانی دولتی در تهران 1 قوانین جدید ثبت نام پیش دبستانی

ثبت نام پیش دبستانی دولتی در تهران 2


به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام پیش دبستانی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی