جهت مشاوره در زمینه ثبت نام و انتخاب واحد، حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46263

تقویم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

تقویم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

در این مقاله، تقویم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، را در اختیار دانشجویان و مسئولین کلیه واحدهای دانشگاه علمی کاربردی قرار داده ایم، همچنین به معرفی دانشگاه علمی کاربردی پرداخته ایم:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی، اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تقویم آموزشی سال تحصیلی 1402-1401 دانشگاه را به واحد های استانی جهت اجرا در مراکز آموزش علمی کاربردی ابلاغ کرد.

در این ابلاغ بر پیگیری و اهتمام لازم در عدم موکول نمودن ثبت نمرات دروس دوره تابستان سال تحصیلی 1402-1403 به روزهای پایانی، جهت برقراری امکان انتخاب واحد دروس و همچنین ارسال به موقع پرونده‌های آموزشی دانشجویان برای طرح در شورای بررسی موارد خاص و شورای آموزشی دانشگاه نیز تاکید شده است.

تقویم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی سال 1402-1403

تقویم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در سال 1402-1403 با نامه ای با متن زیر به همراه پیوست تقویم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی صادر شد. متن نامه به شرح زیر است:

ﺭﻭﺳﺎﯼ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ های علمی کاربردی
ﺳﻼﻡ ﻋﻠﯿﮑﻢ ؛ ﺍﺣـﺘﺮﺍﻣﺎً ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺳﯽ ﻭ ﻫﺸﺘﻤﯿﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ، ﺟﻬﺖ ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ﺑﻪﭘﯿﻮﺳﺖ ﺗﻘﻮﯾﻢ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺳﺎﻝ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺩﻗﯿﻖ ﻭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻣﻔﺎﺩ ﺁﻥ ﺍﺑﻼﻍ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ .

ﺧﻮﺍﻫﺸﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﺿﻤﻦ ﺍﺑﻼﻍ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﻠﻤﯽ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ، ﺗﻤﻬﯿﺪﺍﺕ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﻻﺯﻡ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺯﻣﺎﻧﺒﻨﺪﯼ ﺍﺗﺨﺎﺫ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻣﻘﺘﻀﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺼﻮﺹ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﮔﺮﺩﺩ.

ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﻭ ﺍﻫﺘﻤﺎﻡ ﻻﺯﻡ ﺩﺭ ﻋﺪﻡ ﻣﻮﮐﻮﻝ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺛﺒﺖ ﻧﻤﺮﺍﺕ ﺩﺭﻭﺱ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﻪ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ، ﺟﻬﺖ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭﺍﺣﺪ ﺩﺭﻭﺱ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﺩﺭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺧﺎﺹ ﻭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﺰﯾﺪ ﺍﻣﺘﻨﺎﻥ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺴﻦ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺟﻨﺎﺑﻌﺎﻟﯽ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﻣﻌﺰﺯ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﻭ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺳﭙﺎﺳﮕﺰﺍﺭﻡ



تقویم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی سال تحصیلی 1402-1403

تقویم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی 1402-1403 به شرح زیر به نامه مذکور پیوست شد که در این قسمت در اختیار دانشجویان و مسئولین محترم کلیه واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی در سراسر کشور قرار گرفته است:

زمان انتخاب واحد نیم سال دوم تحصیلی 1403-1402

مقطع نیم سال ورود تاریخ انتخاب واحد حذف و اضافه
کاردانی و کارشناسی 1-1401 و ماقبل 14/بهمن/1402

15/بهمن/1402

21/بهمن/1402

22/بهمن/1402

23/بهمن/1402

 

 

کاردانی و کارشناسی 2-1401 16/بهمن/1402 24/بهمن/1402
کاردانی و کارشناسی 1-1402 17/بهمن/1402

18/بهمن/1402

25/بهمن/1402
کاردانی و کارشناسی تمام ورودی ها 19/بهمن/1402

20/بهمن/1402

26/بهمن/1402

27/بهمن/1402


دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی نیمه دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهرماه سال ۱۳۷۰ به تصویب رسیده‌ است و امروزه بر اساس آمار وب سایت این دانشگاه،  دارای حدود ۶۰۰ مرکز آموزشی در رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور دارد. حدود دویست مرکز آموزشی این دانشگاه در کلان‌شهر تهران قرار گرفته‌ است.

این دانشگاه که با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای ایجاد شد و نسبت به برگزاری دوره‌های علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می‌کرد، در حال حاضر بیشتر در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.


معرفی دانشگاه علمی کاربردی

  • دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربهٔ اجرایی می‌باشند تشکیل و با به‌کارگیری و سازمان‌دهی امکانات، منابع مادی و انسانی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی‌ارشد اقدام می‌کند.
  • هدف دانشگاه، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.
  • دانشگاه جامع مسئولیت برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پشتیبانی‌های کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاست‌گذاری‌های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی کاربردی را برعهده دارد.
  • مراکز و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی زیرنظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزش‌های علمی کاربردی و به قصد ارتقاء دانش کار و ایجاد مهارت‌های متناسب با حوزهٔ فعالیت شغلی افراد تأسیس شده‌است.
  • از تیرماه 1399، دانشگاه جامع علمی کاربردی بنا به رسالت خود در بحث آموزش‌های کوتاه مدت علمی کاربردی (شامل دوره‌های تک‌درس و تک‌پودمان و همچنین دوره‌های آزاد) به طور جدی وارد عمل شده و دفتر آموزش‌های کوتاه مدت علمی کاربردی را در این خصوص راه‌اندازی نموده است.

اهداف آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی

  1. ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه‌جانبه (صنعتی، نظامی و دانشگاهی) در گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی کاربردی کشور.
  2. ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی آموزش‌های کاربردی در جامعه.
  3. فراهم‌سازی زیربنای مناسب به‌منظور به‌کارگیری توان دانش‌آموختگان دوره‌های نظری در حل مسائل کاربردی.
  4. زمینه‌سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال فناوری نوین

راه‌اندازی مقطع دکتری

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأکید بر این‌که پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی متوقف نمی‌شود، از ایجاد مقطع دکترا در این دانشگاه خبر داد.

با توجه به هدف اولیه از تأسیس این دانشگاه (که افزایش مهارت نیروهای فعال جامعه می‌باشد)، راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه با انتقاداتی مواجه بود، اما موافقان معتقدند این دانشگاه می‌تواند در مقطع دکتری به شکل کاربردی و با هدف تربیت خبره وبا عنوان دکتری خبرگی یا DBA و از میان کارکنان و متخصصین دانشجو پذیرش نماید.


رتبه و جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از سازمانهای زیرمجموعه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بوده و مدرک آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و قابل ترجمه و دارای اعتبار بین‌المللی می‌باشد.

  • نظام آموزشی آن منطبق بر نظام جهانی آموزشهای علمی و کاربردی در دنیا پایه‌ریزی شده و اساس پایه‌ریزی آن نظام بخشی به دانشگاه‌های زیر مجموعه سایر وزارتخانه‌ها بوده و مصوبات گروه‌های درسی و سیلابس آن نیز امروز در سطح عالی در سایر دانشگاه‌های ایران اعم از دولتی و غیرانتفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور نیز دانشگاه جامع علمی کاربردی (شامل حدودا ۶۰۰ مرکز تحت نظارت) تاکنون در رتبه ۱۸ دانشگاه‌های ایران از منظر علمی و رتبه ۹۲ دانشگاه‌های دنیا از منظر بررسی محبوبیت و رجوع به وبسایت قرار گرفته‌است.

ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی

ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش کشور انجام میگیرد، دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی، بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکوربر اساس دو ورودی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجویان می‌نماید. داوطلبان براساس شرط معدل کتبی دیپلم وارد دانشگاه خواهند شد.

  • دارا بودن مدرک دیپلم در یکی از گروه‌های، علوم تجربی، ریاضی، انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش الزامی می‌باشد. عنوان مدرک داوطلب در نظر گرفته نمی‌شود و فقط معدل معیار پذیرش خواهد بود.
  • زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در شهریور و دی ماه هر سال می‌باشد. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی صرفاً از طریق سایت سنجش انجام می گیرد و متقاضیان در زمان های مذکور می توانند در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی وارد سایت سازمان سنجش شده و از طریق لینک ثبت نام مراکز علمی کاربردی ثبت نام خود را انجام دهند.
  • همچنین ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی از طریق آزمون سراسری این دانشگاه انجام میپذیرد.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام و انتخاب واحد، حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی