جهت مشاوره در زمینه نحوه استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52126

تغییر نحوه استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان 1401-1402

تغییر نحوه استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان 1401-1402

نحوه تغییر نحوه گزینش استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در سال 1401-1402 اعلام شد. در این مقاله از جزئیات شرایط استخدام آموزش و پرورش از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان مطلع می شوید:

تغییر نحوه استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان 1401-1402

ساز و کار استخدام جدید آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان اعلام شد. از این پس، نحوه استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان تغییر کرده است.

  •  وزیر آموزش و پرورش گقت قطعا نحوه گزینش استخدام آموزش وپرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان تغییر یافته است.
  • وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان استان یزد اقدامات بنیادین در حوزه آموزش و پرورش کشور را مرتبط با اصلاح ساختاری دانشگاه فرهنگیان خواند و تصریح کرد: کلیه ورودی‌ها به‌ آموزش و پرورش طبق دستور و تکلیف قانونی باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.
  • وزیر آموزش وپرورش در خصوص تغییر نحوه‌ گزینش نیز عنوان کرد: گزینش از این به‌ بعد از ۳ تا ۶ ماه به طول خواهد انجامید و به صورت نیمه متمرکز انجام خواهد شد و در پایان تحصیل نیز باید صلاحیت جامع معلمی و برخورداری از ۱۲ مهارت از شش ساحت تربیتی را کسب کرده باشند.
  • ایشان همچنین از واگذاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این مهم، رسالت دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی است.
  • وی با اشاره به اقدامات و اصلاحات در حال انجام در نظام تعلیم و تربیت گفت: رتبه‌بندی در حال اجراست و مطابق با قانون تکمیل خواهد شد. هرچند با تاخیر ایجاد شده، اما مصوبه دولت، مجلس و شورای نگهبان را در راستای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ایجاد رقابت و ارتقای شایستگی معلمان و نیز اصلاح نظام پرداخت با جدیت دنبال می کنیم.
  • وزیر آموزش وپرورش به اقدامات صورت گرفته در حوزه انگیزه‌بخشی به معلمان نیز اشاره و عنوان کرد: یکی از این موارد برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی معلمان بود که پس از سال‌ها تعطیلی مجدداً از سر گرفته شد و ۱۴۰ هزار معلم با بهترین‌ کیفیت در این رقابت ها شرکت کردند که سه هزار نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
  • وی با بیان این که آموزش و پرورش سال‌های متمادی با الگوبرداری از غرب به تعلیم و تربیت مشغول بود، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های مداوم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شد و در حال اجراست.
  • وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی دو ساله مدارس کشورمان در جریان کرونا گفت: در حالی که دیگر کشورها تنها سه ماه تعطیلی مدارس در کرونا داشتند، ما دانش‌آموزانمان را بدون دفاع در فضای مجازی به حال خود رها کردیم، به همین دلیل در اولین اقدام دستور بازگشایی مدارس را دادیم.
  • ایشان بیان کرد: امروز دشمن شاهد پیشرفت بالای کشورمان در بسیاری از حوزه های علمی است، بر این اساس تلاش دارد به هر بهانه‌ای تعطیلی آموزش را در کشورمان رقم بزند که با همت و مجاهدت همه شما همکاران گرامی این نیرنگ خنثی شده است.

نحوه گزینش دانشگاه فرهنگیان 1401-1402

گزینش دانشگاه فرهنگیان سخت‌تر خواهد شد، تغییر نحوه گزینش دانشگاه فرهنگیان موجب سختگیری بیشتر برای استخدام نیرو شده است. 

  • آموزش و پرورش به زودی ۱۰۰ هزار معلم نیاز دارد که به طرق مختلف تامین خواهد شد؛ مثل به کارگیری نیروهای بازنشسته و…. آمادگی داریم به روش‌هایی که سازمان اداری استخدامی مشخص می‌کند، دوره فشرده و سریع ببینند و کارشان را آغاز کنند.
  • سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینش دانشگاه فرهنگیان سخت‌تر خواهد شد. برای دانشگاه فرهنگیان چندین چرخش تحولی ترسیم کرده‌ایم؛ این چرخش‌ها تضمین‌کننده اجرای سند تحول بنیادین به ویژه تربیت نیروی انسانی است.
  • اصلاح کالبد دانشگاه و اصلاح نظام جذب و پذیرش دانشجومعلم از دیگر موضوعات است؛ در مدت کرونا ۵۰ هزار دانشجو معلم جذب شده که تدابیری برای خوابگاه‌های آن‌ها اندیشیده نشد. ما مهرماه امسال را کاملا حضوری آغاز خواهیم کرد. برای اصلاح این وضعیت طرح توسعه دانشگاهی را آغاز کردیم. در رابطه با بحث گزینش و جذب سالانه ۲۵ هزار دانشجو به صورت سالانه باید گفت شاخص‌های جذب تقویت می‌شوند و‌ سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد و گزینش مستمر داریم و در طول تحصیل دوبار گزینش می‌شوند و اگر احساس شود برای معلمی مناسب نیستند به دانشگاه دیگری منتقل خواهند شد. با حمایت وزیر علوم از آغاز سال تحصیلی آینده هیئت ممیزه در دانشگاه مستقر می‌شود. همچنین امکان بهره‌گیری از خدمات اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه فراهم‌ می‌شود و اساتید و مدرسان بازنشسته نیز امکان حضور در دانشگاه فرهنگیان را خواهند داشت. طرح کاهش دوره کارشناسی نیز امسال آغاز می‌شود و نتیجه‌اش در دستور کار قرار می‌گیرد. به این صورت که دانشجو سالی سه ترم خواهد گذراند.
  • ایشان با اشاره به تغییر نحوه استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان 1401-1402 گفت، در سال جاری ۱۰۰ هزار معلم نیاز داریم که به طرق مختلف تامین خواهد شد؛ مثل به کارگیری نیروهای بازنشسته و…. آمادگی داریم به روش‌هایی که سازمان اداری استخدامی مشخص می‌کند، دوره فشرده و سریع ببینند و کارشان را آغاز کنند اما یک سال دوره دانشگاه را هم بگذرانند.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه نحوه استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی