جهت مشاوره در زمینه نحوه ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 55844

تاثیر شرکت همزمان دو نوبت کنکور در سال چیست؟

تاثیر شرکت همزمان دو نوبت کنکور در سال

تاثیر شرکت همزان دو نوبت کنکور در سال چیست، اگر در هر دو نوبت کنکور سراسری شرکت کنیم چه می شود؟ این ابهاماتی است که در سال 1402 برای داوطلبان کنکور ایجاد شده است. در این خبر از تاثیر شرکت همزمان در دو کنکور و تعیین تکلیف رتبه و تراز معیار برای ورود به دانشگاه ها مطلع می شوید.

“لحاظ حداکثر نمره برای داوطلبانی که در 2 کنکور شرکت می‌کنند/ برگزاری کنکور دوم۱۴ و ۱۵ تیر”


تاثیر شرکت همزمان دو نوبت کنکور در سال

بسیاری از داوطلبان می خواهند بدانند که اگر در هر دو نوبت کنکور سراسری شرکت کنند، تاثیر شرکت همزمان دو نوبت کنکور در سال چگونه است و رتبه و تراز کدام کنکور معیار اصلی برای قبولی در دانشگاه های روزانه، نوبت دوم شبانه و … خواهد بود.


بیشتر بدانید:

زمان برگزاری کنکور سراسری



رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، از تاثیر شرکت همزان دو کنکور در سال 1402 و آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۵ فروردین ماه خبر داد. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور سراسری بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود، گفت:

  • ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری برای پذیرش در رشته‌های با کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با کنکور دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.
  • معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تاثیر شرکت همزمان در دو نوبت کنکور در سال گفت، هیچ فرقی بین دو کنکور نوبت اول و دوم وجود ندارد و این کنکور‌ها به صورت مستقل برگزار می‌شوند.
  • تاثیر شرکت همزمان دو نوبت کنکور در سال برای داوطلبان، لحاظ کردن حداکثر نمره برای آنان است.

بیشتر بدانید:

حذف دروس عمومی از کنکور



سازمان سنجش توضیحات زیر را در مورد تغییرات کنکور از سال 1402 و بعد از آن شرح داد:

  • 🔹 رئیس سازمان سنجش در خصوص برگزاری دو بار آزمون در سال گفت: قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری حداقل دو بار آزمون در سال را تصویب کرده است. فرآیندی که ما در حال طراحی آن هستیم، آزمون کاملا هوشمند و الکترونیکی است که عدد سوال برای آن مطرح نیست و می توانیم به صورت هفتگی و ماهانه آزمون برگزار کنیم. ولی هر داوطلب طبق قانون می‌تواند در دو آزمون شرکت کند.
  • 🔹 اولین آزمون الکترونیکی دنیا (ETS) در ایران برگزار شد و بعد از آن در کشورهای دیگر توسعه پیدا کرد. تجربه برگزاری آزمون الکترونکی را داریم. آزمون سازی ما می‌تواند در هر دقیقه 10 میلیون سوال را طرح کند.
  • 🔹 پس از تعاملی که با آموزش و پرورش داشته‌ایم، می توانیم تمامی آزمون‌های آموزش و پرورش را هم به صورت هوشمند برگزار کنیم، به کمک هوشمند سوالات را طراحی و تصحیح کنیم.
  • احتمالا علاوه براین که دروس عمومی از کنکور حذف می شود و سوالات تشریحی در کنکور طراحی می شود! برای مشاهده خبر تشریحی شدن کنکور و حذف دروس عمومی از کنکور لینک زیر را مشاهده کنید:

اخبار جدید کنکور سراسری

تاثیر شرکت همزمان دو نوبت کنکور در سال چیست؟ 1

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه نحوه ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی