جهت مشاوره در زمینه منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 53014

اولویت استخدام آموزش و پرورش در زمستان یا بهار 1402

اولویت استخدام آموزش و پرورش در زمستان یا بهار 1402
آیا اولویت استخدام آموزش و پرورش با فرهنگیان است؟ آزمون استخدامی چه موقع برگزار می شود؟ پاسخ این سوالات در ابهام بوده است؛ هم اکنون اطلاعیه جدید آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای شفاف سازی در مورد زمان آزمون استخدامی منتشر شد:

زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش 

زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش در زمستان 1401 یا بهار 1402 خواهد بود. داوطلبان آزمون استخدامی آمادگی داشته باشند!

اطلاعیه برگزاری آزمون استخدامی ۴۰ هزار نفری آموزش و پرورش در زمستان امسال یا بهار ۱۴۰۲ به نقل از آقای صحرایی رئیس دانشگاه پردیس فرهنگیان کشور:
  • سالانه در کشور ١٩٠ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد که امسال ١٢٠ هزار نفر از طریق نیروهای شاغل در مجموعه تأمین شده است.
  • امسال ٢۵ هزار نیرو نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان(جذب از طریق کنکورسراسری۱۴۰۱) و ۴٠ هزار نیروی دیگر نیز از طریق آزمون‌ استخدام پیمانی در کشور جذب می‌شوند.
  • بدینوسیله به اطلاع متقاضیان استخدامی در آموزش و پرورش می رساند: مطابق زمانبندی اطلاعیه استخدامی سنوات گذشته، پیش بینی می شود امسال نیز شاهد تمهید مقدمات برگزاری آزمون استخدام پیمانی در زمستان پیش رو یا بهار ۱۴۰۲ برای بیش از ۴۰ هزار نفر باشیم.
  • صحرایی رئیس دانشگاه پردیس فرهنگیان کشور در مورد اولویت استخدام آموزش و پرورش گفت: کمبود نیرو را از طریق نیروهای شاغل در مجموعه تأمین می کنیم. همانطور که ذکر شد، امسال ٢۵ هزار نیرو نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان(جذب از طریق کنکورسراسری۱۴۰۱) و ۴٠ هزار نیروی دیگر نیز از طریق آزمون‌ استخدام پیمانی در کشور جذب می‌شوند.

بدینوسیله به اطلاع متقاضیان استخدامی در آموزش و پرورش می رساند: مطابق زمانبندی اطلاعیه استخدامی سنوات گذشته، پیش بینی می شود امسال نیز شاهد تمهید مقدمات برگزاری آزمون استخدام پیمانی در زمستان پیش رو یا بهار ۱۴۰۲ برای بیش از ۴۰ هزار نفر باشیم.

اولویت استخدام آموزش و پرورش با آزمون کارشناسی ارشد؟

احتمال استخدام معلم در آموزش و پرورش از طریق آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد. معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:

  • تصمیم جذب معلم از طریق آزمون کارشناسی ارشد هنوز نهایی نشده است.
  • ایشان درباره شیوه‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد:براساس هماهنگی‌ها با سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه قرار است که سازوکار جدیدی را برای جذب نیروی انسانی و جبران کمبودهای مدارس پیش بینی کنیم.
  • وی با بیان اینکه الگوی تامین نیروی انسانی را پیگیری می‌کنیم، افزود: در این راستا ظرفیت‌های موجود را بکار می‌گیریم و هماهنگی‌هایی را با سازمان سنجش دنبال می‌کنیم تا از طریق آزمون کارشناسی ارشد مانند کنکور سراسری برخی از کمبودها را تامین کنیم.
  • معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد ظرفیتی است که وقتی برگزار می‌شود می توان برخی از کمبودهای منابع انسانی را از طریق این ظرفیت به عنوان نیروی متعهد خدمت پس از دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به خدمت بگیریم.
  • وی عنوان کرد: نحوه توزیع استانی و منطقه‌ای را به زودی پس از نهایی شدن این موضوع مشخص می‌کنیم تا با هماهنگی صورت‌ گرفته در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد دنبال کنیم.
  • موضوع جذب معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش چند وقتی است که در فضای مجازی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده، همچنین برخی از شبکه‌های اجتماعی مدعی حذف آزمون ماده ۲۸ برای جذب نیرو در این وزاتخانه شده بودند.
  • در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده ۲۸ وجود دارد که این ماده شامل همه افرادی می‌شود که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند. هرساله از طرف سازمان امور استخدامی کشور بخشنامه‌ای ابلاغ می‌شود تا افرادی که مایل به کار در دستگاه‌های اجرایی کشور هستند در رشته‌هایی مورد علاقه خود ثبت نام کنند که در این راستا بخشی از آن‌ها هم به آموزش و پرورش تعلق پیدا می‌کند.
  • این گروه یک آزمون علمی دارند که اگر در آزمون علمی پذیرفته شدند، باید همانند متعهدان خدمت روند مصاحبه و گزینش را طی کنند. افرادی که هر سه مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند تا یکسری دروس را در قالب دو پودمان بالغ بر ۶۷۰ تا ۷۰۰ ساعت پشت سر گذارند.
  • در این راستا ایشان پیش از این گفته بود: هنوز قطعی نشده که آیا ماده ۲۸ را کنار خواهیم گذاشت یا احیانا روش‌های دیگر را انتخاب خواهیم کرد.
  • وی افزود: همه روش‌هایی که می‌تواند به جذب نیروی با کیفیت در آموزش و پرورش کمک کند را بررسی می کنیم تا در کنار جبران کسری و کمبود نیروی انسانی، شیوه‌ای پیش بینی شود که نیروی با کیفیت جایگزین شود.

اولویت استخدام آموزش و پرورش از میان ورزشکاران؟

آیا اولویت استخدام آموزش و پرورش از میان ورزشکاران است؟؟ خبر خوب برای ورزشکاران!

جالب است بدانید 13 ورزشکار به عنوان سرباز معلم به آموزش و پرورش معرفی می شود. معاون آموزش و منابع انسانیِ تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: 13 ورزشکار در وزارت آموزش و پرورش به عنوان سرباز معلم استخدام می شود.

  • معاون آموزش و منابع انسانیِ تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا با اعلام این خبر گفت: طی توافق میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش، قرار بر این شد تا تمامی قهرمانان ورزشی که هنوز خدمت سربازی را طی نکرده‌اند، بدون استثناء و بدون سقف در هر منطقه‌ای که فعالیت دارند به عنوان معلمان تربیت بدنی و ورزشی‌، دوره سربازی خود را طی کنند.
  • وی افزود: در همین راستا اسامی 20 ورزشکار از سوی وزارت ورزش و جوانان به ما اعلام شد، از این تعداد 6 نفر به دلیل داشتن مدرک دیپلم و فوق دیپلم رد صلاحیت شدند چرا که طبق ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری یکی از شرایط عمومی استخدام داشتن مدرک بالاتر از فوق دیپلم است.
  • ایشان تصریح کرد: همچنین بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل وزارت آموزش و پرورش مربوط به معلمان کشور، حداقل مدرک مورد نیاز کارشناسی است.
  • معاون آموزش و منابع انسانیِ تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 2 نفر از این ورزشکاران انصراف خود را از حضور در طرح سرباز معلم اعلام کردند، افزود: در نهایت 13 نفر پس از طی مراحل اولیه و بررسی صلاحیت ها به گزینش معرفی شدند تا کارهای استخدامی شان انجام شود.
  • وی خاطرنشان کرد: این ورزشکاران پس از طی دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان کار خود را به صورت رسمی آغاز می کنند.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی