کد خبر : 8023

انصراف از دانشگاه و سربازی

در این مقاله و عنوان میخواهیم توضیح بدهیم در مورد انصراف از دانشگاه و سربازی و شرایط مشمولان از دانشگاه چگونه می باشد.



 سامانه صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

 تماس از  8  صبح تا 12 شب

    حتی ایام تعطیل 



هر ساله داوطلبان زیادی در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد  و  دکتری حرفه ای و تخصصی  دستیاری تخصصی در دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند  و شروع به تحصیل می نمایند. در این میان داوطلبانی هستند که از ادامه تحصیل در دانشگاه منصرف شده و قصد ترک واحد پذیرفته شده خود را دارند.

شاید یکی از دلایل انصراف  دانشجویان از تحصیل عدم توانایی در پرداخت شهریه یا استاده از مزایای معافیت خدمت سربازی می باشد.

 که این یکی از اولین گزینه ها مشمولان و دانشجویان  برای فرار از خدمت سربازی استفاده از مزایای معافیت تحصیلی است. به این ترتیب  بسیاری از مشمولان در کنکورهای مختلفی نیز  شرکت می کنند و  به امید این که با قبول شدن در دانشگاه ها و زمان رفتن به خدمت سربازی خود  را به تعویق بیندازند.

اما بسیاری از این افراد هستند که  پس از چند ترم  از اینکار پشیمان شده  است و تصمیم به تعیین تکلیف موضوع خدمت می گیرند. و در این زمان  مواردی مثل شرایط و قوانین انصراف از دانشگاه و سربازی برایشان مهم می شود.


معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی


از آن جایی که دانشجویان دانشگاه های داخلی و خارجی تا زمانی که در حال تحصیل هستند از اعزام به خدمت معاف می باشند و  پس از انصراف بایستی برای دوره ی خدمت ضرورت خود را معرفی نمایند.

همچنین حتی مقامات مسئول نیز موظف هستند تا اسامی دانشجویان انصرافی را بدون تاخیر به صورت کامل با درج مشخصات فردی  آدرس و نیز رشته ی تحصیلی به سازمان نظام وظیفه ی عمومی نیز اعلام کنند.


شرایط ادامه تحصیل مشمولان انصراف از دانشگاه


شرایط ادامه تحصیل مشمولان و سربازانی  که از تحصیل انصراف داده اند  به صورت و شرح زیر می باشد:

مشمولانی که  می تواند پس از انصراف از تحصیل به ادامه تحصیل بپردازد که از تاریخ انصراف ایشان بیشتر از یک سال سپری نشده باشد.

انصراف از تحصیل فرد مشمول نباید در مدت سنوات ارفاقی ایشان باشد.

مشمول در صورتی که انصراف از تحصیلش قبل از اتمام سنوات تحصیلی باشد می تواند مجددا  ادامه تحصیل دهد.


نکته1 : مقطع تحصیلی مجاز برای مشمولانی که از تحصیل انصراف داده اند. لازم به ذکر است انصراف از تحصیل و فرد مشمول نباید مدرک تحصیلی پایین تر یا معادل دریافت کند. اگر فردی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل می کند و انصراف دهد و همچنین نباید مدرک کاردانی را دریافت کند.


نکته2 : در صورت اخذ مدرک معادل کاردانی فقط در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد که زمان انصراف وی برابر با سنوات مجاز مقطع کاردانی باشد که در این صورت فرد فارغ التحصیل محسوب می شود و می تواند ادامه تحصیل در مقطع بالاتر دهد.مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی  مشمولان وظیفه طی مدت تحصیل خود و  از دیپلم تا دکتری صرفا یکبار فقط می‌توانند از تحصیل انصراف بدهند.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدرضا بهزاد پنج‌شنبه , 24 دسامبر 2020 - 13:38

سلام وقت بخیر، من دانشجوی مدیریت بازرگانی ترم ۵ هستم و ۱۵ ماهدکسری دارم و میخوام برم سربازی لطفا راهنمایی کنید!؟
سپاسگذارم.‌

نصب اپ دانش آموزی