کد خبر : 16295

انجام پروژه بجای خدمت سربازی

در این مقاله و مطلب سعی داریم توضیح بدهیم برای آن مشولان و افرادی که نمیخواهند و تمایلی  به خدمت سربازی رفتن ندارد و به دنبال راه و راه حلی نیز هستند که بتواند از خدمت سربازی معاف شوند که یکی از این راه حل های که میتوان به اشاره کرد انجام پروژه بجای خدمت سربازی میباشد که مشمول در صورت داشتن شرایط و نحوه گرفتن آن میتواند با انجام این کار از دوسال رفتن به خدمت سربازی معاف شوند که در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد که برای انجام این کار مشمولین باید دارای چه شرایطی نیز باشند تا بتواند با تحویل پروژه به جای خدمت سربازی نیز استفاده کنند مطالب خبرینو را دنبال کنید…

پروژه کسری خدمت چگونه است؟ درباره مقررات و شرایط دریافت کسری خدمت سربازی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی باید این گونه گفت: برابر مقررات و آیین‌نامه‌های  سازمان نظام وظیفه عمومی، مشمولان دارای مدرک کارشناس ارشد و بالاتر می‌توانند مدتی از دوره خدمت ضرورت خود را با انجام پروژه تحقیقاتی در مورد مسائل دفاعی و امنیتی کشور سپری کنند.وی با بیان اینکه در غلطی رایج از این مقررات به عنوان کسر خدمت پژوهشی یاد می‌شود  و همچنین  این درحالی میباشد که مدت تحقیق بر روی پروژه نیز به عنوان مدت خدمت در کارت سربازی درج می‌شود.انجام پروژه بجای خدمت سربازی


انجام پروژه کسری خدمت چه مزایایی دارد؟

کاهش مدت خدمت:

شما با انجام پروژه کسر خدمت می توانید بین 2 تا 19 ماه کسر خدمت بگیرید. مقدار کسر خدمتی که به شما تعلق می گیرد بسته به نوع و گستردگی موضوع، کیفیت انجام کار مورد داوری قرار میگیرد و سپس در سامانه نظام وظیفه برای شما ثبت خواهد شد.

انجام همزمان خدمت و تحصیل:

انجام پروژه کسر خدمت می تواند در طول مدت زمان تحصیل شما در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا باشد. لذا با استفاده از این ویژگی می توانید تحصیل و بخشی از دوره خدمت خود را به صورت همزمان انجام دهید.

انجام خدمت به صورت تخصصی:

درصورتی که بتوانید پروژه کسری خدمت بگیرید می توانید بخشی از خدمت خود را در زمینه ای که تخصص دارید، انجام دهید. به این شکل علاوه بر اینکه شما در این مدت از انجام فعالیت های نظامی دور بوده اید، کشور نیز از تخصص و توانمندی شما بهره مند می شود و یکی از موضوعات علمی نیروهای نظامی مرتفع می شود.


بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 



قوانین پروژه کسری خدمت

مقدار کسری که در ازای انجام هر پروژه به شما تعلق می گیرد بین 2 تا 19 ماه می باشد.

سقف کسری خدمت انجام پروژه 19 ماه است و مجموع کسری شما نمی توانید بیش از این مقدار باشد. به عبارت دیگر شما حتما می بایست دوره آموزشی را سپری نمایید. (البته درصورت داشتن شرایطی عدم حضور در دوره آموزشی نیز امکان پذیر است.)

توجه کنید که شما تنها می توانید 2 پروژه کسر خدمت و لزوما به شکل غیرهمزمان انجام دهید. به عبارت دیگر تنها زمانی میتوانید پروژه کسر خدمت دوم خود را ثبت کنید که نامه پایان کار پروژه اول شما ثبت شده باشد.


سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی