کد خبر : 6953

امریه مرکز اسناد انقلاب اسلامی

میخواهیم در این عنوان و مقاله توضیح دهیم برای آن از دسته از مشمولان و سربازانی که متقاضی گرفتن امریه مرکز اسناد انقلاب اسلامی و همچنین شرایط آن را میخواهند ارائه دادیم.


مطالب سایت ما را دنبال کنید…


مركز اسناد انقلاب اسلامی با هدف تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و جمع‌آوری اسناد و مدارك مربوط به نهضت امام خمینی و ثبت و ضبط خاطرات فعالان نهضت اسلامی جهت انجام تحقیقات مستند تاریخی از سال 1360 فعالیت خود را آغاز کرده است.

در سال 1367 حضرت امام خمینی در نامه‌ای به رئیس وقت مركز اسناد انقلاب اسلامی  با ابراز عدم رضایت از انتشار تاریخ‌های غیرواقعی از طرف وابستگان به شرق و غرب، ضمن تشویق به نگارش تاریخی واقعی و مستند و  پی‌گیری جدی‌تر در خصوص جمع‌آوری همه اسناد اعم از نوشته و همچنین  صدا و تصویر را مورد تاكید قرار دادند. بر این اساس مركز اسناد انقلاب اسلامی به محلی برای جمع‌آوری و نگهداری كلیه اسناد مربوط به انقلاب اسلامی تبدیل شد.

معاونت پژوهشی: این معاونت به عنوان ركن تحقیق و پژوهش مركز و  از 7 گروه پژوهشی با عناوین: ((مطالعات انقلاب اسلامی)) ((تاریخ منطقه‌ای)) و   ((کتب مرجع) و   ((  روزشمار)) و  ((جامعه‌شناسی سیاسی و اقتصاد)) ((روابط بین‌الملل و ترجمه)) و ((اندیشه و حقوق سیاسی)) تشکیل شده است که وظیفه پژوهش در زمینه انقلاب اسلامی را بر عهده دارند.

معاونت تاریخ شفاهی:  معاونت تاریخ‌شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و وظیفه گردآوری و  ثبت، ضبط و تدوین خاطرات افراد و شخصیت‌های مؤثر و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی و دوران جمهوری اسلامی را به عهده دارد. روند یافتن شخصیت‌های موثر در انقلاب و ارتباط‌گیری با آن‌ها بخشی از پیش‌زمینه‌های این مهم است که توسط همین معاونت انجام می‌شود.


نحوه ثبت‌نام امریه سربازی در مرکز اسناد انقلاب اسلامی


مرکز اسناد انقلاب اسلامی جهت تامین بخشی از نیروی انسانی متخصص مورد نیاز خود   از بین  افراد واجدین شرایط در رشته‌های مختلف تحصیلی مانند: حسابداری، رایانه، تاریخ، علوم سیاسی و  طراحی و گرافیک و کتابداری و در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، نیروی امریه جذب می‌کند.

براساس اعلام دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح جمهوی اسلامی ایران، متقاضیان امریه سربازی باید حداقل یکی از شرایط ذیل را دارا باشند:

•جزو خانواده معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران

•تحت پوشش بهزیستی باشند

• متاهل باشند

• معاف از رزم باشند

• تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) باشند

• از نخبگان، استعدادهای برتر، حافظان یا قاریان برتر باشند.

بر  همین این اساس مشمولان و سربازان  خدمت نظام وظیفه عمومی که متقاضی امریه سربازی در مرکز اسناد انقلاب اسلامی هستند می توانند فرم مربوطه را تکمیل کنند.


سامانه صدای مشاور    


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی