کد خبر : 4400

امریه اداره اوقاف 1401-1402

در این مقاله و عنوان میخواهیم توضیح دهیم در مورد امریه اداره اوقاف 1401-1402 و امریه سربازی در این سازمان چه طور می باشد.


مطالب سایت ما را دنبال کنید…


امریه اداره اوقاف 1401-1402: سازمان اوقاف و امور خیریه نهاد اداره‌کننده موقوفات فاقد متولی در ایران است قلمرو فعالیت این سازمان شامل((موقوفات عام فاقد متولی یا مجهول التولیه و موقوفات خاصه و اماکن مذهبی اسلامی و همچنین اثلاث باقیه و بقعه‌های متبرکه، محبوسات، نذور و  صدقات و هر مال دیگری که به غیر از عنوان وقف برای امور عام‌المنفعه و خیریه اختصاص یافته و مؤسسات و انجمن‌های خیریه‌ای که از طرف دولت یا سایر مراجع ذی‌صلاح به سازمان محول شده باشد.)) است.

امریه اداره اوقاف یکی از موارد امریه  نیز می باشد که بسیاری از مشمولان خدمت سربازی به دنبال کسب  و رفتن آن می باشند. مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی با اخذ این نوع امریه می توانند دو سال دوره خدمت خود را در این اداره و به عنوان سرباز امریه بگذرانند و از بسیاری دردسرها و سختی های سربازی معاف شوند. به همین دلیل است که مشمولان زیادی سعی میکنند امریه خدمت سربازی دریافت کنند. به این ترتیب سازمان ها و ادرات دولتی نیز کمبود نیروی خود را با مشمولان خدمت سربازی پر میکنند. اما دریافت امریه برای هر ارگان نیز  و اداره ای شرایط خاصی را  به خصوص برای  خود را دارد. این موضوع درباره ی اداره ی اوقاف نیز صدق می کند. افرادی که تمایل دارند که در  امریه اداره اوقاف   را نیز اخذ کنند بایستی از این شرایط و همچنین مراحل مختلف دریافت امریه آگاه شوند.


امریه اداره اوقاف 1401-1402 1


شرایط  پذیرش امریه سربازی در  اداره اوقاف

شرایط امریه سربازی در  اداره اوقاف همان شرایطی است که سازمان  نظام وظیفه برای افراد واجد شرایط اخذ امریه مقرر و تصویب نیز  کرده است. همچنین البته این اداره گاهی شرایط خاصی مانند مدرک تحصیلی و غیره  را  نیز اعلام می کند که مشمولان باید حتما واجد آن باشند.

شرایط آن به شرح زیر نیز می باشد:

  • افراد متاهل
  •  خانواده شهدا، جانباز، ایثارگران و غیره 
  •  مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی
  •  سرپرستان خانوار
  •  افراد معاف از رزم

افرادی که این شرایط را داشته باشند می توانند برای امریه سربازی  اداره هایی همچون اداره اوقاف اقدام کنند. علاوه بر این شرایط اداره اوقاف بر اساس نیاز خود افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته هایی همچون حقوق و کامپیوتر و غیره نیز  باشند. یکی از نکات قابل توجه و  مربوط به شرایط سربازی  امریه اداره اوقاف این است که گاهی این سازمان از بین ایتام نیز امریه می گیرد.


سهمیه امریه سربازی  اداره اوقاف:

سهمیه امریه اداره اوقاف به مسائل مختلفی بستگی دارد، به طور کلی زمانی که تعداد مشمولان خدمت سربازی و افرادی که به خدمت اعزام میشوند زیاد باشد، سعی میشود بخشی از این نیروها در اختیار سازمان و ارگان های مختلف امریه گیر قرار گیرد. سازمان اوقاف هم یکی از این اداراتی است که سهمیه ای برای جذب نیرو از بین مشمولان خدمت وظیفه عمومی دارد.

سهمیه امریه اداره اوقاف توسط سازمان وظیفه عمومی مشخص میشود. چنانچه این سازمان تشخیص دهد که تعداد نیروهای یگان های خدمتی باید بیشتر باشد؛ از سهمیه اداراتی همچون اداره اوقاف میکاهد تا نیروی انسانی مورد نیاز نیروهای مسلح تکمیل شود. با مقرر کردن این سهمیه ها هم تعداد نیروهای سازمان وظیفه تنظیم میشود هم ادارات و سازمان ها میتوانند نیروهای مورد نیاز خود را از بین افراد واجد شرایط جذب کنند. به این ترتیب سربازی تعدادی از مشمولان نیز در ادارات و راحت تر انجام می شود.


بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 


امریه اداره اوقاف 1401-1402 2

     

به این مقاله امتیاز دهید
منابع : ناموجود
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی