جهت مشاوره در زمینه سهمیه جانبازی در کنکور سراسری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46688

افزایش حقوق جانبازان حالت اشتغال در سال 1402

میزان افزایش سه برابری حقوق سربازان در سال 1401

در این مقاله از آخرین جزئیات افزایش حقوق جانبازان حالت اشتغال در سال 1402 و غیر حالت اشتغال مطلع می شوید. معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره افزایش حقوق ایثارگران توضیحاتی داد..برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این خصوص مقاله ما را دنبال کنید.

افزایش حقوق جانبازان حالت اشتغال در سال 1401

پیرو آخرین اطلاعیه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، قانون افزایش حقوق جانبازان بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، ازکارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب 1372 که قبل از تاریخ 14/آبان/1377 بازنشسته شده اند

جزئیات متن قانون به ریاست جمهوری
‌ لایحه‌ افزایش‌ حقوق‌ جانبازان بازنشسته مشمولین‌ قانون‌ حالت‌ اشتغال‌ مستخدمین‌ شهید، جانباز، ازکارافتاده‌ و مفقودالاثر انقلاب‌ اسلامی‌ و جنگ‌ تحمیلی‌ مصوب‌ 1372 که‌ قبل‌ از تاریخ‌ 14/آبان/1377 بازنشسته‌ شده‌اند که‌ از سوی‌ دولت‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ تقدیم‌ و در جلسه‌ علنی‌ مجلس‌ با اصلاحاتی‌ تصویب‌ و به‌ تأیید شورای‌ نگهبان‌ رسید، دراجرای‌ اصل‌ یکصد و بیست‌ و سوم‌ (123) قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌پیوست‌ ارسال‌ می‌گردد./ن‌

غلامعلی‌ حدادعادل‌ رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ قانون‌ افزایش‌ حقوق‌ بازنشستگی‌ مشمولین‌ قانون‌ حالت‌ اشتغال‌ مستخدمین‌ شهید، جانباز، ازکارافتاده‌ و مفقودالاثر انقلاب‌ اسلامی‌ و جنگ‌ تحمیلی‌ مصوب‌ 1372 که‌ قبل‌ از تاریخ‌ 14/آبان/1377 بازنشسته‌ شده‌اند ماده‌ واحده‌ – از تاریخ‌ 1/فروردین/1384 حقوق‌ بازنشستگی‌ آن‌ تعداد از مشمولین‌ قانون‌ حالت‌ اشتغال‌ مستخدمین‌ شهید، جانباز، ازکارافتاده‌ و مفقودالاثر انقلاب‌ اسلامی‌ و جنگ‌ تحمیلی‌ – مصوب‌ 30/شهریور/1372 – اعم‌ از لشکری‌ و کشوری‌ (حسب‌ مورد در کشوری‌ قبل‌ از پایان‌ سال‌ 1381 و در لشکری‌ قبل‌ از 14/آبان/1377) که‌ بازنشسته‌ شده‌اند براساس‌ آیین‌نامه‌ای‌ که‌ مشترکاً توسط‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور و وزارت‌ دفاع‌ و پشتیبانی‌ نیروهای‌ مسلح‌ و بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ به‌تصویب‌ هیأت‌ وزیران‌ می‌رسد متناسب‌ با حقوق‌ بازنشستگان‌ مشابه‌ که‌ بعداز تاریخ‌ یاد شده‌ بازنشسته‌ شده‌اند حداکثر تا شصت‌ درصد (60%) افزایش‌ می‌یابد.

قانون‌ فوق‌ مشتمل‌ بر ماده‌ واحده‌ در جلسه‌ علنی‌ روز سه‌شنبه‌ مورخ‌ ششم‌ بهمن‌ ماه‌ یکهزار و سیصد و هشتاد و سه‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ تصویب‌ و در تاریخ‌ 14/بهمن/1383 به‌تأیید شورای‌ نگهبان‌ رسید./ن‌ غلامعلی‌ حدادعادل‌ رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌

(کلیک کنید)

افزایش حقوق جانبازان غیر حالت اشتغال در سال 1402

  • در راستای لزوم افزایش حقوق رزمندگان معسر (غیر حالت اشتغال)، برنامه‌ریزی شده تا حقوق این قشر افزایش یابد و به همین منظور دولت مکلف شده تا افزایش حقوق را برای رزمندگان معسر در نظر بگیرد.
  • آخرین حقوق رزمندگان معسر حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و رسیدگی به این موضوع و حل و فصل آن بسیار حائز اهمیت و اساسی است. افزایش حقوق باید محقق شود اما تاکنون در راستای اجرای این قانون اقدام مناسبی انجام نیافته و حدأقل حقوق به رزمندگان معسر پرداخت شده و حقوق رزمندگان معسر باید افزایش 20 درصدی داشته باشد که به همین منظور نیاز است در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود.
  • اجرای این مصوبه به صورت کامل شدنی است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی دارد که در لایحه بودجه باید پرداخته شود که بدون شک در رفع مشکلات رزمندگان معسر می‌تواند نقش شایانی ایفا کند و برای بهبود وضعیت زندگی آنان تا حدودی تأثیرگذار باشد.
  • برنامه‌ریزی شده تا در راستای خدمات‌رسانی به رزمندگان معسر از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر مجلس در کنار دولت ایفای نقش کرده و با رسیدگی به وضعیت اقتصادی تمامی اقشار جامعه رضایت آنان را فراهم کند.آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر
  • مطابق آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر ، نماینده مجلس گفت: تا به امروز ۲۰۰ هزار رزمنده معسر شناسایی شده است. معسر کسی است سابقه جبهه دارد ولی بیکار است. این افراد هم‌اکنون ماهانه مبلغ دریافتی مشخصی دارند و ما تلاش داریم به ماهانه میزان آن را افزایش دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از تعیین حقوق جانبازان معسر غیر حالت اشتغال خبر داد.

  • رحیم زارع با اشاره به نشست عصر کمیسیون تلفیق بودجه  گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حقوق جانبازان معسر فاقد درآمد غیر حالت اشتغال افزایش خواهد داشت. در ضمن کمک هزینه عائله مندی شاغلین و مستمری بگیران افزایش می یابد.
  • سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه فت: با تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق؛ حقوق جانبازان غیر حالت اشتغال، با افزایش 20درصدی تعیین شد.
  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا کنون ۴۰ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده یا در حال طی مراحل استخدام قرار دارند. البته این حکم در قانون بودجه با تغییرات اندکی وجود دارد.

     

 پرداخت حقوق جانبازان مطابق قانون 

  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره دیگر اقدامات پیش‌روی بنیاد شهید اظهار داشت: در حال حاضر پیگیر بند ج ماده ۸۸ قانون برنامه ششم هستیم که طبق آن سی درصد پروانه‌های وکالت، کارشناسی و … به ایثارگران تعلق می‌گیرد.
  • وی گفت: در رابطه با حقوق ایثارگران، پرداخت حقوق باید مطابق قانون انجام شود. به‌ طور مثال کارمند شاغل مزایایی مانند اضافه‌کاری و مأموریت و… را دریافت می‌کند، اما جانبازانی که از کمک‌معیشت استفاده می‌کنند از این بخش از دریافت‌ها محروم هستند.
  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره وضعیت افزایش حقوق ایثارگران و پرداختی‌ها در سال جدید خاطرنشان کرد:‌ بنیاد شهید چهار نوع پرداختی دارد. افزایش حقوق برای ۹۲ هزار و ۷۰۰ نفر از جانبازان مشمول قانون «حالت اشتغال» و ۶۵ هزار بازنشسته یا شهید از اردیبهشت‌ماه سال جاری اعمال خواهد شد.

خبر خوش معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای جانبازان

  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تصویب آیین‌نامه پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال و جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در هیئت دولت خبر داد.
  • محمود معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه نشست پایش برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مؤثر دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد و نیز مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری چهارشنبه گذشته آیین‌نامه پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال و جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات ایثارگران به تصویب دولت رسیده است.

  • وی ادامه داد: در آیین‌نامه مذکور شرایط احراز بازنشستگی، میزان پرداخت مستمری، نحوه احراز بازنشستگی، سنوات و پرداخت آن و همچنین چگونگی تأمین اعتبارات مربوط تبیین شده است.
  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار امیدواری کرد: به محض ابلاغ آیین‌نامه در چارچوب مفاد این تصویب‌نامه، فرایند صدور احکام بازنشستگی برای گروه‌های مشمول و نیز پرداخت آن بر اساس اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه تخصیص خواهد یافت آغاز شود.

  • گفتنی است، آیین‌نامه مذکور پس از سال‌ها تأخیر با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای برطرف کردن مشکلات ایثارگران نیاز است

  • وی ادامه داد: این در حالی است که بودجه لازم برای تحقق تمام مسائل و برطرف کردن مشکلات ایثارگران در سال جاری  حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان است. البته امسال با بودجه خوبی برای بنیاد شهید تصویب شده است، اما به هر حال این عدد مورد نظر محقق نشده است.
  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه مطابق قانون بخشی از وظایف در زمینه خدمات‌رسانی به ایثارگران بر عهده بنیاد و بخشی نیز بر عهده سایر دستگاه‌ها است، تصریح کرد: نوع خدمات‌رسانی در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مشخص شده است. البته در این راستا سالانه تعدادی شکایت از سوی ایثارگران به کمیسیون ماده ۱۶ ارائه می‌شود.

شاهد درخواست‌هایی از سوی ایثارگران هستیم که برای آن قانونی وجود ندارد

  • وی گفت: ماده ۷۴ قانون جامع خدمات‌رسانی نیز این اختیار را به بنیاد می‌دهد که گزارش‌ نحوه خدمات‌رسانی به ایثارگران را به دستگاه‌های نظارتی، دفتر مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌های مرتبط ارجاع دهند، اما در نهایت دست بنیاد برای اقدام بیشتر در این زمینه بسته است و لازم است خود دستگاه‌ها همکاری بیشتری در انجام وظایف‌ خود نسبت ایثارگران اهتمام لازم را داشته باشند.
  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره مجدد به برخی از موانع قانونی یا نبود قانون در این زمینه اظهار داشت: امروز شاهد درخواست‌هایی از سوی ایثارگران هستیم که برای آن قانونی وجود ندارد. به همین خاطر در تلاش هستیم بخشی از این موارد را از طریق مواد موجود در قوانین پنج‌ ساله توسعه، رسیدگی و برطرف کنیم.

۴۰ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند

  • وی درباره سرانجام تبدیل وضعیت استخدامی ایثاگران افزود: تا کنون ۴۰ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده یا در حال طی مراحل استخدام قرار دارند. البته این حکم در قانون بودجه ۱۴۰۱ با تغییرات اندکی وجود دارد.
  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به اجرای طرح سپاس در سال جاری افزود: در سال گذشته ۳۱۸ هزار دیدار حضوری با ایثارگران صورت گرفته و با ۴۲۰ هزار نفر نیز از طریق تلفن ارتباط گرفته شد. بنا داریم امسال ۷۰۰ هزار دیدار به صورت‌ حضوری با ایثارگران صورت گیرد. در سال گذشته در حوزه مشاوره و مددکاری به ۱۱۰ هزار‌ نفر از ایثارگران و در زمینه مشاوره شغلی نیز به ۳۷ هزار نفر مشاوره ارائه شد.

چهار هزار نفر از ایثارگران زمین دریافت کردند

  • وی ادامه داد: در بحث مسکن نیز در سال گذشته چهار هزار نفر زمین دریافت کردند. ۳۳ هزار نفر‌ نیز برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شدند. ۹ هزار و ۸۰۰ نفر مجوزهای صنفی و پروانه شغلی دریافت کردند. همچنین استخدام ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر در دستگاه‌ها صورت پذیرفته است.
  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: هشت هزار و ۸۰۰ نفر تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی به منظور راه‌اندازی طرح‌های کارآفرینی دریافت کردند. در حال حاضر ۲۷۰ هزار نفر از ایثارگران جویای کار هستند که باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.
  • وی همچنین درباره پرونده‌های احراز ایثارگری افزود: ۷۲ هزار پرونده احراز ایثارگری در سال گذشته تعیین تکلیف شد و در نظر داریم زمان رسیدگی به این پرونده‌ها را کوتاه‌تر کنیم.

شناسایی ۵۰ هزار نفر از ایثارگران برای ارتقای سطح معیشت 

  • معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز داشت: ارتقای سطح معیشت ایثارگران مدنظر قرار دارد که ظرف سه ماه سند ارتقای معیشت تدوین خواهد شد. در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از ایثارگرانی که مشمول این طرح هستند شناسایی شده‌اند تا در مرحله اول از کمک‌های بنیاد بهره‌مند شوند.
  • وی ادامه داد: غرامت فوت در سال جاری به ۱۵ میلیون و جبران خسارات ناشی از حوادث به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است. در هفته آینده نیز تعدادی از ایثارگران‌ با اعلام نتیجه تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی استخدام خواهند شد و ان‌شاءالله امسال مرحله دوم این آزمون نیز برگزار می‌شود.

(مطالب مذکور صرفا خبری بوده و جهت اطلاع رسانی است؛ این سامانه هیچ گونه ارتباطی با ارگان های نظامی ندارد. می توانید جهت مشاوره تحصیلی در زمینه سهمیه جانبازی در کنکور سراسری با شماره تلفن مندرج در این صفحه تماس بگیرید. این تماس رایگان نیست و شامل هزینه مشاوره بر روی تلفن ثابت بر حسب دقیقه می باشد.)

سهمیه جانبازی در کنکور سراسری

جانبازان می توانند از سهمیه جانبازی در کنکور سراسری استفاده کنند. اگر جانباز یا از اعضای خانواده جانبازان هستید و قصد شرکت در کنکور سراسری را دارید، می توانید برای مشاوره در زمینه سهمیه جانبازی در کنکور سراسری با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

مشاوران تحصیلی سامانه زیر راهنما و پاسخگوی شما عزیزان برای استفاده از سهمیه جانبازی در کنکور سراسری هستند:

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه سهمیه جانبازی در کنکور سراسری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 5 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رزگار جمعه , 29 جولای 2022 - 14:05

خدمات شما و پرسنل بنیاد و مسئولین ستودنیست و جای تشکر داره امیدوارم برای اتباع خارجه هم جانباز و خدمت کردن هم مساوات و برابری و خانه و زمین و دیگر موارد تعلق بگیره امیدوارم در مورد دادن هویت ایرانی به کسانی که مقیم ایران هستن و همسر و بچه دارن یه کاری انجام بدید ممنون میشم

نصب اپ دانش آموزی