جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52179

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402


ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 1402 از 16 آذر آغاز می‌شود.

داوطلبان تا 22 آذر مهلت دارند برای ثبت‌نام در این آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

کنکور کارشناسی ارشد 1402 در عصر پنجشنبه 11 اسفند و صبح و عصر جمعه 12 اسفند برگزار خواهد شد.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402

همانگونه که میدانید ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 همچون سایر آزمون هایی که سازمان سنجش کشور برگزار می نماید داوطلبان میبایست با مراجعه به سایت سنجش در موعد مقرر در کنکور ارشد 1402 ثبت نام نموده  و تا زمان فرارسیدن آزمون کارشناسی ارشد پیگیر اطلاعیه ها و اخبار مربوطه بوده ( یکی از سایت های فعال و آنلاین که اخبار دانشگاه ها از جمله کنکور ارشد را بطور دقیق و به موقع پوشش میدهد سایت خبرینو است ) و خود را آماده حضور درآزمون نمایند.


توجه به نکات زیر :

  • ثبت نام متقاضیان تنها زمانی تکمیل می شود که در پایان مراحل ثبت نام، شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی را در صفحه جداگانه ای از سامانه ثبت نام دریافت کنند و هر متقاضی باید یک نسخه چاپی از ثبت نام خود تهیه کند و آن را تا زمان اعلام نتایج نگه دارد.
  • متقاضیان در درج معدل دقت لازم را داشته باشند زیرا هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان در هنگام ثبت نام با بی دقتی معدل خود را وارد می کنند و پس از پذیرش در دانشگاه به دلیل مغایرت در معدل، پذیرش آنها لغو شده و با مشکل مواجه می شوند.

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1402

طبق روال سالهای گذشته ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان می بایست در زمان تعیین شده از طریق سامانه سنجش آموزش کشور، فرآیند نام نویسی خود را تکمیل کنند.

سال گذشته فرایند ثبت نام کنکور ارشد از 16 آذر ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه داشت. ثبت نام کنکور ارشد 1402 نیز به همین منوال بوده و در 16 آذر ماه آغاز خواهد شد.

براساس اطلاعیه های رسمی، زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 از 16 تا 22 آذر ماه سالجاری تعیین شده است.


تمدید ثبت نام کارشناسی ارشد

همچون روال سنوات گذشته داوطلبانی که در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش موفق به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 نشوند، می توانند در زمان تمدید ثبت نام کارشناسی ارشد با مراجعه به سایت سنجش ثبت نام خود را انجام دهند. همچنین براساس اطلاعیه صادر شده، داوطلبان می توانند در بازه تمدید زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود نیز اقدام نمایند.


زمان کنکور ارشد 1402

بر اساس اطلاعیه های رسمی و اعلام سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی ارشد ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می گردد.

در ضمن ایشان افزود: دانشجویانی که امسال در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند، اگر قبل از ثبت نام کنکور  کارشناسی ارشد 1402 انصراف دهند می توانند مجدد در کنکور شرکت کنند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: دانشجویان شبانه پذیرفته شده در مقطع ارشد هم پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج، چنانچه در دانشگاه خوبی پذیرفته شده باشند می توانند از دانشگاه قبلی انصراف دهند و در دانشگاه جدید نام نویسی کنند.


شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

متقاضیانی که مایل به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد هستند لازم است شرایط ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد را کامل بدانند. طبق دستورالعمل ثبت نام، شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد شامل شرایط عمومی و شرایط خاص می باشد. از مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام می توان به مفاد ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد اتباع خارجی و مشمولین سربازی اشاره کرد. متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در صورت داشتن تمامی شرایط ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد می توانند در این آزمون شرکت کنند.

در ادامه به شرایط عمومی و شرایط اختصاصی لازم جهت ثبت نام و شرکت در آزمون در کنکور کارشناسی ارشد می پردازیم :


شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد :

  • اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عمل به احکام اسلام به معنای انجام همه واجبات و دوری از حرام است
  • تبصره: مورد ذکر شده بالا برای داوطلبان اقلیت های مذهبی که ادیان آنان به صورت رسمی به تصویب جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد، به شرط عدم متجاهر به نقض احکام اسلامی مجاز می باشد.
  • عدم خصومت با جمهوری اسلامی ایران
  • تذکر: آن دسته از داوطلبانی که در گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران دشمنی داشته باشند، در صورت محرز شدن و تائید تغییر نظر آنان واجد شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد خواهند بود.
  • بدون سابقه دخالت و شرکت در گروهک های سیاسی (فراماسونری ساواکو و فرزندان آنها).
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اشتهار و ارتکاب اعمال خلاف شئون اجتماعی در طول تحصیل و یا در زمان اشتغال

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد :

  • دارا بودن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای برای فارغ التحصیلان ضروری خواهد بود.
  • آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر در سال آخر دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند، در صورتی می توانند برای ثبت نام شرکت نمایند که بتوانند مدرک خود را تا شهریور ماه دریافت نمایند. (لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به تائید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت رسیده باشد).
  • آن دسته از دانشجویانی که واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می باشند اما در دانشگاه محل تحصیل خود انصراف قطعی نداده اند، و در کنکور سراسری ارشد شرکت نموده اند، حتی در صورت پذیرش قطعی، قبولی آنان لغو خواهد شد.
  • افراد فارغ التحصیل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به مدرک آن ها عنوان معادل تعلق گرفته مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود. این افراد در شرایطی که حداقل 80 درصد نمره حد نصاب گزینش آزاد را کسب کنند، (به جز رشته محل های بورسیه و دیگر سهمیه ها) عنوان معادل از مدرک آن ها حذف خواهد شد و مجاز به ادامه تحصیل می شوند.
  • پذیرفته شدگان رشته های دانشگاه های سراسری پزشکی، با توجه به تعهد خدمت شغلی خود در صورت دریافت مجوز جهت ادامه تحصیل، می توانند در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری شرکت نمایند.
  • دبیران محترم آموزش و پرورش با توجه به تعهد خدمت، ابتدا لازم است موافقت نامه کتبی خود را مبنی بر ادامه تحصیل از وزارت آموزش و پرورش اخذ نموده و آن را نزد خود نگاه دارند و به هنگام پذیرش در دانشگاه، به محل پذیرش ارائه نمایند.
  • آن دسته از داوطلبانی که دارای مدارک تحصیلی معادل می باشند و دارای شرایط آيين نامه شركت دارندگان مدارك معادل و غير رسمي در آزمون هاي ورودي مقاطع بالاتر هستند ، با توجه به آئین نامه های موجود و تصویب شده شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذیرفته شده اند، مشمول این مصوبه قرار خواهند گرفت.
  • مطابق با آیین نامه ها و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که در سال های 77 تا 81 در دانشگاه های مذکور پذیرفته شده اند، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر منعی نخواهند داشت.
  • تمامی متقاضیان شاغل در وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی قبل از ثبت نام، لازم است موافقت نامه کتبی بدون قید و شرط را محل خود مبنی بر ادامه تحصیل دریافت آن را نزد خود نگه دارند.
  • تمامی پذیرفته شدگان دوره های شبانه ، مجازی، پردیس های خودگردان و همچنین فراگیر پیام نور، در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانند در ثبت نام آزمون ارشد سراسری شرکت نمایند.
  • فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، در صورتی که معدل آنان کمتر از 12 باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

آن دسته از پسرانی که مشمول خدمت سربازی می باشند، در صورتی می توانند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را انجام دهند که واجد شرایط بندهای زیر باشند. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که به هنگام ثبت نام، حتما تمامی اطلاعات را در بند 15 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی وارد نمایند. در صورت عدم درج موارد مذکور، امکان ادامه تحصیل برای داوطلبان وجود نخواهد داشت. شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می باشد:

  • دارا بودن کارت هوشمند پایان خدمت سربازی
  • دارا بودن کارت هوشمند معافیت دایم (این مورد شامل تمامی انواع معافیت کفالت، معافیت ایثارگران، و موارد خاص می باشد).
  • آن دسته از مشمولانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی می باشند؛ و با توجه به سنوات تحصیلی خود دارای برگه آماده به خدمت بدون غیبت می باشند، و زمان پذیرش و ثبت نام در دانشگاه، قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد، می توانند ثبت نام نمایند.
  • تبصره : آن دسته از داوطلبانی که تاریخ اعزام خدمت آنان قبل از اعلام قبولی و یا پذیرش در دانشگاه است، چنانچه زمان موعد اعزام خود را تمدید ننمایند، ملزم هستند که در تاریخ مقرر، اعزام به خدمت شوند.
  • آن دسته از دانشجویانی که سال آخر کارشناسی می باشند، مطابق با تبصره ماده های 33 قانون نظام وظیفه عمومی واجد شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد خواهند بود.
  • کارکنانی که متعهد به خدمت می باشند و در سازمان ها و وزارت خانه ها گواهی اشتغال به خدمت دارند، می توانند موافقت نامه خود را برای سازمان مربوطه ارائه نمایند تا امکان ادامه تحصیل را داشته باشند.
  • کارکنان پایور که شاغل در نیروهای مسلح می باشند،در صورت موافقت نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال و موافقت برای سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل داشته باشند.
  • آن دسته از طلاب دینی که مدرک آنان به تائید رسیده باشد و از معافیت تحصیلی برخوردار باشند، به شرط مدیریت تحصیلی حوزه می توانند ادامه تحصیل دهند.
  • مشمولان خدمت سربازی که دارای برگه معافیت موقت دارای هولگرام می باشند، در صورت عدم غیبت سربازی، می توانند در مدت اعتبار کارت معافیت برای ثبت نام اقدام نمایند.
  • کارکنان مشمول خدمت سربازی در صورتی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده باشند و غیبت اولیه سربازی نداشته باشند، واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باشند، می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.
  • آن دسته از دانشجویان انصرافی که سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه آنان تکمیل نشده باشد، می توانند از دانشگاه انصراف دهند. شرایط مذکور در صورتی است که از تاریخ انصراف آنان بیش از یک سال نگذشته باشد.

مراحل انجام فرایند متقاضیان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

داوطلبان علاوه بر آگاهی از مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 1402 باید از وظایف ثبت نام نیز آگاه باشند. سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبان ثبت نام در این آزمون وظایف متعددی را مشخص کرده است که توجه و تکمیل آنها الزامی است. زیرا با توجه به این موارد می توانید بدون هیچ مشکلی ثبت نام خود را تکمیل کنید. موارد تکلیفی برای  داوطلبان آزمون ورودی ارشد 1402 به شرح زیر است:

  • پورتال اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org را بررسی کنید
  • راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1) را از سایت سازمان دریافت کنید.
  • تهیه مدارک لازم و اطلاعات ثبت نام.
  • بر اساس علاقه، هر داوطلب می تواند در دو مجموعه آزمون (اصلی و شناور) ثبت نام کرده و در آزمون مربوطه حاضر شود.
  • کارت ورود به جلسه آزمون را در تاریخ مقرر از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان دریافت کنید.
  • برای شرکت در آزمون و پاسخگویی به سؤالات امتحانی باید در محل و منطقه ای که برایـتان تعیین شده است حاضر شوند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

پیش از ورود به سایت سنجش مدارک و اطلاعات زیر را آماده کرده و در دسترس قرار دهید تا دچار مشکل نشوید.

  • شماره سریال کارت اعتباری و سریال علاقه مندی خریداری شده
  • شناسنامه و کارت ملی
  • فایل عکس اسکن شده
  • کد وضعیت نظام وظیفه (مختص متقاضیان مرد)
  • کد و نام مجموعه امتحانی اول (اصلی) و کد و نام مجموعه امتحانی دوم (شناور)
  • معدل مقاطع کاردانی و کارشناسی
  • کدرشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، تاریخ ورود و دریافت مدرک کارشناسی و کد موسسه
  • کد پیگیری مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  • کد 13 رقمی (مربوط به متقاضیان غیر ایرانی)
  • کد پستی محل سکونت و کدشهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

( بزودی لینک دانلود قرار میگیرد )

زمان اتتشار دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد همزمان با اولین روز ثبت نام منتشر می شود و با توجه به اینکه زمان ثبت نام این آزمون از تاریخ 16 الی 22 آذر ماه است ، دفترچه راهنما در روز 16 آذرماه قابل دریافت خواهد بود.

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد شامل چند بخش به شرح زیر می باشد :

*شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام

مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد شامل اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید جمهوری اسلامی ایران ، ارائه مدرک لیسانس یا دانشجوی سال آخر بودن و …

*مقررات مربوط به وضعیت نظام وظیقه آقایان

داوطلبان آقا برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد باید وضعیت نظام وظیفه مشخص داشته باشند و کد نظام وظیفه مربوط به شرایط خود را از داخل دفترچه پیدا کرده و در سایت سنجش ثبت نمایند.

*زمان و نحوه ثبت نام

زمانبندی دقیق ثبت نام ، تاریخ برگزاری آزمون ، زمان دریافت کارت ورود به جلسه ، زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی ، داخل دفترچه راهنما به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. ضمن اینکه در دفترچه برای ثبت نام اینترنتی در سایت سنجش ، داوطلبان راهنمایی می شوند.

*مدارک مورد نیاز

لیستی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، داخل دفترچه معرفی شده اند.

*سهمیه ها و تسهیلات

درباره شرایط سهمیه ایثارگران 5 درصدی ، سهمیه ایثارگران 25 درصدی و … داخل دفترچه راهنما به طور کامل توضیح داده شده است.

*رشته ، گرایش و ضرایب

برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد باید کد رشته و گرایش فارغ التحصیلی خود را وارد فرم کنید همچنین کد رشته و گرایشی که قصد شرکت در آزمون آن را دارید را نیز باید در فرم درج نمایید. این اطلاعات از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام قابل دریافت هستند.

و …

کاربر محترم

سعی شد این مقاله کامل ترین مطلب با موضوع ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1402 باشد که در سطح اینترنت منتشر شده با این حال مشاوران ارشد «خبرینو» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند. تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد  : 9099071613


به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی