جهت مشاوره در زمینه استعلام مدارک تحصیلی با کد ملی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46555

استعلام شماره گواهینامه با کد ملی (اینترنتی + پیامکی)

استعلام شماره گواهینامه با کد ملی (اینترنتی + پیامکی) 1

با مطالعه این مقاله می توانید استعلام شماره گواهینامه با کد ملی را به سادگی انجام دهید. استعلام شماره گواهینامه با کد ملی از طریق پیامک، تلفن و به صورت اینترنتی و از طریق پلیس + 10 امکانپذیر است.

استعلام گواهينامه و شماره گواهینامه رانندگی بعد از قبولی در آزمون رانندگی و گذشت زمانی در حدود 30الی 40 روز و عدم دریافت گواهی نامه، لازم است. افرادی که این زمان را گذرانده‌اند اما گواهینامه خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند به روش‌های زیر جهت استعلام گواهینامه و شماره گواهینامه خود اقدام کنند.

همه افراد پس از گذراندن آزمون تئوری و عملی و در نهایت قبولی در هر دو آزمون بی صبرانه پیگیر دریافت گواهینامه خود هستند. همچنین بدون شک در خصوص نحوه دریافت و رهگیری گواهینامه خودرو و موتور و روند ارسال آن نگرانی دارند.

اگر شما نیز جز افرادی هستید که در آزمون گواهینامه رانندگی قبول شده اید به شما تبریک می گوییم. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل تمامی راه های استعلام گواهینامه رانندگی اعم از استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی، استعلام گواهینامه از ناجا و… را به طور کامل برای شما شرح دهیم، تا بدون نگرانی و استرس به راحتی از راه های مختلف به استعلام وضعیت گواهینامه ماشین خود بپردازید.

استعلام گواهینامه با کد ملی از طریق اینترنت

استعلام گواهینامه با کد ملی از طریق اینترنت بسیار ساده است، کافیست به سایت http://najatracking.post.i مراجعه کنید، این سایت همان سامانه رهگیری مرسولات سازمانی است که می توان از طریق آن نسبت به استعلام گواهینامه رانندگی خود اقدام نمایید.

  • شما می توانید به وبگاه  http://najatracking.post.ir وارد شوید و با توجه به تصویر در قسمت نوع سند، گزینه گواهینامه را انتخاب کرده؛ سپس کد ملی ۱۰ رقمی خود را وارد کنید و پس از وارد‌کردن اعداد کنترلی، گواهینامه خود را جستجو کنید که در صورت صدور، اطلاعات آن را مشاهده خواهید کرد.
  • در سایت سامانه رهگیری مرسولات سازمانی با وارد کردن کد ملی خود در عرض چند دقیقه می توانید از جزئیات مرسولات خود اطلاعات جامعی نظیر زمان تحویل مدارک، زمان ثبت مدارک، نام فرستنده و گیرنده، آدرس پستی، هزینه پست و تاریخ ارسال و… را به دست آورید.
  • در عصر سرعت کمتر کسی پیدا می شود که تمایل به استعلام کارهای خود از طریق اینترنت نداشته باشد. بنابراین یکی از سریع ترین و در عین حال آسان ترین راه برای پیگیری وضعیت صدور گواهینامه رانندگی استفاده از سایت سامانه رهگیری مرسولات سازمانی (آنلاین) است. شما از طریق این سایت می توانید به راحتی از طریق اینترنت با کد ملی خود از روند ارسال گواهی نامه خود مطلع شوید.
  • همچنین توجه داشته باشید که در صورت نقص در مدارک تحویلی خود سریعا نسبت به تکمیل آن ها اقدام کنید. همچنین به طور منظم آدرس پستی خود را کنترل کنید که در ارسال گواهینامه رانندگی شما اشتباهی صورت نگیرد.

استعلام گواهینامه با کد ملی از طریق پیامک

استعلام گواهینامه با کد ملی از طریق پیامک یک راه سریع و آسان است. برای اینکار می توانید عدد یک را به سامانه ۱۱۰۰ که توسط پلیس +۱۰ ایجاد شده‌است ارسال کنید تا از وضعیت گواهینامه خود آگاه شوید.

  • در هر مکان و زمانی که هستید به‌وسیله ارتباط با این سامانه، پلیس +۱۰ به شما خدمات خود را ارائه می‌دهد. هزینه ارسال هر پیامک حدود ۱۰۰ تومان است. از طریق سیمکارت هایایرانسل و همراه اول می‌توانید با این سامانه ارتباط بر‌قرار کنید.
  • وقتی تمام مراحل آزمون های آیین نامه و امتحان شهر با موفقیت تمام می شود، افراد به دنبال این هستند که هرچه سریعتر بتوانند گواهینامه خود را دریافت کنند. پیگری گواهینامه از طریق پیامک و استعلام گواهینامه رانندگی پلیس+10 از راه هایی است که به سوال : “گواهینامه ما کی به دستان می رسید؟” پاسخ میدهد.
  • گواهینامه مدرک مهمی است که افراد مبتدی باید حتما آن را دریافت کرده باشند تا بتوانند رانندگی کنند. این مدرک رسمی که نشان دهنده تأیید شما برای راندن ماشین می باشد، معمولا 20 الی 30 روز پس از موفقیت شما و گرفتن قبولی توسط افسر راهنمایی و رانندگی، صادر می شود. در ضمن برای استعلام گواهینامه نیاز به برنامه استعلام گواهینامه با نام و نام خانوادگی و کد ملی نیست.
  • مراحلی که باید قبل از پیگیری گواهینامه از طریق پیامک طی کنید :
  1. سن شما 18 سال تمام باشد.
  2. نقص پرونده نداشته باشید.
  3. مدارک سلامتی جسمی و روحی شما کامل باشد.
  4. در کلاس های تئوری و عملی شرکت کرده و با موفقیت آزمون ها را نیز سپری کرده باشید.
  5. حداقل 40 روز از زمان قبولی در آخرین آزمون گذشته باشد.

استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی از طریق تلفن

اگر به اینترنت دسترسی ندارید و یا گوشی شما هوشمند نیست، نگران نباشید! شما می توانید از طریق راه سوم به رهگیری گواهینامه خود بپردازید. روش سوم برای استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی، از طریق تلفن است. در صورت گذشت ۴۰ روز از قبولی در آزمون رانندگی و عدم دریافت گواهینامه می توانید با شماره ۸۱۲۵۳۵۷۳ و ۸۱۲۵۳۵۶۱ تماس بگیرید و وضعیت گواهینامه خود مطلع شوید. این شماره‌ها توسط مرکز صدور گواهینامه اعلام شده‌است که راحت تر از وضعیت گواهینامه خود آگاه شوید.


زمان دریافت گواهینامه / پیامک چاپ گواهینامه

( گواهینامه شما آماده به چاپ می باشد ) این پیامک برای افرادی که قرار است گواهینامه دریافت کنند ارسال می شود. بسیاری از افراد می پرسند زمان دریافت گواهینامه کی است این پیامک برای ما ارسال شده کی گواهینامه به دستم میرسه؟ از زمانی که این پیامک برای شما ارسال می شود بین یک الی دو هفته زمان میبرد تا گواهینامه به درب منزل شما ارسال شود.

مدت زمان صدور گواهینامه

  • در ابتدا بدانید که روند صدور گواهینامه و روند ارسال آن از 30 الی 40 روز زمان می برد. بنابراین اگر به دنبال استعلام وضعیت صدور گواهینامه رانندگی هستید در این بازه زمانی نیازی به استعلام گواهینامه ندارید مگر در شرایط خاص مانند داشتن نقص در مدارک.
  • بدون شک در زمان ثبت نام برای گواهینامه شرایط صدور گواهینامه که شامل، داشتن سن 18 سال به بالا، داشتن مدارک سلامتی روحی و جسمی و در نهایت قبولی در هر دو آزمون تئوری و عملی را به شما گوشزد کرده اند.
  • حال اگر تمامی شرایط بالا را داشته اید و می خواهید بعد از گذشت بازه زمانی 30 تا 40 روز اقدام به استعلام گواهینامه خود کنید می توانید از راه های زیر به استعلام گواهینامه خود بپردازید.

استعلام گواهینامه با کد ملی از طریق پلیس+10

استعلام گواهینامه راهنمایی و رانندگی از طریق پلیس +10 به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می شود. برای استعلام صدور گواهینامه رانندگی خود از طریق غیرحضوری می توانید از روش پیامکی استفاده کنید. کافیست که عدد 1 را به سامانه 1100 ارسال کنید تا از وضعیت گواهینامه خود از طریق خدمات پلیس +10 به صورت پیامک مطلع شوید.

توجه کنید که اگر شما قبلا از خدمات سامانه 1100 استفاده کرده باشید، پیامکی با مضمون تایید درستی شماره تلفن و کد ملی برای شما ارسال می شود و از شما می خواهد که با ارسال عدد 0 صحت آن ها را تایید کنید.

شما با استفاده از سامانه 1100 می توانید از تمامی خدمات پلیس +10 نظیر استعلام گواهینامه، کارت ماشین، سو پیشینه و… استفاده کنید. توجه کنید که هزینه استفاده از این سامانه به ازای هر پیامک 100 تومان بوده و دو اپراتور ایرانسل و همراه اول را پوشش می دهد.

شما با سه روش گفته شده در بالا بدون نیاز به مراجعه حضوری در هر جایی که باشید می توانید تنها با وارد کردن کد ملی خود اقدام به استعلام گواهینامه رانندگی پلیس+10 خود کنید.

استعلام صدور گواهینامه از طریق مراجعه حضوری

  • اما راه آخری که برای پیگیری روند صدور گواهینامه خودرو و موتور شما وجود دارد مراجعه حضوری به پلیس +10 است. این راه تنها برای زمانی قرار داده شده است که نقصی در مدارک ارسالی شما وجود داشته باشد.
  • در صورتیکه نقصی در مدارک شما وجود نداشته باشد تنها کافیست که از طریق یکی از 3 گزینه قرار داده شده در بالا اقدام به پیگیری گواهینامه خود کنید.

آیا داشتن کارت ملی برای دریافت گواهینامه الزامی است؟

  • توجه کنید که هنگام دریافت گواهینامه خود تنها کافیست که کد ملی خود را حفظ باشید. اما اگر کد ملی خود را حفظ نیستید وجود کارت ملی شما برای دریافت گواهینامه رانندگی الزامی است.

 

جمع بندی:

راه های استعلام گواهینامه

همانطور که در بالا گفتیم برای استعلام گواهینامه جدید الصدور راه های مختلفی پیش روی شما قرار داده شده است که همگی آن ها نیاز به داشتن کد ملی شما دارد.

بنابراین در صورتیکه بیش از 40 روز از صدور گواهینامه شما می گذرد از طریق راه هایی که معرفی شده است (درصورتیکه نقصی در مدارک شما وجود نداشته باشد) می توانید اقدام به پیگیری و استعلام صدور گواهینامه خود نمایید. در زیر به صورت خلاصه و جمع بندی به راه های گفته شده در بالا می پردازیم:

·       سامانه استعلام گواهینامه رانندگی از طریق اینترنت

با ورد به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به نشانی http://najatracking.post.ir می توانید به استعلام گواهینامه از ناجا و بررسی تمامی اطلاعات و روند صدور و ارسال گواهینامه خود بپردازید.

·       استعلام گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

با ارسال عدد 1 به سامانه مرکز خدمات پیامکی سامانه 1100 که مبلغ هر پیامک 100 تومان است می توانید به استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی بپردازید.

·       استعلام گواهینامه رانندگی از طریق تلفن

دو شماره تماس ۸۱۲۵۳۵۷۳ و ۸۱۲۵۳۵۶۱  راه دیگری برای استعلام گواهینامه با کد ملی

است که می توانید با آن در ارتباط باشید.

·       استعلام وضعیت صدور گواهینامه رانندگی از خدمات پلیس + 10

در صورت نقص مدارک با در دست داشتن کارت ملی خود می توانید به صورت حضوری برای کامل کردن مدارک خود و پیگیری روند صدور گواهینامه خود به پلیس +10 مراجعه کنید. همچنین توجه کنید که در صورت عدم نقص مدارک نیازی به مراجعه حضوری به پلیس +10 نمی باشد.


نحوه استعلام مدارک تحصیلی با کد ملی

آیا می دانید استعلام مدارک تحصیلی نیز به صورت اینترنتی امکانپذیر است. سایت استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی در سال 1400 به نشانی estelam.msrt.ir  است . میتوانید با ورود به نشانی مربوط مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید. با درج کد ملی ، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات فردی به راحتی استعلام مدرک تحصیلی خود را انجام دهید:

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه استعلام مدارک تحصیلی با کد ملی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی