جهت مشاوره در زمینه ثبت ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان در سامانه پادا

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 39946

ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا

آزمون حرکتی در سامانه پادا

ثبت ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا در سال تحصیلی 1402-1403 در حال اجرا می باشد. هدف این طرح بررسی وضعیت سلامت دانش آموزان در سراسر کشور است. در این مقاله از تمام جزئیات و اطلاعات مربوط به طرح ارزیابی، نحوه شرکت در آزمون ارزیابی سواد حرکتی و ثبت آن در سامانه پادا مطلع می شوید.


ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا 1402-1403

آزمون ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا، به دستور آموزش و پرورش برای دانش آموزان کل کشور الزامی است. زمان اجرای ارزیابی، مراحل اجرا و ثبت و نحوه تکمیل فرم ارزیابی به شرح زیر است:

زمان اجرای ارزیابی سواد حرکتی در پادا 

  • زمان اجرای طرح اولیه ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا برای دانش آموزان ابتدایی در نیم سال اول سال تحصیلی 1402-1403 آغاز شده است. در طرح اولیه برای ارتقاء سواد حرکتی، نحوه انجام آزمون ها به صورت فیلم و یا فایل های آموزشی از طریق برنامه شاد برای دانش آموزان و اولیای محترم ارسال می شود.
  • برای اجرای این ارزیابی، لازم است دانش آموزان با راهنمایی اولیای خود تمام حرکات ورزشی را انجام دهند و زمان اجرای حرکات و نتایج آنها را در سامانه پادا ثبت کنند. توجه داشته باشید که اجرا و ثبت ارزیابی سواد حرکتی حتما مطابق با زمان بندی اعلام شده از طرف آموزش و پرورش انجام شود.
  • بعد از اجرای طرح اولیه، طرح ثانویه ارزیابی سواد حرکتی در پادا، مجددا با تکرار همان حرکات قبلی که در قالب فیلم و فایل های آموزشی ارسال شده بود، انجام می شود. دانش آموزان دراین مرحله نیز ماننده مرحله اول، با راهنمایی والدین، حرکات ورزشی را اجرا کنند؛ سپس نتایج را در کادر مربوط به ثبت نتایج ارزیابی عملکرد وارد نمایند.
  • زمان اجرای طرح ثانویه ارزیابی سواد حرکتی در سایت پادا، از نیمه دوم سال تحصیلی آغاز شده و تا 15 اسفند ماه 1400 نیز ادامه دارد. ثبت ردیف ها و پاسخ به سوالات موجود در سایت پادا برای تمامی دانش آموزان الزامی است و دانش آموزان ابتدایی لازم است حتما در این طرح به طور کامل شرکت کنند و نتایج ارزیابی سواد حرکتی را در دو مرحله اولیه و ثانویه ثبت نمایند.

نحوه ثبت ارزیابی سواد حرکتی و ثبت در سایت پادا

نحوه ثبت ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا بسیار ساده است، فیلم های آموزشی و فایل های تصویری برای اجرای صحیح حرکات ورزشی از طریق برنامه شاد ارسال می شود. دانش آموزان با نظارت اولیا، این حرکات ورزشی را انجام میدهند تا سلامت جسمانی محصلان در تمام مقطع بررسی شود. نتایج اجرای حرکات در سامانه پادا ثبت می شود.

اولیای عزیز با ورود به پنل کاربری دانش آموز در سامانه پادا تمامی سوالات مندرج در انتهای فایل را با توجه به مشخصات دانش آموز پاسخ دهند. توجه داشته باشید که اغلب سوالات این آزمون به صورت عملی و با اجرای حرکات ورزشی است، بنابراین لازم است دانش آموز، حرکات را انجام دهد و اولیا، نتایج اجرای این حرکات را در ددیف های فرم مربوط، ثبت نمایند.

ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا 1سایت پادا

ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا 2

مراحل انجام ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان توسط والدین

مراحل انجام ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان توسط والدین به ترتیب زیر است:

  1. وارد سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir شوید.
  2. گزینه “ارزیابی سواد حرکتی دانش آموان” را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده، یک کادر مشاهده می کنید که لازم است کد دانش آموز را وارد کنید. سپس دکمه ” جستجو” را انتخاب کنید. اگر کد دانش آموزی را در دسترس ندارید، می توانید از کد ملی استفاده کنید.
  4. با ورود به سامانه قسمت ارزیابی سواد حرکتی، فرم رضایت نامه را مشاهده می کنید که لازم است توسط والدین تکمیل شود.
  5. سپس والدین، سوالات مندرج در فرم را مطالعه کرده و پاسخ دهند.
  6. بعد از درج پاسخ به سوالات، لازم است زمان اجرای حرکات ورزشی توسط دانش آموز ثبت شود، سپس عبارت “ثبت نهایی” را انتخاب کنید.
  7. اگر تمام این مراحل به درستی انجام شده باشد، پیام موفقیت آمیز بود عملیات را مشاهده می کنید و اجرا و تکمیل فرم ارزیابی عملکرد دانش آموزان به ثبت می رسد.

راهنمای سامانه پادا- سواد حرکتی

ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا 3


مراحل ثبت کامل سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی در سامانه پادا

۱. ابتدا وارد مرورگر خود شوید

۲. وارد سامانه پادا شوید

۳. وقتی وارد صفحه اصلی پادا شدید، قسمت ارزیابی سواد حرکتی دانش‌آموز را انتخاب کنید

۴. کدملی دانش‌آموز را وارد کنید، و کلمه جستجو را بزنید (اگر قصد دارید با تلفن همراه خود وارد سامانه شوید حتما برای نوشتن رقم‌های تلفن اعداد را لاتین قرار دهید.)

۵. پس از زدن کد ملی یا کد دانش‌آموزی وارد صفحه‌ای می‌شوید، در ابتدای صفحه یک رضایت‌نامه هست که ولی دانش‌آموز باید رضایت خود را مبنی بر انجام ارزیابی و تمرینات مربوط به پروژه ارتقاء سواد حرکتی دانش‌آموز اعلام میکند.
در مستطیل اول نام پدر یا مادر، در مستطل دوم نام دانش آموز و در کادر سوم نام و نام‌خانوادگی دانش‌آموز بطور خودکار بوسیله سامانه درج میشود.

۶. تاریخ تولد را وارد کنید (تاریخ باید ۸ رقمی باشد و بدون ممیز و فاصله)

۷. استان مربوطه را انتخاب کنید

۸. شهرستان خود را تایپ کنید

۹. منطقه مورد نظر را وارد کنید

۱۰. پایه دانش‌آموز را انتخاب کنید (بطور خودکار دوره تحصیلی دانش‌آموز درج میگردد)

۱۱. قد دانش‌آموز را وارد کنید

۱۲. وزن دانش‌آموز را وارد کنید

۱۳. کادر بعد سوال میشود دانش‌آموز چند روز حضوری به مدرسه میرود؟ شما میتوانید صفر تا ۵ یکی را انتخاب کنید.

۱۴. در سوال اول گفته میشود دانش‌آموز چند روز در هفته فعالیت شدید بدنی انجام داده؟ شما باید تعداد روز و مدت فعالیت شدید را در هر روز را به دقیقه وارد کنید مثلا: “۱ روز ۳۰ دقیقه”

۱۵. سوال دوم دانش‌آموز در ۷ روز گذشته چند روز فعالیت بدنی متوسط انجام داده؟ (مانند سوال قبل پاسخ دهید)

۱۶. سوال سوم، در چند روز گذشته حداقل ده دقیقه بطور مداوم راه رفتن انجام داده؟ شما یکی از اعداد را انتخاب و مدت زمان را هم انتخاب کنید

۱۷. سوال چهارم، بطور مثال کارهای بی‌تحرک مثل یکجا نشستن، انجام تکالیف،…… هر روز را بطور دقیق وارد کنید
۱۸. سوال پنجم، دانش‌آموز چه ساعتی میخوابد؟ یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید

۱۹. میزان خواب دانش‌آموز در شبانه‌روز چقدر است؟ یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید

۲۰. قسمت بعد رکوردهایی که از قبل گرفته‌اید را باید ثبت کنید. تعداد گام‌ها، تعداد لی‌لی صحیح و زمانهای کسب شده را ثبت کنید

👌ارزیابی سواد حرکتی تمدید شده بود و با توجه به تعدد تقاضاهای واصله و برخی مشکلات فنی سامانه پادا، ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی تمدید شد، لذا خواهشمند است در فرصت مقتضی نسبت به تکمیل ارزیابی ها، اقدام فرمایید.


دانلود دستورالعمل تصویری ارزیابی حرکتی 

ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا 3


فرم ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز-page-001

دانلود فرم ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا

با دانلود فرم ارزیابی سواد حرکتی می توانید پاسخ سوالات مربوط با ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز را در سایت پادا ثبت کنید. دانش آموزان می توانند بعد از مشاهده فیلم های آموزش حرکات ورزشی یا فایل های تصویری که از طریق برنامه شاد ارسال می شود، با نظارت والدین حرکات ورزشی را انجام دهند.

سپس اولیای گرامی با ورود به سامانه پادا و تکمیل فرم ارزیابی سواد حرکتی، نتایج اجرای حرکات ورزشی و سنجش سلامت جسمانی دانش آموز را ثبت نمایند. فرم ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا موجود است اما اگر به سامانه پادا دسترسی ندارید، می توانید در همین صفحه فرم سواد حرکتی را دانلود کرده و بعد از تکمیل برای مدیر مدرسه ارسال کنید. برای دانلود فرم ارزیابی سواد حرکتی لینک زیر را انتخاب نمایید:

فرم ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز

ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا 5


اولیا بعد از اجرای حرکات ورزشی توسط دانش آموزان تکمیل می کنند. فرم تکمیل شده از دو روش ارسال می شود:

  • روش اول ارسال سوالات ارزیابی سواد حرکتی، از طریق پنل کاربری سامانه پادا
  • روش دوم: دانلود و تکمیل فرم مذکور و ارسال برای مدیر مدرسه

اولیای گرامی با ورود به سامانه پادا و تکمیل فرم ارزیابی سواد حرکتی، نتایج اجرای حرکات ورزشی و سنجش سلامت جسمانی دانش آموز را ثبت نمایند. فرم ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا موجود است اما اگر به سامانه پادا دسترسی ندارید، می توانید در همین صفحه فرم سواد حرکتی را دانلود کرده و بعد از تکمیل برای مدیر مدرسه ارسال کنید.

سوالات ارزیابی سواد حرکتی

سوالات متداول درمورد ارزیابی حرکتی در سامانه پادا

هدف آزمون سواد حرکتی سامانه پادا چیست؟

هدف طرح سواد حرکتی در سامانه پادا تشخیص و بررسی وضعیت جسمانی دانش آموزان در کشور است. دستور اجرای این طرح توسط وزارت آموزش و پرورش صادر شده است.

زمان ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا چه موقع است؟

زمان شرکت در طرح ارزیابی حرکتی در سامانه پادا در دو نوبت است، نوبت از مهر ماه آغاز شد و نوبت دوم در اسفند ماه خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان در سامانه پادا

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 2 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی