کد خبر : 14031

ابطال معافیت پزشکی چه شرایطی دارد؟

در این عنون و مقاله  قصد داریم توضیح برای مشولان و سربازانی که دنبال معافیت پزشکی هستند. همچنین بعضی از مشمولان نیز هستند که از طریق معافیت پزشکی از خدمت سربازی معاف شده اند و همچنین بعد از گرفتن این نوع  معافیت دنبال راه حلی می گردند که بدانند ابطال معافیت پزشکی چه شرایطی دارد؟ چنین قانونی در سازمان نظام وظیفه عمومی نیز وجود دارد؟ مشولین که دارای چنین شرایط و معافیتی نیز هستند برای باطل کردن کارت خود چه مراحلی را باید انجام دهند تا بتوانند به طور نرمال کارت معافیت سربازی را بدون هیچ گونه شرطی  را داشته باشند.


معضلات و محدودیت های اجتماعی گرفتن معافیت پزشکی

در ادامه مطالب های گفته در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که محمدودیت ها و معضلات گرفتن معافیت پزشکی که آن دسته از مشولان از آن استفاده میکنند تا از خدمت سربازی معاف شوند چگونه نیز میباشد.


مطالب سایت ما را دنبال کنید…


ابطال معافیت پزشکی چه شرایطی دارد؟ بر اساس قانون کسانی از خدمت سربازی معاف می شوند که توانایی جسمی نداشته باشند. افرادی که کارت معافیت پزشکی دارند با توجه به نوع بیماری ممکن است برای استخدام در برخی از سازمان ها با توجه به قوانین آن سازمان، دچار محدودیت شوند  و نتوانند به راحتی در نهادهای دولتی استخدام شوند. همچنین در صورت اقدام جهت اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی در مراکز معاینات تخصصی راهنمایی و رانندگی جهت تایید صلاحیت   معاینه پزشکی می شوند. حتی در بسیاری مواقع نمی توانند گواهی نامه دریافت کنند. حتی بسیار پیش آمده است برخی در مراسم خواستگاری به دلیل داشتن کارت معافیت پزشکی جواب رد شنیده اند.

همچنین این افراد دارای معافیت پزشکی بر اساس نوع بیماری ممکن است برای استخدام در برخی از سازمان ها یا ارگان ها با توجه به ضوابط سازمان مربوطه دچار محدودیت شوند.

شرایط ابطال  دریافت معافیت پزشکی

درخواست ابطال کارت معافیت پزشکی دارای شرایطی است. اگر فردی که کارت معافیت پزشکی دارد باید شرایطی را دارا باشد تا به درخواست ابطال معافیت پزشکی او رسیدگی شود. که شرایط ابطال کردن  کارت معافیت پزشکی به صورت زیر میباشد:

• بیماری بطور کامل در فرد برطرف شده باشد به نحوی که آمادگی لازم جهت اعزام به خدمت سربازی را داشته باشد

• ابطال معافیت پزشکی دارای شرط سنی است. شرط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی برای افراد با مدرک تحصیلی زیر دیپلم دیپلم و فوق دیپلم حداکثر 30 سال لیسانس حداکثر 33 سال کارشناسی ارشد حداکثر 36 سال و دکتری حداکثر 40 سال می باشد.


نحوه ابطال کارت معافیت پزشکی

خدمت سربازی و گذراندن این دوره 21 ماهه میباشد  برای افراد و  مشمولان اجباری است و اگر فرد به خدمت نرفته باشد نمی تواند در موسسات دولتی استخدام شود مگر اینکه معافیت موقت داشته باشد. طبق قانون مشمولانی که معافیت پزشکی دریافت کرده اند چنانچه بیماری آنها بهبود یابد میتوانند با رای شورای پزشکی کارت خود را باطل کرده و برای اعزام به سربازی اقدام کنند.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی