کد خبر : 14175

آیا معافیت طلاق صوری هم امکان دارد؟

در این عنوان و مقاله میخواهیم توضیح بدهیم برای آن دسته از مشمولان و پسرانی که به سن قانونی رسیده اند و باید یا قبل از رفتن به دانشگاه یاید به خدمت سربازی برود یا وقتی که درس آنها در  دانشگاه تمام شد خدمت خود را بگزراند.عده ای از مشولان هم به این فکر می کنند که خدمت سربازی درفتن فقط دو سال از وقت آنها هدر میدهد و باعث میشود که از مراحل زندگی خود عقب بماند.این مشمولان با فکر به این موضوع که از معاف شوند دنبال این راه میروند که پدر و مادر به صورت صوری از هم دیگر طلاق بگیرند تا فرد مشمول به همین دلیل بتواند از خدمت سربازی معاف شود. که ما در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد که طلاق صوری به چه صورت میباشد؟  آیا معافیت طلاق صوری هم امکان دارد؟ و نیز چگونه است. بعد از اینکه طلاق صوری اتفاق افتاد زمان آن برای معاف شدن چه طور میباشد.


نحوه و شرایط گرفتن معافيت كفالت مادر مطلقه


در ادامه مطالب های گفته در این مقاله قصد و سعی داریم توضیح متخصری را در مورد معافیت کفالت مادر مطلقه را که دارای چنین شرایطی هستند را ارائه دهیم.

آیا معافیت طلاق صوری هم امکان دارد؟ معافیت کفالت مادر مطلقه یکی از انواع معافیت هایی است که توجه این خانواده ها و مشمولان را به خود جلب کرده است. از این رو بسیاری از خانواده ها اقدام به گرفتن طلاق صوری می کنند. با توجه به قوانین نظام وظیفه در صورتی که مشمولی پدر و مادرش از هم طلاق گرفته باشند از خدمت سربازی معاف است. به دلیل مطلقه بودن مادر و نیازمند بودن به سرپرست فرد مشمول می تواند به جای رفتن به خدمت سربازی از معافیت طلاق یا همان معافیت کفالت مادر مطلقه استفاده نماید.معافیت کفالت مادر مطلقه یکی از انواع معافیت هایی است که توجه این خانواده ها و مشمولان را به خود جلب کرده است. از این رو بسیاری از خانواده ها اقدام به گرفتن طلاق صوری می کنند. با توجه به قوانین نظام وظیفه در صورتی که مشمولی پدر و مادرش از هم طلاق گرفته باشند از خدمت سربازی معاف است. به دلیل مطلقه بودن مادر و نیازمند بودن به سرپرست فرد مشمول می تواند به جای رفتن به خدمت سربازی از معافیت طلاق یا همان معافیت کفالت مادر مطلقه استفاده نماید.


از جمله شرایط معافیت طلاق که مشمول باید آنها را برای سازمان نظام وظیفه عمومی اثبات کند به صورت و شرح زیر میباشد:

1- از تاریخ طلاق باید حداقل 30 ماه گذشته باشد.
2- فرد باید تک پسر باشد و بالای 18 سال سن داشته باشد.
3- فرد باید تا قبل از زمان طلاق پدر و مادر از خدمت سربازی غیبت نکرده باشد.
4- مادر فرد نباید پس از طلاق ازدواج کرده باشد.


تذکر: نکته ی حائز اهمیت آن است که در صورتی که از زمان طلاق پدر و مادر کمتر از 30 ماه گذشته باشد، به فرد معافیت موقت تعلق می گیرد و پس از آن که این مدت زمان به 30 ماه رسید، مشمول میتواند کارت معافیت دائم را دریافت کند.


مراحل دریافت معافیت سربازی از طریق والدین

1*ابتدا فرد مشمول بایستی به یکی از شعبه های  دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و نسبت به پر کردن فرم های مربوطه برای معافیت کفالت اقدام نماید.

2* در مرحله ی دوم پس از تکمیل فرم های لازم برای معافیت کفالت مادر مطلقه مشمول بایستی مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت طلاق را تهیه کند.

3* پس از تهیه ی مدارک لازم با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 بایستی اسم و مشخصات فرد و مدارک تایید شده و در سیستم ثبت شود و مدارک برای تایید به سازمان نظام وظیفه ی عمومی ارسال شود.

4* در انتها، بعد از گذشت چند روز از طرف سازمان نظام وظیفه فرد مشمول فراخوانده می شود.


سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی