کد خبر : 13050

آيا در حين تحصيل می‌توان درخواست معافيت كفالت نمود؟


در این مقاله و عنوان سعی داریم بپردازیم و توضیح دیم برای آن دسته از مشمولانی که  یا دانشجو هستد یا در حین تحصیل کردن هستند و میخواهند بدانند که آیا امکان دارد که درخواست معافيت كفالت در حین تحصیل  بدهند و میتوانید از چنین قانونی استفاده کنند تا خدمت سربازی یا کم شود یا بدنوسیله از آن معاف شوند که در ادامه مطالبمان توضیح خواهیم داد.

معافیت موقت پزشکی چیست؟

معافیت موقت پزشکی یکی از انواع مختلف معافیت هایی است که سازمان وظیفه برای مشمولان خدمت سربازی در نظر گرفته است . به طور کلی سازمان وظیفه کشور برای جلوگیری از آسیب به مشمولان  امکان اخذ معافیت نظام وظیفه را برای آن دسته از مشمولانی که شرایط لازم برای اعزام به خدمت سربازی را ندارند. فراهم کرده است . یکی از شرایطی که برای گذراندن دوره سربازی بسیار حائز اهمیت است سلامت جسمی و روانی مشمولان میباشد . افرادی که سلامت آن ها تایید نشود  همچنین  میتوانند برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنند.


شرایط لازم برای معافیت کفالت

در ادامه مطلب های گفته میپردازیم به شرایط های لازم برای معافیت کفالت و همچنین این سوال پیش می آید که مشمول میتوانند در حیت تحصیل از معافیت کفالت استفاده کند؟ درخواست معافيت كفالت در حین تحصیل

در پاسخ و جواب این سوال باید اینگونه بگوییم و توضیح دهیم که مشمولین عزیز میتوانند:  بله با ارائه گواهی  اشتغال به تحصيل معتبر و رسيدگی  به ادعای  كفالت بلامانع است.


شرایط احراز انواع معافیت کفالت به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند که داشتن شرایط عمومی برای تمامی داوطلبان معافیت کفالت الزامی بوده و شرایط اختصاصی نیز به تفکیک هر یک از انواع معافیت کفالت ، تعیین می گردند.

شرایط عمومی:

 فرد باید فاقد غیبت باشد.
متقاضی می بایست به سن مشمولیت یعنی 18 سال تمام رسیده باشد.
داوطلب باید تنها مراقب شخص مکفول ((پدر  مادر ، پدربزرگ ، مادربزرگ ، خواهر و برادر)) باشد. در صورتی که فرد ، دارای برادر دیگر با سن بالای 18 سال باشد و همچنین  فاقد شرایط معافیت است مگر این که بر اساس رای شورای پزشکی وظیفه عمومی ، آن برادر از توانایی لازم برای مراقبت و نگهداری از شخص مکفول را نداشته باشد.

شرایط اختصاصی:

پدر یا پدربزرگ 75 سال
سن پدر فرد مشمول می بایست بالای 75 سال تمام باشد.
پدر و پدربزرگ کمتر از 75 سال و نیازمند به مراقبت
پدر مشمول دارای سن کمتر از 75 سال باشد و مطابق با رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیاز به مراقبت داشته باشد.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی