جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 44129

زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضائیه در سال 1402

سامانه جذب قوه قضائیه

زمان برگزاری آزمون وکالت در شهریور ماه سال 1402است. رییس مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد، آزمون سال ۱۴۰۲ این مرکز در شهریورماه سال 1402 برگزار می‌شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در نشست خبری اخیر خود از انجام هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون بعدی این مرکز خبر داد و اعلام کرد که آزمون بعدی جذب کارآموز وکالت این مرکز در شهریورماه و به احتمال زیاد در سوم شهریور برگزار می‌شود.

یک آزمون وکالت در اواخر فروردین 1401 و آزمون دیگر وکالت قوه قضائیه در شهریور 1401 برگزار خواهد شد.

جزئیات برگزاری آزمون وکالت قوه قضائیه در سال 1402

عبدلیان‌پور همچنین گفت که سال آینده آزمون جذب مشاور خانواده قوه قضاییه نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی‌ست آزمون سال ۱۴۰۱ مرکز وکلای قوه قضاییه تحت عنوان «آزمون فوق‌العاده» در اردیبهشت سال جاری و توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود.

ابتدا قرار بود که این مرکز دو آزمون برای جذب کارآموز وکالت برگزار کند اما  نهایتا اعلام شد که به جز آزمون اردیبهشت‌ماه، آزمون دیگری در سال ۱۴۰۱ برگزار نمی‌شود

زمان دقیق برگزاری آزمون وکالت قوه قضائیه در سایت خبرینو اطلاع رسانی می شود. مرکز وکلای قوه قضائیه اعلام کرد در سال 1402 دو آزمون وکالت را برگزار خواهد کرد؛ یک آزمون فوق‌العاده در شهریور‌ ماه بر اساس روال هر ساله خواهد بود.

  • مقرر شد مرکز وکلای قوه قضائیه، آزمونی برای داوطلبان وکالت برگزار کند؛ این آزمون به صورت فوق‌العاده بوده و آزمون شهریور ماه مرکز وکلا مطابق روال هر ساله در موعد خود برگزار خواهد شد.
  • در آزمون‌های وکالت سال 1401، بومی‌گزینی در دستور کار مرکز وکلای قوه قضائیه قرار خواهد گرفت.
  • براساس این گزارش، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و رییس پژوهشگاه قوه قضاییه در این مرکز حضور یافتند و ضمن بازدید از مجموعه، در جلسه‌ای که با رییس مرکز برگزار شد، مقرر شد آزمونی برای داوطلبان وکالت برگزار شود.
  • یکی از مسئولین در ادامه شرح داد: مطابق سال‌های گذشته، آزمون وکالت مرکز وکلا در شهریور برگزار می‌شود. از طرفی، بارها اعلام کرده‌ایم که با همکاری درون‌صنفی و هم‌افزایی مشترک می‌توانیم بسیاری از دغدغه‌های وکلا و فارغ‌التحصیلان حقوق را رفع کنیم.
  • عملکرد ما در مرکز نشان داده است که در موارد بسیاری نیز فارغ از اختلاف سلایق در حل معضلات مشترک درون‌صنفی پیش‌قدم بوده‌ایم.
  • همچنین اشاره به تلاش فارغ التحصیلان رشته حقوق برای شرکت در این آزمون اظهارداشت: با توجه به برگزاری آزمون کانون وکلا در اسفند از ماه‌ها پیش چند ده هزار فارغ‌التحصیل حقوق مشغول مطالعه شده‌اند و احیانا برای چندماه سایر برنامه‌ها و کارهای خود را تعطیل کرده تا بتوانند در این آزمون موفق شوند اما ظاهرا این آزمون در اسفندماه برگزار نخواهد شد.
  • همچنین شرح داد، مرکز وکلا نمی‌تواند نسبت به دغدغه این دسته از فارغ‌التحصیلان حقوق و داوطلبان ورود به وکالت بی‌اعتنا باشد، خاطر نشان کرد: به همچین خاطر و به رغم سختی تغییر برنامه‌های آزمون وکالت و هماهنگی‌های ناظر به آن، با همکاران مرکز وکلا به این جمع‌بندی رسیدیم که آزمون وکالت مرکز در شهریور سال 1402 برگزار کنیم تا برنامه‌ریزی و مطالعه داوطلبان آزمون کانون، هدر نرود و از ظرفیت جامعه حقوقی حداکثر بهره‌برداری هم به نفع حقوقدانان و جامعه صورت گیرد.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی