جهت مشاوره در زمینه پیش ثبت نام مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 51926

آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها

مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها

در این مقاله آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها برای پیش ثبت نام طرح را در اختیار اولیای دانش آموزان سراسر کشور قرار داده ایم. می توانید آدرس نزدیک ترین مرکز سنجش سلامت کلاس اول را در لیست موجود در این صفحه جستجو کرده و برای نوبت گیری و انجام سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اولی، به نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت مراجعه کنید.

لیست آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها شامل کلیه پایگاه های سنجش سلامت در کشور به همراه شماره تلفن است.


لیست آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها در کل کشور 

لیست آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها در کل کشور، شامل آدرس و نشانی و شماره تلفن کلیه پایگاه های سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اول در سراسر کشور می باشد. با استفاده از این لیست می توانید نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت به منزل خود را پیدا کنید.

با توجه به اینکه این لیست شامل صدها مرکز در کشور می باشد، به همین دلیل در قالب فایل PDF در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است و می توانید به سادگی از تغییر آیکن “جستجو” پایگاه های موجود در استان خود را پیدا کنید. برای مشاهده لیست آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اول روی لینک زیر کلیک نمایید:

آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها 1

آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها 1401 (کلیک کنید)


مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها

وزارت آموزش و پرورش کشور گفت اولیای محترم، به نزدیک ترین مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها مراجعه کنند. به منظور بررسی سلامت جسمانی دانش آموزان، اقدام به اجرای طرح سنجش سلامت می نماید. این طرح هر ساله هم زمان با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی آغاز می شود.

والدین دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی جهت انجام پیش ثبت نام در طرح سنجش سلامت به مدارس محل تحصیل فرزندان خود مراجعه نموده و نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند که فرآیند نوبت دهی به صورت اینترنتی از طریق سامانه سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی صورت می پذیرد.

  • مدیران مدارس مسئول انجام پیش ثبت نام و دریافت نوبت برای دانش آموزان مقاطع ذکر شده می باشند، از این رو می بایست پس از نام نویسی نوآموزان در سامانه سیدا نسبت به درج نمودن اطلاعات در سایت مربوطه اقدام نمایند. لازم به ذکر است که مشخصات ورود به سامانه طرح سنجش نیز تنها در اختیار مسئولین مدارس قرار می گیرد.
  • وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور بررسی و سنجش سلامت جسمانی دانش آموزان، اقدام به اجرای طرح سنجش سلامت می نماید. این طرح هر ساله هم زمان با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی آغاز می شود. والدین دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی جهت انجام پیش ثبت نام در طرح سنجش سلامت به مدارس محل تحصیل فرزندان خود مراجعه نموده و نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند که فرآیند نوبت دهی به صورت اینترنتی از طریق سامانه سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی صورت می پذیرد.
  • مدیران مدارس مسئول انجام پیش ثبت نام و دریافت نوبت در مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها برای دانش آموزان می باشند، از این رو می بایست پس از نام نویسی نوآموزان در سامانه سیدا نسبت به درج نمودن اطلاعات در سایت مربوطه اقدام نمایند. لازم به ذکر است که مشخصات ورود به سامانه طرح سنجش نیز تنها در اختیار مسئولین مدارس قرار می گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی توسط مدیران مدارس انجام ‌شده و پس از آن برای سنجش سلامت کلاس اولی ها ارجاع می‌شوند، پایگاه‌‌های سنجش از اول تیرماه در کشور فعال خواهند شد.

  • ایشان در برنامه سنجش سلامت کلاس اولی‌ها اظهار کرد: در برنامه سنجش امسال، نوآموزان بدو ورود به دبستان در1200 پایگاه اولیه‌(مدارس ابتدایی)، 800 پایگاه تخصصی، 427 پایگاه سیار‌ برای عشایر مناطق صعب‌العبور کشور با بیش از 10 هزار عوامل اجرایی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
  • وی گفت: وزارت بهداشت از شرکای اصلی ما در برنامه سنجش سلامت کلاس اولی‌ها است.
  • طریفی به 3 هدف در حوزه آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: نخستین هدف ما در آموزش و پرورش افزایش پوشش و جذب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است که یکی از راهکاری این کار انجام برنامه سنجش اصلی است تا بتوانیم دانش‌آموزان ‌را شناسایی کنیم.
  • رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی 7 گروه از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهد و سال گذشته 3 گروه هم اضافه‌ شده است و در سال‌های آینده باید تعداد گروه‌های هدف افزایش پیدا کند.
  • وی گفت: دومین هدف از برنامه سنجش، تشخیص به‌موقع و مداخلات بهنگام است. یکی از سیاست‌های آموزش پرورش تعمیم این برنامه به سنین پایین‌تر است. سومین هدف بحث کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پرورشی است که از داده‌های سنجش برای برنامه‌ریزی استفاده می‌شود.
  • رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد زمان شروع فرایند سنجش گفت: فرایند سنجش از هم‌اکنون شروع ‌شده و ستادهای استانی تشکیل شده و دوره‌های تخصصی برای آزماینده‌ها برگزار شده و فرآیند جهش تحصیلی از 31 خرداد آغاز می‌شود.
  • وی گفت: فرایند سنجش کلاس اولی‌ها از نیمه دوم خرداد آغاز شده و در تمام پایگاه‌های فعال از ساعت 8 صبح شروع به کار و تا ساعت یک بعدازظهر ادامه دارد و البته در بعضی استان‌ها، پایگاه‌ها  و مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها بعدازظهر برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور تمام دانش‌آموزان مورد سنجش قرار بگیرند.
  • رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد هزینه سنجش اظهار کرد:‌ هزینه سنجش در حدود 60 هزار تومان برآورد شده که برای 10 درصد دانش آموزان نیم‌بها و برای عشایر رایگان است.
  • وی گفت: امسال مواردی چون بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و شرایط بهداشتی و شرایط مربوط به پوست و مو و وضعیت بهداشت دهان و دندان دانش‌‌آموزان را مورد سنجش قرار می‌دهیم و در سنجش آمادگی تحصیلی در پایگاه‌های تخصصی شرایط هوشی و غربالگری‌های تخصصی دانشی، مواردی است که در آزمون آمادگی تحصیلی امسال مورد سنجش قرار می‌دهیم.
  • وی گفت: در آزمون آمادگی تحصیلی امسال، بخش‌های مختلفی شامل شایستگی‌های حرکتی دانش‌آموزان و اختلالات یادگیری آن‌ها ردیابی و پیش‌بینی می‌شود.
  • رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: فرآیند سنجش که امروز به‌صورت نمادین افتتاح شد، هم‌زمان در پایگاه‌های سراسر کشور آغاز می‌شود که ثبت‌نام دانش آموزان توسط مدیران مدارس انجام ‌شده و از یک تیرماه به‌صورت فراگیر و در سطح کشور تمام پایگاه‌ها فعال خواهند شد و خانواده‌ها می‌توانند با نوبتی که از مدیران مدارس می‌گیرند به پایگاه ها و مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها مراجعه کنند.

می توانید برای ورود به سایت سنجش سلامت لینک زیر را انتخاب نمایید:

پایگاه سنجش سلامت ابتدایی و پیش دبستانیآدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها 2

سایت سنجش سلامت دانش آموزان

آدرس مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها 2


جزئیات سنجش سلامت کلاس اولی ها و نوآموزان

برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی جدید وارد پایه اول خواهند شد همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته، اجرا می‌شود.

  •  دستورالعمل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، پیش دبستان (1 و 2) و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه د در مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها ابلاغ شد.
  • بر اساس این بخشنامه، معاونت بهداشتی دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با رعایت شرایط ویژه در بیماری کرونا، انجام معاینات غربالگری عمومی و پزشکی را بر عهده داشته و بر اساس شرایط، موظف به تأمین و سازماندهی به موقع نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت هستند.
  • معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی موظف به انجام هماهنگی‌های لازم بین واحدهای تابعه معاونت بهداشتی در جهت ارائه خدمات بهتر و نظارت بر حسن اجرای انجام امور دارد.
  • با مشارکت و هماهنگی اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش نسبت به انجام آموزش عمومی سلامت برای نوآموزان و خانواده‌های آنان در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برنامه‌ریزی کنند. به منظور پیشگیری و کنترل کروناویرویس، پیشنهاد می‌شود به جای آموزش‌های حضوری، محتواهای آموزشی مورد نظر به شیوه‌های غیرحضوری(از جمله از طریق فضای مجازی، شبکه شاد، پیامک و …) ارائه شده و یا رسانه‌های آموزشی تهیه و در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، مانند پمفلت، سی‌دی…
  • همچنین ضمن اهتمام به بررسی سوابق واکسیناسیون نوآموزان نسبت به برنامه‌ریزی و تکمیل واکسیناسیون آنان مطابق آخرین دستورالعمل مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت اقدام نمایند.

مراحل مقدماتی در پایگاه‌های اولیه و مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها

  • ضمن رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و ستاد ملی کرونا، در ارتباط با پیشگیری از بیماری کووید 19 شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی ـ حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی(پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه است. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش و مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها صورت می‌پذیرد.
  • نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی ـ حرکتی مشکوک به مشکل بوده و نیاز به ارجاع به مرحله تخصصی دارند ادامه سایر مراحل بر اساس دستورالعمل‌های آزماینده‌های بینایی، شنوایی و جسمی ـ حرکتی و طیف اوتیسم خواهد بود.
  • نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی ندارند، پس از ثبت نتایج ارزیابی‌های اولیه در سامانه سنجش و ارجاع به  مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها (پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت)جهت بررسی و تکمیل کارت واکسیناسیون، همچنین انجام معاینات پزشکی با رعایت شرایط ویژه بیماری کرونا، به دبستان مورد تقاضای ثبت‌نام، معرفی می‌شوند.
  • نوآموزانی که در مرحله مقدماتی مشکوک به مشکل تشخیص داده شده و به پایگاه‌های تخصصی ارجاع می‌شوند، پس از انجام آزمون‌های تخصصی مورد نیاز، مجددا به پایگاه اولیه مراجعه کرده و مسؤول پایگاه، پس از انتقال اطلاعات برگه‌های ارزیابی تخصصی به سامانه سنجش، نوآموز را جهت بررسی و تکمیل کارت واکسیناسیون و همچنین انجام معاینات پزشکی با رعایت شرایط ویژه بیماری کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت(مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت) ارجاع می‌دهند.پس از انجام مراحل فوق نوآموز به همراه برگه تکمیل شده ارزیابی تخصصی(بینایی/ شنوایی/ جسمی حرکتی/ الگوریتم رفتارفعلی طیف اوتسم) به واحد آموزشی ذیربط معرفی خواهند شد.

مدارک مورد نیاز جهت انجام سنجش مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها

مدارک مورد نیاز جهت انجام سنجش در پایگاه‌ها شامل اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس 4*3 و مبلغ 600 هزار ریال که صرفا از طریق دستگاه POS/ درگاه پرداخت الکترونیکی قابل دریافت است.

زمان سنجش در مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها

برنامه سنجش سال جاری از نیمه دوم خردادماه برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی 142ـ1401 وارد پایه اول خواهند شد همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته، اجرا و ادامه فعالیت پایگاه منوط به نوبت‌دهی بر اساس دستورالعمل و رعایت حداقل تعداد شونده است و با پیشنهاد کتبی ستاد هماهنگی سنجش استان و تأیید شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سنجش فعالیت پایگاه خاتمه می‌بابد.

زمان اجرای سنجش نوآموزان پیش‌دبستان(1و2) بر اساس مصوبات ستاد سنجش استان و تأیید شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سنجش خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
منابع :

جهت مشاوره در زمینه پیش ثبت نام مراکز سنجش سلامت کلاس اولی ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی